تیم‌های برتر نخستین دوره مرکز Solve for Tomorrow سامسونگ در ایران معرفی شدند

تیم‌های برتر نخستین دوره مرکز Solve for Tomorrow سامسونگ در ایران معارفه شدند_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

نخستین دوره برنامه آموزشی Solve for Tomorrow سامسونگ در ایران با معارفه تیم‌ها و ایده‌های برتر به آخر رسید.

به نقل از روابط‌عمومی سامسونگ، در مراسمی که پنج‌شنبه ۲۴ خردادماه با وجود مدیران شرکت سامسونگ، مقامات دانشگاه صنعتی امیرکبیر، جمعی از دانشجویان و فعالان حوزه طراحی و فناوری سرزمین در پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، سه تیم برتر این دوره معارفه شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

شرکت سامسونگ با همکاری دانشگاه امیرکبیر از بهمن‌ماه سال قبل برای نخستین بار در ایران برنامه‌ جهانی Solve for Tomorrow خودش را به‌منظور رشد توانایی‌ها و گسترش تفکر طراحی (Design) دانشجویان برگزار کرد.

تیم‌های برتر نخستین دوره مرکز Solve for Tomorrow سامسونگ در ایران معارفه شدند_اصفهانیا ۱۶

پروژه Solve for Tomorrow شرکت‌کنندگان را تشویق می‌کند از ابزارهای STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی) برای حل چالش‌ها و گسترش‌ توانایی‌های مهمی، همانند کار گروهی، تفکر انتقادی و خلاقانه، پشتیبانی بگیرند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
امروز در فضا: سومین مأموریت اسکای لب

در این مراسم، «عادله شورابی»، مدیر مرکز Solve for Tomorrow سامسونگ، با اشاره به نحوه برگزاری این پروژه او گفت: «اولین دوره برنامه Solve for Tomorrow سامسونگ در ایران با دعوت و وجود دانشجویان سال اول و دومی که در رده سنی ۱۸ تا ۲۰ سال قرار داشتند، برگزار شد. در این دوره، در ابتدا شرکت‌کنندگان با پشتیبانی تسهیلگران و مربیان یک چالش اجتماعی را انتخاب کردند و بعد‌ازآن در قالب ۱۰ تیم به جستجوی یک راهکار برای حل چالش‌های پیش‌ روی خود پرداختند. در طول این دوره چندماهه، شرکت‌کنندگان مباحث عملی و تئوری متد تفکر طراحی (Design Thinking) را تحت‌نظر اساتید و مربیان برتر پشت سر گذاشتند تا با فرایند حل قضیه (Problem-Solving) آشنا شوند.»

1718523915 572 تیم‌های برتر نخستین دوره مرکز Solve for Tomorrow سامسونگ در
«عادله شورابی»، مدیر مرکز Solve for Tomorrow سامسونگ

در ادامه این مراسم، «هادی بقایی»، مدیر ارشد منبع های انسانی شرکت سامسونگ بر لزوم تحکیم تفکر طراحی پافشاری کرد و او گفت: «تفکر طراحی بیشتر از یک فرایند است، یک نحوه فکر است؛ تفکر طراحی تاب‌آوری و مقاومت را به شما می‌آموزد و به شما یاد می‌دهد ناکامی‌ها را به پله‌های ترقی تبدیل کنید و به پیروزی برسید. تفکر طراحی همکاری را تحکیم می‌کند و دیدگاه‌های متنوعی را برای تشکیل راه‌حل‌های جامع اراعه می‌دهد. در دنیایی که مداوم درحال تحول است، توانایی نوآوری دیگر یک الزام است.»

ادامه مطلب
قیاس گوشی های سری گلکسی S24 سامسونگ با یکدیگر + جدول مشخصات

مدیر ارشد منبع های انسانی شرکت سامسونگ به دانشجویان شرکت‌کننده در اولین دوره Solve for Tomorrow اهمیت تاریخی تفکر طراحی را یادآور شد و او گفت: «به تحول‌آمیزترین اختراعات زمان ما فکر کنید: تلفن هوشمند، اتومبیل‌های برقی، وسایل پزشکی نجات‌قسمت. همه اینها ناشی از اصول تفکر طراحی است. این فناوری‌های نوآورانه نتیجه کار مبتکرانی است که جرئت رؤیاپردازی داشتند و با شجاعتی مثال‌زدنی به‌سمت تحقق این رؤیاها حرکت کردند. تفکر طراحی برای همه افرادی است که اشتیاق به خلق‌کردن، نوآوری و تشکیلِ تحول دارند و اعتقاد دارند که می توانند جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنند.»

«مسعود فیاضی»، مدیر روابط عمومی و شهروند شرکتی سامسونگ در ایران، در قسمت فرد دیگر از این مراسم با اشاره به اهداف این شرکت از برگزاری این پروژه او گفت: «برنامه جهانی Solve for Tomorrow یکی از فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ است که با اهداف آموزشی جستوجو می‌شود. این پروژه جهانی تا بحال در بیشتر از ۶۲ سرزمین جهان برگزار شده است. خوشحالیم که توانستیم اولین دوره این برنامه را در ایران و با همکاری دانشگاه امیرکبیر اجرا کنیم. Solve for Tomorrow یک زمان آموزشی دلنشین برای جوانان است تا در این دوره‌ آموزشی به‌خوبی توانایی‌های برقراری ربط مؤثر، کار تیمی، تفکر انتقادی و خلاقیت و نوآوری خود را تحکیم کنند. در نخستین دوره این پروژه در ایران نزدیک به ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مستقر در شهر تهران وجود داشتند.»

1718523915 332 تیم‌های برتر نخستین دوره مرکز Solve for Tomorrow سامسونگ در
«مسعود فیاضی»، مدیر روابط عمومی و شهروند شرکتی سامسونگ

در مراسم اختتامیه برنامه آموزشی Solve for Tomorrow سامسونگ در ایران، نتایج برسی تیم‌های دوره اول این برنامه اظهار شد. براین‌مبنا، هیئت داوران بعد از مشاهده اراعه‌ها و برسی راهکار و نمونه محصول (Prototype) تیم‌ها، درنهایت، سه تیم برتر را معارفه کردند.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

این سه تیم ایده‌ها و راهکارهایی در قسمت‌های بازطراحی تخت‌های بیمارستانی به‌منظور افت جابه‌جایی بیمار، بازطراحی لیوان‌ یک‌بارمصرف و طراحی نرم‌افزار مخصوص توان‌یابان اراعه کردند.

ادامه مطلب
سامسونگ و TSMC تشکیل تراشه‌های 2 نانومتری را از سال 2025 اغاز می‌کنند

در کل ۱۰ تیم شرکت‌کننده، نزدیک به ۶ تیم به چالش‌های حوزه سلامت با ایده‌هایی، همچون تسهیل عملیات احیا، ساخت سیستمی برای خبر‌رسانی از حالت بیمار در بیمارستان، طراحی تخت برای بچه‌های اوتیسم، طراحی وسیله برای تمیزکردن کف کفش، بازطراحی تخت‌های بیمارستانی به‌منظور افت جابه‌جایی بیمار، یک تیم در حوزه آموزش (توانایی تیم‌سازی و آشنایی کودکان با یکدیگر)، دو تیم به حوزه چالش‌های اجتماعی (بازطراحی فروشگاه برای مختصر‌قامتان، چالش نگهداری وسایل شخصی در مکان‌های عمومی) و یک تیم به چالش‌های زیست‌محیطی (بازطراحی لیوان یک‌بارمصرف) پرداختند.

1718523915 299 تیم‌های برتر نخستین دوره مرکز Solve for Tomorrow سامسونگ در

در حاشیه این مراسم، همه ۱۰ تیم شرکت‌کننده در فضایی اختصاصی و اختصاصی، چالش‌ها و ایده‌هایی را که طراحی کرده بودند، برای حاضران و مهمانان مراسم اختتامیه اراعه دادند.

آخرین قسمت مراسم اختتامیه نخستین دوره پروژه Solve for Tomorrow سامسونگ در ایران به تقدیر و اهدای جوایز تعلق داشت. در این قسمت، از همه تیم‌ها به‌علت کسب امتیازات ملزوم در قسمت تفکر طراحی تقدیر شد.

ادامه مطلب
بهترین گوشی های سامسونگ از نظر کیفیت دوربین 📷 {آذر 1402}

برای کسب اطلاعات زیاد تر و آگاهی از دوره‌های آینده این پروژه می‌توانید به وب‌سایت رسمی این پروژه در ایران به نشانی www.sftiran.ir مراجعه کنید.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author