Mohammad Fazli (3)

بیوگرافی محمد فاضلی مشاور پزشکیان


به گزارش اصفهانیا

محمد فاضلی(Mohammad Fazli) جامعه‌شناس و استادیار اسبق دانشگاه شهیدبهشتی است.وی شامگاه چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ به همراه مسعود پزشکیان در برنامه میزگرد فرهنگی وجود داشت اما به علت درگیری لفظی با شهاب اسفندیاری، مجری برنامه میکرفون دو طرف را قطع کرد که او سپس از ترک جایگاه، میکروفون خود را پرت کرد و خارج شد.در ادامه این نوشته همراه ما باشید تا اطلاعاتی از بیوگرافی دکتر محمد فاضلی جامعه شناس را در اختیار شما قرار دهیم.

 محمد فاضلی 

محمد فاضلی کیست؟

مشخصات فردی

نام کامل

محمد فاضلی

تاریخ تولد 

۱۳۵۳

محل تولد

اراک

شغل

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

جامعه شناس، مشاور مسعود پزشکیان 

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران- دانشگاه پرورش مدرس

رشته تحصیلی

مهندسی صنایع -جامعه‌شناسی

مدرک

کارشناسی-کارشناسی ارشد و دکتری

Mohammad Fazli (5)

بیوگرافی دکتر محمد فاضلی جامعه شناس

کودکی و اغاز زندگی

محمد فاضلی متولد سال ۱۳۵۳ در اراک است و اطلاعات دقیقی از تاریخ تولد وی در دسترس نیست.او در وب سایت شخصی خود نوشته است که تا آخر دوران دبیرستان در سال ۱۳۷۱ در شهر اراک زندگی کرده است.

ادامه مطلب
کاوه رضایی؛ ستاره ای که تازه احیا شده است

خانواده

خانواده محمد فاضلی اشکار نیست چند نفره است و تا بحال اطلاعاتی از تعداد خواهر و برادر یا اسم و شغل پدر و مادرش انتشار نشده است.

تحصیلات

تحصیلات محمد فاضلی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد در رشته جامعه‌شناسی از دانشگاه پرورش مدرس است و وی مدرک کارشناسی اش را در رشته مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران اخذ کرد.

ازدواج و فرزندان

اطلاعاتی از همسر و فرزندان دکتر محمد فاضلی انتشار نشده است.

Mohammad Fazli (2)

اسبق محمد فاضلی

محمد فاضلی از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ استادیار دانشگاه مازندران می بود و از سال ۱۳۹۳ عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی است. در سال ۱۳۹۶ از محمد فاضلی به‌گفتن یکی از نامزدهای تصدی ریاست سازمان محیط‌زیست نام برده می‌شد.

او از ۱۷ آبان ۱۳۹۶ به سمت «مشاور برنامه‌ریزی راهبردی و گسترش پایدار» وزیر نیرو منصوب شد و از ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ رئیس مرکز امور اجتماعی منبع های آب و انرژی است.

اخراج دکتر محمد فاضلی

دانشگاه شهید بهشتی تهران به ریاست سعدالله نصیری قیداری در تاریخ شهریور ۱۴۰۰ حکمی مبنی بر عدم نیاز به محمد فاضلی، استاد جامعه‌شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشکده صادر کرد که این خبر روز جمعه ۱ بهمن همن سال تحت گفتن اخراج دکتر فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی در سایت ها و خبرگزاری های داخلی انتشار شد.

علیرضا فخاری زواره مدیر اسبق امور هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در او گفت و گو با خبرنگار مهر، درمورد ماجرای قطع همکاری محمد فاضلی عضو قبل هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت و او گفت: ایشان عضو پیمانی دانشگاه شهید بهشتی بودند و باید اصرار کنم که واژه اخراج در این مورد صحیح نیست و به علت عدم احراز صلاحیت های علمی قراردادشان با دانشگاه تمدید نشد.

ادامه مطلب
محرومیت اسماعیلی‌فر اشکار شد

مدیر اسبق امور هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با اصرار بر این که پایان قرارداد با دکتر فاضلی به هیچ وجه علت سیاسی نداشته است، افزود: بر پایه قانون اعضای هیات علمی که عضو پیمانی دانشگاه می باشند، سپس از ۵ سال باید تبدیل حالت شوند اما ایشان حتی سپس از ٧-٨ سال موفق نشد شرایط علمی ملزوم را برای ادامه خدمت احراز کند.

فخاری در ادامه گفت: عضو هیات علمی پیمانی نباید با نهاد یا سازمان دیگر همکاری داشته باشد مگر این که از دانشگاه مجوز بگیرد. از طرفی دیگر عضو پیمانی باید وجود فعال در دانشگاه داشته باشد در حالی که آقای فاضلی طی ٢ سال وجود کمرنگی در دانشگاه داشته است.

وی ضمن گفتن این نوشته که تبدیل حالت اعضای هیات علمی ملاک ها و شاخص های مشخصی دارد، او گفت: اساتید برای تبدیل حالت نیاز دارند در هر مرحله از نظر علمی سطح خود را ارتقا دهند و یا صلاحیت های عمومی را کسب کنند. این چنین وجود فعال فرد در دانشگاه برای تبدیل حالت حائز اهمیت است و اگر فرد بدون مجوز با جای دیگر همکاری کند، برای دانشگاه قابل قبول نخواهد می بود.

مدیر اسبق امور هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: به طور مثال حتی اگر فرد ١٠٠ مقاله هم انتشار کرده باشد اما ملاک های ملزوم برای ارتقا و تبدیل حالت را نداشته باشد، کمیته جذب قرارداد را تمدید نخواهد کرد.

ادامه مطلب
به مناسبت اغاز ماه جهانی آگاهی از اوتیسم اصفهان و اوتیسم

وی در آخر اصرار کرد: جزییات و گزارش عدم تمدید قرارداد دانشگاه شهید بهشتی با آقای فاضلی را در اختیار وزارت علوم قرار داده ایم.

Mohammad Fazli (3)

پرتاب میکروفون

محمد فاضلی در شامگاه چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ مسعود پزشکیان را در برنامهٔ میزگرد فرهنگی همراهی می‌کرد اما در این برنامه زنده بعد از مسئله ای که شهاب اسفندیاری در رابطه محمد فاضلی مشاور پزشکیان او گفت، تنش و درگیری لفظی رقم خورد که در نهایت میکروفون هردو قطع شد. در ادامه، فاضلی عصبانی شده و بعد از پرتاب میکروفونش به بین صحنه میزگرد را ترک کرد.

ماجرا از این قرار است که  شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صدا و سیما خطاب به پزشکیان، فاضلی را «استاد متخلف اخراجی» نامید که با تشکیل «الم شنگه در رسانه‌ها»، به ادعای او «حیثیت آموزش عالی را خدشه‌دار کردند». فاضلی در جواب، کارشناس صداوسیما را به «دروغگویی» متهم کرد. پزشکیان در ادامه خواست که به فاضلی زمان پاسخگویی داده شود، اما مجری برنامه و گردانندگان میزگرد میکروفن اسفندیاری و فاضلی را قطع کردند. فیلم کامل پرت کردن میکروفون و تنش در میزگرد فرهنگی پزشکیان را در ادامه مشاهده می کنید.

محمد فاضلی ترند گوگل شد

به علت درگیری محمد فاضلی در میزگرد فرهنگی با شهاب اسفندیاری، کارشناس صداوسیما که به نوشته علت اخراج فاضلی از دانشگاه اشاره کرده می بود، طی ساعات تازه جست‌وجوی کاربران در گوگل با محوریت «علت اخراج محمد فاضلی» علتشده است که «محمد فاضلی» به ترند گوگل تبدیل شود. 

ادامه مطلب
جایگاه علمی اصفهان نیازمند دقت اختصاصی

mr69p1rQWMd5

اینستاگرام محمد فاضلی

اینستاگرام محمد فاضلی به آدرس daghdagheh_iran است که ۱۶۸ هزار فالور دارد، ۲۶۱ صفحه را جستوجو می کند و تا بحال ۳۱۲۰ پست بارگذاری کرده است.

Mohammad Fazli (1)

محمد فاضلی در شبکه های اجتماعی

محمد+فاضلی

ناگفته های دلنشین درمورد محمد فاضلی

  1. سال ۱۳۷۱ به علت قبول شدن در رشته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیر کبیر به شهر تهران مهاجرت کرد.

  2. بعد از دوران کارشناسی، به علت علائق شخصی و بالاخص تمایل به تحلیل گسترش‌نیافتگی اقتصادی و سیاسی ایران، تحصیل در جامعه‌شناسی را انتخاب کرد.

  3. دوره کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی را از سال ۱۳۷۷ در دانشگاه پرورش مدرس تهران اغاز کرد.

  4.  سال ۱۳۸۰ با نوشتن آخر‌نامه‌ای درمورد چگونگی نوشتن آخر‌نامه‌های جامعه‌شناسی در ایران، به «جامعه‌شناسی جامعه‌شناسی» در ایران پرداخت.

  5. وی دوره دکتری جامعه‌شناسی سیاسی را در دانشگاه پرورش مدرس تهران در سال ۱۳۸۰ اغاز کرد.

  6. دوره دکتری خود را در سال ۱۳۸۶ با نگارش رساله‌ای درمورد علل عدم تحکیم دموکراسی در ایران، ترکیه و کره جنوبی همه کرد.

  7. . آخر نامه دکتری او در کتابی با گفتن «بنیان‌های ساختاری تحکیم دموکراسی» توسط نشر کندوکاو در سال ۱۳۸۹ انتشار شد.

  8. تدریس در دانشگاه را از سال ۱۳۸۱ در دانشگاه مازندران اغاز کرد.

  9.  از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۱ به گفتن عضو هیئت علمی در دانشگاه مازندران فعالیت داشت.

  10. از شهریور ۱۳۹۱ به گفتن مدیر پژوهش‌های اجتماعی و فرهنگی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام مشغول به کار شد و این همکاری تا شهریور ۱۳۹۲ ادامه داشت.

  11.  بعد از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲ توسط حسام‌الدین آشنا رئیس مرکز بازدید‌های استراتژیک ریاست جمهوری برای فعالیت در این مرکز دعوت به همکاری شد.

  12. از مهرماه ۱۳۹۳ به گفتن استادیار جامعه‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران مشغول به کار شد.

  13. فعالیت دانشگاهی‌اش در دانشگاه شهید بهشتی معطوف به تدریس جامعه‌شناسی شهری، گسترش، محیط‌زیست و جامعه‌شناسی مسائل اجتماعی ایران؛ و هم‌این چنین دروس آمار است.

  14. برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری داخلی جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ از اخراج دکتر فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی خبر دادند. فاضلی خبرداد نامه عدم نیاز دانشگاه مربوط به ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ است

  15. پژوهش‌های او عمدتاً درموردٔ جامعه‌شناسی علم، جامعه‌شناسی شهری و جامعه‌شناسی سیاسی است.

  16. او در مقالات و سخنرانی‌های گوناگون به نقد سیاست‌ها در حوزه آموزش عالی، محیط زیست، حقوق شهروندی و گسترش پرداخته است. 

  17. فاضلی نوشته‌های خود را در وبلاگی با نام «دغدغه ایران» انتشار می‌کند و یک کانال تلگرامی و پادکستی هم در کست باکس castbox با همین نام دارد. 

  18. در پی حادثه پلاسکو، فاضلی خواستار تهیه گزارش ملی پلاسکو شد و یکی از اعضای هیئت اختصاصی گزارش ملی بازدید حادثه ساختمان پلاسکو می بود.

ادامه مطلب
صفحه نخست روزنامه‌های امروز اصفهان شنبه 19 خرداد 1403

سخن آخر

در این نوشته اطلاعاتی از بیوگرافی دکتر محمد فاضلی مشاوره پزشکیان  را در اختیار شما قرار دادیم. اگر شما اطلاعات بیشتری از زندگی او دارید با ما و دیگر مخاطبان سایت اصفهان امروز در تکه ارسال نظر به اشتراک بگذارید.









دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author