ایران‌خودرو و سایپا

مهلت بورس به ایران‌ماشین و سایپا برای بقا در بازار سرمایه_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

«ولی‌الله جعفری»، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، از مهلت بورس به ایران‌ماشین و سایپا برای بقا در بازار اندوخته خبر داد. به حرف های جعفری: «شرکت‌های ایران ماشین و سایپا تا تیرماه سال ۱۴۰۴ زمان دارند تا از شمولیت ماده ۱۴۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت خارج شوند. در این صورت این شرکت‌ها مشمول لغو پذیرفتن نخواهد می بود.»

ماده ۱۴۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت به نوشته برسی اندوخته و بحران مالی شرکت‌ها اشاره دارد. ماده ۱۴۱ قانون تجارت این چنین گفتن می‌کند: «اگر بر تاثییر زیان‌های وارده حداقل نصف اندوخته شرکت از بین برود، هیئت‌مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی بسیار صاحبان سهام را دعوت کند. این مجمع نوشته انحلال یا بقاء شرکت مورد شور و رای قرار خواهد داد.»

مهلت تجدید برسی اندوخته به ایران‌ماشین و سایپا تا تیرماه ۱۴۰۴

ولی‌الله جعفری در گفتگو با خبرگزاری ایسنا او گفت: «بعد از اراعه صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱، شرکت‌های ایران ماشین و سایپا شامل ماده ۱۴۱ قانون تجارت شدند. این دو شرکت در چهار سال متناوب از پنج سال قبل مشمول ماده ۱۴۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت بودند.»

ادامه مطلب
کهکشان‌های مرموزی که سیاه‌چاله‌های عظیم دارند_اصفهانیا

بر پایه سخن بگویید‌های جعفری، می‌توان نتیجه گرفت که حداقل نصف اندوخته ایران‌ماشین و سایپا طی چهارسال تازه از بین رفته است. به‌عبارتی این دو شرکت به مرحله بحران مالی رسیده‌اند. ازاین‌رو سازمان بورس و اوراق بهادار تهران تا آخر تیرماه ۱۴۰۴ به دو خودروساز بزرگ زمان برسی مجدد اندوخته داده است. درصورتی‌که ایران‌ماشین و سایپا از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج شوند، هم چنان اجازه وجود در بورس را خواهند داشت.

مهلت بورس به ایران‌ماشین و سایپا برای بقا در بازار سرمایه_اصفهانیا ۷

به حرف های جعفری، ایران‌ماشین و سایپا جهت خروج از شمولیت ماده قانونی ذکر شده از سران قوا خواست تجدید برسی کردند. درنتیجه این خواست، اجازه انجام تجدید برسی و افزایش اندوخته سریعتر از آخر مهلت ۵ ساله به آن‌ها داده شد این خودروسازان این چنین می‌توانند از مزایای مالیاتی این اجازه منفعت گیری کنند.

ادامه مطلب
اینستاگرام انگارً به قابلیت هوش مصنوعی برای نوشتن متن استوری‌ها تجهیزمی‌شود_اصفهانیا

ولی‌الله جعفری در ادامه سخنانش او گفت: «با دقت به این چنین قضیه‌ای شرکت‌های ایران ماشین و سایپا تا تیرماه سال ۱۴۰۴ زمان دارند تا از شمولیت ماده ۱۴۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت خارج شوند.»

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author