هزینه آلودگی‌های کربنی روسیه در جنگ اوکراین 32 میلیارد دلار برآورد می‌شود

هزینه آلودگی‌های کربنی روسیه در جنگ اوکراین ۳۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

گروهی از کارشناسان آب‌وهوا تخمین زده‌اند که دو سال اول جنگ روسیه علیه اوکراین تبدیل انتشار کردن گازهای گلخانه‌ای زیاد بسیاری، معادل ۱۷۵ میلیون تن دی‌اکسیدکربن شده است. خسارت ناشی از این مقدار گازهای گلخانه‌ای که تبدیل تغییرات اقلیمی در سراسر جهان می‌شود، بالغ بر ۳۲ میلیارد دلار برآورد شده است. اوکراین نیز تصمیم دارد هزینه‌های مربوط به صدمه‌های اقلیمی را به لیست خساراتی که روسیه مسئول آن است، اضافه کند.

بر پایه گزارش New Scientist، انتشار کردن گازهای گلخانه‌ای ناشی از جنگ در اوکراین به‌صورت تخمینی نزدیک به ۱۷۵ میلیون تن دی‌اکسیدکربن است و اوکراین تصمیم دارد غرامت آب‌وهوایی را در لیست خسارت‌های خود لحاظ و هزینه آن را از روسیه دریافت کند.

هزینه آلودگی‌های کربنی روسیه در جنگ اوکراین ۳۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود_اصفهانیا ۱۲

تأثیرات اقلیمی جنگ روسیه و اوکراین

گروهی از کارشناسان آب‌وهوا تازه ترین تحقیقات خود را درمورد تأثیرات اقلیمی جنگ روسیه و اوکراین انتشار کردند که از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ را پوشش می‌دهد. بازسازی ساختمان‌ها و جاده‌های بمباران‌شده و دیگر زیرساخت‌ها بزرگ‌ترین منبع انتشار کردن کربن می باشند که تقریباً یک‌سوم از کل این خسارت را راه اندازی خواهند داد. یک‌سوم دیگر نتیجه مستقیم جنگ است که مصرف سوخت‌های گوناگون بزرگ‌ترین قسمت آن است.

ادامه مطلب
کارمندان تسلا برای تشکیل خودروی نسل بعدی باید در کارخانه بخوابند!

نزدیک به ۱۴ درصد از کل انتشار کردن کربن در این جنگ به این علت است که خطوط هوایی مسافربری ناچار به تحول مسیر پروازهای خود شدند تا داخل حریم هوایی این دو سرزمین درحال جنگ نشوند. به‌گفتن مثال، پروازهای توکیو به لندن به‌جای روسیه باید بر فراز کانادا انجام شوند که این کار زمان پرواز را از ۱۱ به ۱۵ ساعت افزایش می‌دهد.

1718581831 921 هزینه آلودگی‌های کربنی روسیه در جنگ اوکراین 32 میلیارد دلار
هزینه آلودگی‌های کربنی روسیه در جنگ اوکراین ۳۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود_اصفهانیا ۱۳

نزدیک به ۱۳ درصد انتشار کردن کربن نیز به‌علت افزایش آتش‌سوزی‌های مناطق گوناگون است. این رقم تنها به‌جهت منفعت گیری از سلاح‌هایی که علتآتش‌سوزی خواهد شد نیست، بلکه شرایط جنگی مانع مدیریت آتش در مناطق اشغالی می‌شود. یقیناً ابهاماتی نیز درمورد این رقم های وجود دارد، چون منبع دقیقی برای برسی تأثیرات اقلیمی وجود ندارد.

ادامه مطلب
امروز در فضا: سومین مأموریت اسکای لب

این چنین تخمین مقدار غرامت ناشی از انتشار کردن گازهای گلخانه‌ای، موسوم به «هزینه اجتماعی کربن» یکی دیگر از موارد قابل‌او گفت و گو است. برآورد غرامت ۳۲ میلیارد دلاری علیه روسیه، برپایه یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ انجام شده که هزینه اجتماعی کربن را نزدیک به ۱۸۵ دلار به ازای هر تن CO2 معین کرده است.

اگر این مبلغ – که هر روز درحال افزایش است – پرداخت شود، به گمان زیادً قسمتی از آن در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت تا جنگل‌های صدمه‌دیده را احیا کند. بخشی از غرامت نیز به گمان زیادً به کشورهایی داده می‌شود که بیشترین صدمه را از گرمایش جهانی دیده‌اند.

دسته بندی مطالب

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

خبرهای ورزشی

ادامه مطلب
نقد سریال The Regime - داستان یک فروپاشی!_اصفهانیا

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author