مه لقا مینوش زاد

بیوگرافی مه لقا مینوش زاد


به گزارش اصفهانیا

مه لقا مینوش زاد(Meh Lagha Minooshzad) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است که این روزها در نخستین اثرش در شبکه نمایش خانگی با ایفای نقش خورشید در سریال قطب شمال خوش می درخشد.

مه لقا بازیگری را از سن ۱۴ سالگی با تئاتر اغاز کرد اما در سن ۲۳ سالگی با نقش نیکان در سریال تلویزیونی نیکان به شهرت رسید. وی در آثاری چون «آتابای»، «حکایتهای کمال»، « نیکان»، «تئاتر تماشاچی محکوم به اعدام»، «چشم هایمان به تاریکی عادت کرده اند»، « حمال »، «مختصر در بین»، «آوا»و…به ایفای نقش پرداخته است.در ادامه این نوشته همراه ما باشید تا بیوگرافی مه لقا مینوش زاد و همسرش را در اختیار شما قرار دهیم.

مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد کیست؟

مشخصات فردی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید








نام کامل

مه لقا مینوش زاد

تاریخ تولد

 ۲۳ اردیبهشت ۱۳۷۹ 

محل تولد

تهران

شغل

بازیگری، کارگردانی و گریم

نماد ماه تولد

ثور 

مشخصات فیزیکی








قد

۱۶۷ سانتیمتر

وزن

نزدیک به ۶۰ کیلو

رنگ چشم

عسلی

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی







نام پدر

۱۰ دی ۱۳۹۷

نام مادر

مریم

نام خواهران

آناهیتا

شغل پدر

شاعر

مشخصات تحصیلی







مدرسه

 هنرستان سوره

دانشگاه

دانشگاه تهران

رشته تحصیلی

رشته بازیگری

مدرک

کارشناسی

مه لقا مینوش زاد
عکس مه لقا مینوش زاد بازیگر

بیوگرافی کامل مه لقا مینوش زاد

کودکی و اغاز زندگی

مه لقا می نوش زاد در روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۷۹(سال نهنگ) مصادف با ۱۲ می سال ۲۰۰۰ میلادی و ۷ صفر سال ۱۴۲۱ هجری قمری در تهران به دنیا آمد و هم اکنون ۲۴ سال سن دارد.نماد ماه این بازیگر ثور است و متولدین اردیبهشت افرادی با سیاست، زیاد قانع، صبور و آرام، عاشق مالکیت، مؤقر و سنگین می باشند.

قد مه لقا مینوش زاد ۱۶۷ سانتیمتر است و نزدیک به ۶۰ کیلو وزن دارد.از دیگر مشخصات ظاهری این بازیگر می توان به چشم عسلی، موی مشکی و راست دست بودن اشاره کرد.

مه لقا مینوش زاد
کودکی مه لقا مینوش زاد

خانواده

خانواده مه لقا مینوش زاد کم جمعیت است.وی یک خواهر به نام آناهیتا دارد. پدرش شاعر می بود و مادرش مریم نام داشت.از عکس های که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به اشتراک می گذارد اشکار است که پدر و مادرش فوت کرده اند.وی در روز چهارشنبه ۲۳ دسامبر سال ۲۰۲۰ مصادف با  ۳ دی ۱۳۹۹ عکسی از مادرش انتشار کرد و خبر درگذشت وی را خبرداد.

مه لقا مینوش زاد
مه لقا مینوش زاده و مادرش

مه لقا مینوش زاد
عکس مه لقا مینوش زاده و مادرش

مه لقا مینوش زاد
عکس پدر  مه لقا مینوش زاده

تحصیلات

تحصیلات مه لقا مینوش زاده در مقطع کارشناسی در رشته بازیگری از دانشگاه تهران است.وی دوران دبیرستان خود را نیز در هنرستان سوره گذرانده است. 

اغاز فعالیت

اغاز فعالیت مه لقا مینوش زاده در بازیگری از سن ۱۴ سالگی با تئاتر چشمهایمان به ظلمات عادت کرده اند اغاز شد و سپس از وجود در چند فیلم مختصر و تئاتر در فهمیدن فیلم سینمایی آوا با کارگردانی صدف فروغی جلوی دوربین رفت تا این که در سال ۱۳۹۸ با سریال ” حکایتهای کمال ”  اولین توانایی بازی در تلویزیون را به دست آورد.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات مه لقا مینوش زاده را می توان از عکس های که در صفحه خود در اینستاگرام به اشتراک می گذارد فهمید شد که به سفر، طبیعت گردی، ورزش، کافه رفتن و مدلینگ علاقه دارد.وی در رشته های اسکیت و دفاع شخصی و کاراته تبحر دارد.

مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد و همسرش

مه لقا مینوش زاده مجرد است و اگر به صفحه اینستاگرام وی سری بزنید فهمید می شوید که تا بحال عکسی از این که نشان دهد وی داخل رابطه عاطفی و عاشقانه شده است انتشار نشده است.

اینستاگرام مه لقا مینوش زاد

اینستاگرام مه لقا مینوش زاد به آدرس mahlaghameynoosh است که ۴۴.۵هزار فالور دارد، ۴۵۴ صفحه را جستوجو می کند و تا بحال ۸۴ پست بارگذاری کرده است.وی در ژوئن ۲۰۱۵ صفحه خود در اینستاگرام را تشکیل کرد.

مه لقا مینوش زاد
صفحه اینستاگرام مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد در شبکه های اجتماعی

فیلم های مه لقا مینوش زاد

حکایت های کمال

حکایت های کمال اولین توانایی بازیگری مه لقا مینوش زاد در روبه رو قاب دوربین تلویزیون است که با ایفای نقش ریحانه توانست خود را به دیگران معارفه کند.

مه لقا مینوش زاد
مه لقا مینوش زاد در حکایت های کمال

آتابای

آتابای نخستین توانایی بازی مه لقا مینوش زاد در سینما به کارگردانی نیکی کریمی است که با ستارگانی چون سحر دولتشاهی، هادی حجازی‌فر و جواد عزتی هم بازی شد.

 

مه لقا مینوش زاد
مه لقا مینوش زاد در فیلم آتابای

نیکان

نیکان گفتن سریالی تلویزیونی به کارگردانی علی سراهنگ محصول سال ۱۴۰۲ است که مه لقا مینوش زاد با ایفای نقش نیکان در سن ۲۳ سالگی به شهرت و محبوبیت بسیاری رسید.

مه لقا مینوش زاد
مه لقا مینوش زاد در سریال نیکان

مه لقا مینوش زاد
عکس مه لقا مینوش زاد در سریال نیکان

قطب شمال

قطب شمال اولین توانایی بازی مه لقا مینوش زاد در شبکه نمایش خانگی است که او نقش خورشید را بازی می‌کند.

مه لقا مینوش زاد
مه لقا مینوش زاد در سریال قطب شمال

لیست آثار














نام

سال

توضیحات

چشم هایمان به تاریکی عادت کرده اند

۱۳۹۳

تئاتر خواستگاری

۱۳۹۳

نویسنده، کارگردان

فیلم آوا ۱۳۹۵
تئاتر تماشاچی محکوم به اعدام ۱۳۹۵ کارگردان:  امیررضا ‌هنکووال

بازیگران:  آرین اکبری برومند، محمدعلی ‌شفاعت

فیلم مختصر در بین ۱۳۹۶ کارگردان: آیدا علی مددی

بازیگران: نگین تقوی، پریناز احاطه دار شاد
آتابای  ۱۳۹۸ نقش سیمین

کارگردان: نیکی کریمی

بازیگران:  سحر دولتشاهی، جواد عزتی
حکایتهای کمال ۱۳۹۸ نقش ریحانه

کارگردان:  قوت‌الله صلح میرزایی 

​بازیگران:  محمود پاک‌نیت، محمدرضا شیرخانلو

فیلم مختصر حمال  ۱۳۹۹ کارگردان: وحید جلالی
نیکان ۱۴۰۲

نقش نیکان


کارگردان: علی سراهنگ


​بازیگران: پژمان بازغی، سیما تیرانداز

قطب شمال ۱۴۰۲

نقش خورشید


کارگردان: امین محمودی یکتا


​بازیگران: آناهیتا درگاهی، امیرحسین فتحی

۶ حقیقت دلنشین درمورد مه لقا مینوش زاد

  1. صفحه اینستاگرام این بازیگر تیک آبی دارد.
  2. صفحه ویکی پدیا وی تا این مدت تشکیل نشده است.
  3. او دوره های گریموری و چهره پردازی را گذرانده و به این رشته نیز علاقه دارد.
  4.  مه لقا مینوش‌زاد در جواب به سوال یکی از فالوورهایش که از او سوال کرد: چی تو دنیا تورو خوشحال می‌کنه؛ جواب داد: طبیعت!
  5. وی به طور جدی با فیلم مختصر در بین سال ۹۳ جلوی دوربین رفت.
  6. وی نویسندگی و کارگردانی نمایش خواستگاری را به مسئولیت داشت. 
مه لقا مینوش زاد
تصاویری از مه لقا مینوش زاد

مصاحبه مه لقا مینوش زاد

مصاحبه مه لقا مینوش زاد به طور او گفت و گوی تصویری وجود ندارد.در ادامه یکی از مصاحبه های قدیمی وی را می خوانید:

لطفا از مقصد خود در زندگی بگویید؟

هر فردی در زندگی کاری خود هدفی را در ذهن دارد، مقصد من این است که در خاطر مردم ماندگار شوم ، بتوانم در حرفه خودم موفق بشم و بتوانم با کارهای هنری در ذهن مردم بمانم و برای این مقصد نیز همه تلاشم را می کنم .

در تایم های فراغت و سرگرمی چه می کنید؟

زمان فراغت از فعالیت، دوست دارم در کنار خانواده و دوستانم باشم و با آن‌ها همراه باشم. مطالعه کتاب نیز از سرگرمیهای من محسوب می‌شود.

نحوه کارگردانی آقای صلح میرزایی در حکایت های کمال چطور می بود؟

برای بازی در پروژه های مختلفی تست دادم تا این که در این سریال پذیرفته شدم. در «حکایت های کمال» “آقای صلح میرزایی زیاد با بازیگر او گفت و گو و تعامل داشتند. ایشان دوست داشتند بازیگر پیش از جلوی دوربین رفتن کاملاً درمورد نقش مجاب شده و به فهمیدن درستی از آن رسیده باشد.

درمورد من هم همین اتفاق افتاد و سختگیری های ایشان در روزهای پیش تشکیل آنقدر می بود که من ابتدا فکر کردم این همه سختگیری ملزوم نیست، ولی در ادامه و وقتی که جلوی دوربین رفتم فهمید شدم همه نکاتی که ایشان حرف های بودند برای بازی ام کاربرد داشته.

دلنشین آنکه یک روز مانده به اغاز تصویربرداری دختری همسن و سال خودم را به صحنه آوردند و انها گفتند اگر تو خوب بازی نکنی، این دختر جایگزینت خواهد شد! نقشه ای که زیاد استرس به من داخل کرد و چنان انگیزه ای برایم شد تا بهترین بازی ام را اراعه کنم. ولی در نهایت در آخر همان روز پِی بردم این یک تاکتیک و ترفند زیرکانه و دلنشین از سوی کارگردان بوده تا مرا ناگزیر به اراعه بهترین بازی ام کند!

نظرت درمورد اولین سریالی چیه؟

بازخوردها درمورد سریال خوب بوده و زیاد تر مخاطبان بازی من را روان و بی تکلف برسی می کنند که از این بابت خوشحالم. ضمن این که در این مسید پشتیبانی های تهیه کننده با توانایی ای همانند آقای شایانفر هم زیاد برای من سودمند می بود و جا دارد از او سپاس کنم.

ملاک انتخاب بازیگری را در چه می بینید؟

 امروزه متأسفانه ملاک برخی فیلمسازان و سریال سازان برای انتخاب بازیگران تعداد فالوورهای آنان در فضای مجازی شده است که علتمی شود هنرمندان و جوانان مستعد در این پروسه خود به خود کنار گذاشته شوند و شانسی برای اراعه هنرشان نداشته باشند. امیدوارم این روال در آینده اصلاح شود.

و انتخاب شما برای نقش سیمین در آتابای؟

من ابتدا فراخوان بازیگری این فیلم را دیدم، یک روز سپس از دانشگاه همراه با یکی از دوستانم به دفتر خانم کریمی رفتیم و من تست دادم، تست اول را قبول شدم که انها گفتند برای تست دوم مجدد به دفتر رفتم. تست دوم را انها گفتند قبول نشدم اما سپس سه چهار روز با من تماس گرفتند که مجدد رفتم تست دادم و قبول شدم.

بازی در آتابای زیاد توانایی خوبی برای من می بود، من ۳ ماه در خوی بودم و از خانم نیکی کریمی زیاد چیزها یاد گرفتم ایشان قبل از این که کارگردانی خوبی باشند انسان زیاد خوبی می باشند، با من سخن می زدند و کمکم می کردند در کل آتابای برای من توانایی لذت بخشی می بود.

عکس مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد


سخن آخر









دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author

ادامه مطلب
خبر تازه وزارت جهادکشاورزی درمورد فروش دام زنده/ فروش گوسفند با کارت ملی حقیقت دارد؟