مرکز نوآوری بانک قرض‌الحسنه «مهر ایران» راه‌اندازی شد

مرکز نوآوری بانک قرض‌الحسنه «مهر ایران» راه‌اندازی شد_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از استارتاپ‌ها و شرکت‌های فین‌تک دعوت کرد محصولات و خدمات خود را روی دو نئوبانک و موبایل بانک این موسسه مالی اراعه کنند.

«سعید شمسی‌نژاد» امروز در نخستین اتفاقات مرکز نوآوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که با نام «مهرنو» در سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار شد، به اراعه آمار کارکرد بانک‌های قرض‌الحسنه پرداخت و او گفت: با اقداماتی که در دولت صورت گرفت و پشتیبانی‌های بانک مرکزی و وزارت اقتصاد از این حوزه، دو بانک قرض‌الحسنه رشد سریعی داشته‌اند و هم اکنون ۵ درصد از نقدینگی شبکه بانکی در دست این دو بانک است.

او این چنین خبرداد که هر دو این بانک‌ها به رتبه‌های تک رقمی رتبه‌بندی تراکنش‌ها روی شبکه شاپرک رسیده‌اند.

مرکز نوآوری بانک قرض‌الحسنه «مهر ایران» راه‌اندازی شد_اصفهانیا ۱۷

مهر ایران به جستوجو جذب۵۰ میلیون مشتری با راه حلهای نوین

شمسی‌نژاد افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توانسته است در سه سال تازه تعداد مشتریان خود را از نزدیک به ۱۰ میلیون مشتری به ۱۸ میلیون نفر و منبع های بانک را از ۷۰ هزار میلیارد تومان به ۲۹۰ هزار میلیارد تومان رساند. تسهیلات اعطایی این بانک از ۲ میلیون فقره به ۳.۸ میلیون فقره رسیده و تبه تراکنش‌های این بانک در شبکه شاپرک نیز از ۱۵ به ۵ ارتقا یافته است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
باخودتنظیم‌گری می‌توانیم تعداد بسیاری از مشکلات حوزه را حل‌وفصل کنیم

به حرف های او، اپلیکیشن موبایل بانک مهرایران نیز یکی از سه موبایل بانک پر نصب سرزمین است.

مدیرعامل این بانک در رابطه الزام تاسیس مرکز نوآوری نیز او گفت: مقصد ما گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه و رسیدن به ۵۰ میلیون مشتری با ۵۰ میلیون کارت بانکی قرض‌الحسنه است. رسیدن به این مقصد با راه حلهای سنتی ممکن نیست.

او در ادامه گفت: شعار ما «کارت مهر، کارت زندگی» است. می‌خواهیم قرض‌الحسنه را از تامین مالی صرف خارج کنیم و در همه ابعاد زندگی مردم، از خرید کالا و خدمات گرفته تا بیمه، آموزش، تامین مالی سفر و دیگر ابعاد داخل کنیم. به این علت به تنوع ابزارها و محصولات نیازمندیم.

به حرف های شمسی‌نژاد، پشتیبانی به گسترش کسب‌وکارهای خارج از بانک نیز از جمله اهداف مرکز نوآوری است.

اظهار آمادگی برای همکاری با استارتاپ‌ها

او این چنین به وجود زیاد اطلاعات مشتریان سیستم بانکی اشاره کرد و او گفت: استارتاپ‌ها و فین‌تک‌ها می‌توانند از این داده‌ها منفعت گیری کنند و خدمات اختصاصی برای دستگاه‌های گوناگون، جامعه دانشگاهی و دیگر گروه‌ها طراحی کنند.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

شمسی‌نژاد با گفتن این که این بانک از اکوسیستم‌سازی حمایتمی‌کند و چند پایلوت را در این عرصه اغاز کرده است، اصرار کرد که داده‌های حاضر در اختیار استارتاپ‌های متقاضی قرار خواهد گرفت.

ادامه مطلب
وویجر 1 بعد از ماه‌ها اختلال، مجدد به زمین داده‌های قابل‌فهمیدن ارسال کرد_اصفهانیا

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران این چنین با اشاره به ضمانت این بانک برای ارایه تسهیلات به یک‌هزار شرکت دانش‌بنیان، او گفت: در دو سال قبل به نزدیک به ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان وام قرض‌الحسنه ۹۰۰ میلیون تومانی اعطا شده و امسال هم این رویکرد تداوم خواهد داشت.

او با اظهار این که دو نئوبانک در کنار محصول موبایل بانک این موسسه مالی راه‌اندازی شده است، او گفت: روی این بسترها، محصولات شرکت‌های فین‌تک در قالب قراردادی با ضمانت منافع دو جانبه اراعه خواهد شد.

1718349814 922 مرکز نوآوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران راه‌اندازی شد اصفهانیا
مرکز نوآوری بانک قرض‌الحسنه «مهر ایران» راه‌اندازی شد_اصفهانیا ۱۸

پشتیبانی‌های مرکز نوآوری بانک مهرایران از استارتاپ‌ها

«علی مجیدی»، مدیر مرکز نوآوری بانک مهر ایران،‌ در ادامه در رابطه الزام تاسیس مرکز نوآوری بانک سخن بگویید کرد.

به حرف های مجیدی، نیاز به نوآوری در محصول و فرایند کسب‌وکار، تعامل با بازیگران جدیدی و اراعه روشهای نوین کارکرد در بانک و نهادسازی نوآوری از جمله اهداف راه‌اندازی این مرکز است.

ادامه مطلب
ایسوس از دو لپ‌تاپ تازه با نمایشگر OLED و قابلیت‌های هوش مصنوعی رونمایی کرد_اصفهانیا

او موارد فرد دیگر همانند عکس العمل فعالانه به الزامات تحول دیجیتال و جهت‌دهی به جریان مالی قرض‌الحسنه را نیز از دیگر اهداف مورد دقت برشمرد.

مجیدی سپس پشتیبانی‌هایی را برشمرد که در مرکز نوآوری بانک از استارتاپ‌ها انجام می‌شود.

بر این مبنا،‌ آموزش‌های تخصصی و منتورینگ، دسترسی به APIهای بانکی، تشکیل ارتباطات و شبکه‌سازی، حمایتاز تحقیقات و رساله‌های دکتری مرتبط، امکان شراکت و جذب حمایتاز بانک و فضای کار اشتراکی و اختصاصی را خدمات قابل اراعه در این مرکز گفت.

سه اراعه مرتبط با مطرح مسائل بانکی از دیگر برنامه‌های این اتفاقات می بود.

«حمیدرضا توسلی سبزوار»، معاون فناوری اطلاعات بانک،  در اراعه‌ خود به نوشته  «فرابانک مهر» پرداخت و آن را محور گسترش زیست بوم دیجیتالی قرض‌الحسنه گفت.

او خبرداد که این بانک با ۵۰۴ شعبه در ۳۱۴ شهرستان، دارای بیشتر از ۱۷ میلیون مشتری است که ۹ میلیون نفر از این تعداد، مشتریان آنلاین می باشند.

به حرف های توسلی، هم اکنون ۱۶ درصد از کل ترافیک اینترنت سرزمین به خدمات مالی تعلق دارد و سهم محتوا نیز بیشتر از ۲۸ درصد است.

«رضا قرائی پور»، معاون برنامه‌ریزی و تحول بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در اراعه‌ بعدی به نوشته  ترویج و گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه پرداخت.

او او گفت: تا کنون نزدیک به ۴ میلیون فقره وام قرض‌الحسنه بانک پرداخت کرده‌‌ایم.

ادامه مطلب
تبلت گلکسی تب A9 سامسونگ در تاریخ 13 مهرماه معرفی می‌شود

«علی مجیدی» و «محمد امین صمیمی» نیز در اراعه‌ای مشترک به نوشته بانکداری اجتماعی، مسئولیت اجتماعی و نوآوری اجتماعی پرداختند و شبکه سازی و دریافت ایده‌ها در این باره را از با اهمیت ترین اهداف اتفاقات نو برشمردند.

1718349814 625 مرکز نوآوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران راه‌اندازی شد اصفهانیا
مرکز نوآوری بانک قرض‌الحسنه «مهر ایران» راه‌اندازی شد_اصفهانیا ۱۹

کم شدن ۶۰ درصدی اندوخته‌گذاری خطرپذیر در سال ۱۴۰۲

در قسمت پایانی اتفاقات نیز پنلی با وجود«محمدحسین سجادی نیری»، مدیرعامل «تکنوتجارت» و رییس هیئت مدیره «انجمن اندوخته‌گذاری خطرپذیر»، «مصطفی عبدلی»،‌ رئیس اداره کل سازمان و برنامه‌ریزی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «مهدی سادات حیاتشاهی»،‌ مدیرعامل «صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی صنایع خلاق» و «علی عمیدی»، مدیرعامل «کارن‌کراد» برگزار شد.

سجادی نیری در این پنل او گفت: در کل دنیا با اتفاق کم شدن اندوخته‌گذاری VCها سپس از کرونا روبه رو بوده‌ایم و مقدار اندوخته‌گذاری در برخی از اکوسیستم‌ها تا ۶۰ درصد کم شدن کرده است.

او با گفتن این که در ایران نیز از سال ۱۴۰۱ این روال آشکار شده است، افزود: چالش‌های اقتصادی بعد از کرونا و افزایش حجم ناکامی‌ها، رویکرد شرکت‌های اندوخته‌گذاری خطرپذیر را با چالش جدی روبه رو کرد و جهت افت شدید اندوخته‌گذاری روی استارتاپ‌ها در مرحله بذری و مرحله های اولیه شده است.

سجادی نیری او گفت: بر پایه آمار، حجم ضمانت اندوخته‌گذاری در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۲.۷ همت بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲ با نزدیک به ۶۰ درصد کم شدن روبه رو شده باشد.

ادامه مطلب
اولین فضانورد سوئیسی توسط شاتل پرواز کرد

او اما اصرار کرد که با دقت به پیش‌بینی اعتبار مالیاتی در قالب قانون جهش دانش‌بنیان و شکل‌گیری ۹ شرکت اندوخته‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) این کم شدن در سال جاری جبران شود.

به حرف های نیری، ۱۹ موافقت اصولی اولیه برای راه اندازی شرکت‌های CVC اراعه شده و شرکت‌هایی که در این حوزه تاسیس شوند، با نظارت شورای دانش‌بنیان معاونت علمی، بخشی از مالیات خود را در استارتاپ‌ها اندوخته‌گذاری خواهند کرد.

رشد دیدنی مقدار تامین مالی جمعی

علی عمیدی، مدیرعامل کارن کراد نیز در این نشست خبرداد که بر پایه آمار فرابورس، مقدار تامین مالی جمعی از ۶۵۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ۳۴۵۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

به حرف های او، پیش‌بینی‌ها حاکی است که امسال حجم تامین مالی جمعی به نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

عبدلی نیز او گفت که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با یکی از اپراتورهای تلفن همراه داخل مذاکره شده و قیمت‌گذاری سیم‌کارت و توثیق آن را برای دریافت وام در دستور کار دارد.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author