یوتیوب

یوتوب نوع جدیدی از تبلیغات غیرقابل ردکردن را آزمایش می‌کند


به نقل از اصفهانیا

به نظر می‌رسد یوتوب در این هفته جنگ طویل خود با مسدودکننده‌های تبلیغات را به روشی تازه گسترش دهد. در این روش تبلیغات مستقیماً از سمت سرور به جریان ویدیو تزریق می‌شود و کارکرد تعداد بسیاری از مسدودکننده‌های تبلیغات را بی‌منفعت می‌کند.

«SponsorBlock»، که یک مسدودکننده تبلیغات است، به‌تازگی پستی در شبکه اجتماعی ایکس انتشار کرد و مدعی شد که یوتوب درحال آزمایش تزریق تبلیغات از سمت سرور است و با این کار جلوگیری از نمایش تبلیغات زیاد سخت می‌شود. به نقل از گیزمودو، یکی از سخنگویان گوگل در بیانیه‌ای در جواب به این سوال که آیا یوتوب تبلیغات سمت سرور را به ویدیوها تزریق می‌کند یا خیر، او گفت:

«یوتوب درحال بهبود کارکرد و قابلیت مطمعن خود در اراعه محتواهای ویدیویی ارگانیک و تبلیغاتی است. این به‌روزرسانی امکان پذیر برای بینندگانی که مسدودکننده‌های تبلیغات نصب کرده‌اند، ناخوشایند باشد. مسدودکننده‌های تبلیغات شرایط خدمات YouTube را نقض می‌کنند؛ به این علت ما مدتی است که از بینندگان خواسته‌ایم تا از سازندگان مورد علاقه خود حمایتکنند و اجازه تبلیغات در یوتوب را بدهند یا YouTube Premium را برای توانایی‌ای بدون آگهی امتحان کنند.»

به‌نظر می‌رسد که معارفه تبلیغات از سمت سرور اکنون تنها بر تعداد مقداری از کاربران تأثیر گذاشته، اما به گمان زیادً این قدم تازه یوتوب در جنگ طویل خود با مسدودکننده‌های تبلیغات باشد. همانطور که وب‌سایت Bleeping Computer توضیح می‌دهد، یوتوب به طور سنتی تزریق تبلیغات را در سمت کلاینت انجام می‌دهد، جایی که تبلیغات و ویدیو به‌طور جداگانه به دسکتاپ یا برنامه گوشی شما می‌آیند؛ سپس پخش‌کننده ویدیوی شما برای تزریق تبلیغات در سراسر اپلیکیشن، برنامه‌ریزی می‌شود. اما اکنون انگارً شرایط تحول کرده است.

ادامه مطلب
نشانه‌های قلدری در محیط کار؛ پیامدها، روش مقابله فردی و سازمانی
آخرین مطالب

انتقاد کاربران از این نوع تبلیغات در یوتوب

برخی از کاربران برای انتقاد از این ویژگی تازه، به ساب‌ردیت r/youtube مراجعه کردند. یکی از آن‌ها ادعا کرد که قبل از هر ویدیو، ۹۰ ثانیه تبلیغات غیرقابل ردشدن دریافت کرده است. برخی کاربران از شبکه اجتماعی X برای به‌اشتراک‌گذاشتن شکایات خود منفعت گیری کردند و خاطرنشان کردند که تبلیغات سمت سرور کنترل‌های پخش را غیرفعال می‌کند.

با تبلیغات سمت سرور، تبلیغات قبل از این که به دسکتاپ یا اپ تلفن همراه شما بیاید به یک ویدیو تزریق می‌شود. این قابلیت زیاد تر مسدودکننده‌های تبلیغاتی را بی‌منفعت می‌کند و در صورت فراگیرشدن می‌تواند تماشای ویدیوهای YouTube را دشوار کند.

ادامه مطلب
هند اولین ماهواره چند منظوره خود، INSAT-1 را پرتاب کرد

گوگل معتقد است که این مسدودکننده‌های تبلیغات به اکوسیستم یوتوب صدمه می‌رسانند و ادعا می‌کند که اکثر درآمدهای تبلیغاتی به سازندگان ویدیوها پرداخت می‌شود.

دسته بندی مطالب

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author