اپل تأیید کرد؛ مدل‌هایی نظیر جمینای گوگل در آینده در دسترس قرار می‌گیرند

اپل قبول کرد؛ مدل‌هایی نظیر جمینای گوگل در آینده در دسترس قرار می‌گیرند_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

اپل در مراسم WWDC به‌صورت رسمی خبرداد که با همکاری OpenAI هوش مصنوعی ChatGPT را در سیستم‌‌عامل‌های خود ادغام می‌کند. در حاشیه این اتفاقات «کریگ فدریگی»، مدیر ارشد قسمت مهندسی نرم‌افزار اپل قبول کرد که برنامه‌هایی برای همکاری با مدل‌های شخص ثالث دیگر نظیر جمینای گوگل دارد.

بر پایه گزارش تک‌کرانچ، کریگ فدریگی در طی مصاحبه‌ای بعد از اتفاقات مهم WWDC او گفت این شرکت می‌خواهد به کاربران اجازه دهد تا برای انجام امور گوناگون، برای مثالً کدنویسی و کارهای خلاقانه، از مدل‌های متفاوت مورد نظر خود منفعت گیری کنند. او گفت: «ما مشتاقانه چشم به راه یکپارچه‌سازی با مدل‌های دیگر، ازجمله جمینای گوگل در آینده هستیم.» یقیناً او او گفت که اکنون خبری برای اظهار ندارد، اما درکل این برنامه اپل در آینده خواهد می بود.

کریگ فدریگی در سمت راست

جمینای و مدل‌های هوش مصنوعی در iOS 18

ChatGPT اولین هوش مصنوعی شخص ثالث در سیستم‌عامل‌های تازه اپل خواهد می بود. اپل می‌گوید کاربران می‌توانند بدون نیاز به ثبت‌نام برای حساب‌کاربری یا پرداخت هزینه برای خدمات پریمیوم، به این هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند. این چنین درمورد ادغام این مدل با نسخه اصلاح‌شده سیری در iOS 18، فدریگی قبول کرد که این دستیار صوتی قبل از اتصال به مدل‌های شخص ثالث به کاربر هشدار می‌دهد. به‌طورکلی، سیری تازه طبیعی‌تر، شخصی‌تر و کاربردی‌تر شده و حتی آیکون و رابط کاربری آن نیز تحول کرده است.

ادامه مطلب
دو کارگر سامسونگ در معرض تشعشعات قرار گرفتند_اصفهانیا
1718089102 710 اپل قبول کرد؛ مدل‌هایی نظیر جمینای گوگل در آینده در
اپل قبول کرد؛ مدل‌هایی نظیر جمینای گوگل در آینده در دسترس قرار می‌گیرند_اصفهانیا ۱۰

به حرف های کریگ فدریگی، درنهایت اپل تصمیم دارد به کاربران اجازه دهد بین مدل‌های گوناگون برای منفعت گیری در Apple Intelligence انتخاب داشته باشند. درحالی که ChatGPT اکنون تنها گزینه است، فدریگی می‌گوید که مدل‌های فرد دیگر نظیر جمینای گوگل نیز در آینده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

او می‌گوید که تصمیم برای تمرکز بر ChatGPT به این علت بوده است که اپل می‌خواست «با بهترین‌ها اغاز کند». اپل تا اواخر ۲۰۲۴ ویژگی‌های هوش مصنوعی خود را اراعه می‌کند. این ویژگی‌ها به‌صورت رایگان در آیفون ۱۵ پرو و ​​جدیدتر و همه مک‌ها و آیپدهای تجهیزبه تراشه‌های M در دسترس خواهند می بود.

ادامه مطلب
اپلیکیشن Google Podcasts در سال 2024 به پایان کار خود می‌رسد

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author