دست بالای اصفهان در کمیسیون‌های آب و اقتصاد

فهرست اولیه اعضای ۹ کمیسیون تخصصی در مجلس دوازهم


به گزارش اصفهانیا




آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

در روزهای قبل فهرست اولیه اعضای ۹ کمیسیون تخصصی در مجلس دوازهم انتشار شد که بر پایه آن می‌توان فهمید که کمترین اقبال نمایندگان به عضویت در کمیسیون‌های فرهنگی و حقوقی و قضائی است.در این دوره مجلس  هم همانند ادوار قبل بیشترین متقاضی برای عضویت در کمیسیون‌های برنامه و بودجه، اقتصادی، انرژی، صنایع و معادن و امنیت ملی و سیاست خارجی می بود.اما تغییری که به خوبی در این دوره از مجلس اتفاق افتاد وجود ۴ نماینده در کمیسیون اقتصادی و ۴ نماینده دیگر هم  در کمیسیون کشاورزی، آب، منبع های طبیعی و محیط زیست از استان اصفهان می بود و همین تحول در رویکرد ورود به کمیسیون‌های تخصصی مجلس مشخص می کند که عزم نمایندگان استان برای پیگیری مطالبات مردم اصفهان در حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی،‌آب،‌منبع های طبیعی و محیط‌زیست است. 

ادامه مطلب
چطور ایران به ورطه هولناک نمی غلطد؟ / راه حل، «کشف» یا «ساخته» می بشود؟ / الزام عبور از «چه باید کرد» برآمده از پیشا او گفت و گو به پساگفت و گو

  حوزه‌هایی که در ادوار قبل مجلس یا هیچ نماینده‌ای از اصفهان در آن وجود نداشت یا انقدر کمرنگ می بود که نتواند تغییری اساسی در نگرش و قوانین بالادستی تشکیل کند‌؛ اما اکنون با دقت به اراده‌ای که در مجلس دوازدهم به وجود آمده می‎توان امیدوار می بود در ۴ سال آینده بخشی از مسائل اقتصادی، آبی و زیست‌محیطی استان که در بیشتر از دو  سه  دهه قبل بر زمین مانده می بود و هم‌صدایی در صحن مجلس برای حل آنها به گوش نمی‌رسید، اکنون با وجود این تعداد نماینده در دو کمیسیون حیاتی برای اصفهان با دست برتر تا حل آن پیش برود.

امروز که اصفهان دچار چهارچالش زیست محیطی و مسائل متعدد در حوزه آبی است و فرونشست هر روز در این استان بیداد می‎کند، زمان زیاد اندکی برای نمایندگان مانده تا پیگیر مطالبات استان و حقابه‌هایی باشند که یا در قبل نادیده گرفته شد یا مصوباتی که توسط دولت‌ها و وزارتخانه‎ها اجرایی نشد. این نمایندگان همچون ترکیبی که الان در کمیسیون آب دارند و از  سراب تا پایاب حوضه زاینده‌رود را می‎توان در آن دید باید در تصویب مصوبات و اجرا توسط دستگاه‎های دولتی هم همه مسیر رودخانه و حوضه زاینده‎رود را دریابند و برایشان محیط‌زیست همه پهنه استان از اهمیت اختصاصی برخوردار باشد و قضیه و دغدغه همه زمان دوران نمایندگی‎شان باشد نه این که نگاه مقطعی و بخشی به نوشته آب و چالش‎های محیط‎زیستی استان داشته باشند.

ادامه مطلب
همه دلواپس اصفهان به جز…

سپس از مجلس امروز دیگر همه نگاه‎های مردم اصفهان به رئیس دولت چهاردهم است و فردی که قرار است مدیریت اجرائی سرزمین را مسئولیت‎دار شود. احتمالا جدای از نحوه نگاه رئیس‎جمهور آینده به مسائل استان اصفهان، افرادی هم که بر کرسی تصمیم‎گیری در وزارتخانه نیرو قرار می‎گیرند از درجه اهمیت بالایی برخوردار باشد؛ اما این نمایندگان مجلس می باشند که اکنون با مشتی پرتر، قدم هایی محکم‎تر و زبانی گویاتر می‎توانند آنچه را که مردم و شهروندان اصفهانی در موقع رای دادن از آنها مطالبه کردند را قدم به قدم پیش ببرند و برای از بین بردن آن تلاش کنند.

 

 










دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author