تشخیص درد از روی چهره با دقت 95 درصدی

تشخیص درد از روی چهره با دقت ۹۵ درصدی_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

محققان ژاپنی اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی گسترش داده‌اند که با نگاه کردن به چهره گربه‌ها و اسکن صورت آنها می‌تواند با دقت بیشتر از ۹۵ درصد، درد آنها را تشخیص بدهد.

این مدل هوش مصنوعی با هزاران عکس از چهره گربه‌ها آموزش دیده است تا درد را ازطریق صورت‌ آنها تشخیص دهد. گسترش‌دهندگان این اپلیکیشن هوش مصنوعی می‌گویند که دقت این مدل بیشتر از ۹۵ درصد است. این اپلیکیشن هوش مصنوعی با منفعت گیری از ۶۰۰۰ عکس از گربه‌ها آموزش دیده است.

تشخیص درد از روی چهره با دقت ۹۵ درصدی_اصفهانیا ۲۲

تشخیص درد در گربه‌ها با هوش مصنوعی

رئیس مرکز پزشکی حیوانات در دانشگاه نیهون توکیو روی این اپلیکیشن کار کرده است، می‌گوید که دامپزشکانی همانند او تنها تاحدی می‌توانند تشخیص بدهند که آیا یک حیوان درد دارد یا خیر، اما ابزارهای تازه مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند تشخیص درد را در حیوانات آسان‌تر کند.

ادامه مطلب
هوش مصنوعی سازوکار حافظه انسان را تشریح کرد
1718610787 625 تشخیص درد از روی چهره با دقت 95 درصدی اصفهانیا
تشخیص درد از روی چهره با دقت ۹۵ درصدی_اصفهانیا ۲۳

پروفسور ادامورا، محقق این پروژه می‌گوید: «بیشتر از ۷۰ درصد از گربه‌های مسن دچار آرتروز یا درد می باشند، اما فقط ۲ درصد از آنها واقعاً به بیمارستان می‌روال.»

1718610787 505 تشخیص درد از روی چهره با دقت 95 درصدی اصفهانیا
تشخیص درد از روی چهره با دقت ۹۵ درصدی_اصفهانیا ۲۴

او افزود: «در نتیجه به‌جای تشخیص نهایی، ما از این اپلیکیشن به گفتن ابزاری برای آگاه کردن صاحبان از این که آیا حالت عادی است یا نه منفعت گیری می‌کنیم.»

بیشتر از ۲۳۰ هزار کاربر از این اپلیکیشن از زمان راه‌اندازی آن در ژاپن در سال قبل منفعت گیری کرده‌اند. تعداد بسیاری از کاربران هر روز از این برنامه منفعت گیری می‌کنند تا حالت گربه‌های خود را رصد کنند.

ادامه مطلب
فرصت رو به پایان برای پرداخت مالیات خودروهای لوکس
1718610787 213 تشخیص درد از روی چهره با دقت 95 درصدی اصفهانیا
تشخیص درد از روی چهره با دقت ۹۵ درصدی_اصفهانیا ۲۵

این اپلیکیشن که CatsMe! نام دارد توسط Careology و پژوهشگران دانشگاه نیهون توکیو گسترش داده شده است. محققان این پروژه می‌گویند حیوانات خانگی در سرزمین ژاپن زیاد محبوب می باشند. انجمن غذای حیوانات خانگی ژاپن تخمین زده است که در سال قبل تقریباً ۱۶ میلیون گربه و سگ خانگی در این سرزمین وجود داشته است که رقمی زیاد تر از تعداد کودکان زیر ۱۵ سال است.

دسته بندی مطالب

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author