در مریخ سنگ‌هایی شبیه به «پاپ‌کورن» کشف شد! + عکس

در مریخ سنگ‌هایی همانند به «پاپ‌کورن» کشف شد! + عکس_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

مریخ‌نورد استقامت بعد از ماه‌ها پیمایش روی سطح سیاره سرخ، سرانجام به منطقه‌ای موسوم به «فرشته درخشان» (Bright Angel) رسید. این مریخ‌نورد در این منطقه سنگ‌هایی با بافت شگفت‌و‌غریب کشف کرد که همانند پاپ‌کورن می باشند و هیچ‌زمان سنگی شبیه آن‌ها شناسایی نشده می بود.

بر پایه گزارش ناسا، مریخ‌نورد استقامت بعد از بازدید صخره‌های دلنشین و متنوع منطقه «Mount Washburn» به‌سمت شمال حرکت کرد و در مکانی با سنگ‌هایی با رنگ روشن ایستاد. مریخ‌نورد عکس نزدیکی از این سنگ‌های روشن در فرشته درخشان در تیم محققان قرار داد. سپس برای ثبت تصاویر دقیق‌تر در این منطقه توقف کرد.

کشف سنگ‌هایی همانند به پاپ‌کورن در مریخ

در مریخ سنگ‌هایی همانند به «پاپ‌کورن» کشف شد! + عکس_اصفهانیا ۷

هنگامی زمین‌شناسان تصاویر سنگ‌های فرشته درخشان را دریافت کردند، تحت‌تأثیر بافت‌های شگفت سنگ‌های روشن قرار گرفتند. این سنگ‌ها پر از برآمدگی‌های تیز همانند رگه‌های معدنی می باشند. به نظر می‌رسد این منطقه تعداد بسیاری از این نوع سنگ‌ها را در دل خود جای داده باشد.

ادامه مطلب
آتشفشان‌های سیاره زهره به گمان زیادً همین اکنون درحال فوران می باشند

برخی از این سنگ‌ها به‌صورت متراکم با کُره‌های کوچکی پر شده‌اند و محققان آن‌ها را به پاپ‌کورن تشبیه کرده‌اند. این ویژگی‌ انگارً به‌علت آب‌های زیرزمینی است که از بین این سنگ‌ها جریان داشته است. بعد از کشف این سنگ‌ها، مریخ‌نورد استقامت به‌مرور زمان از سنگ‌های فرشته درخشان بالا رفت تا داده‌های بیشتری از بافت این منطقه جمع‌آوری کند.

طی چند روز آینده، با منفعت گیری از ابزارهای سایش درون مریخ‌نورد محققان نگاهی نزدیک به این سنگ‌ها خواهند انداخت تا اطلاعات شیمیایی دقیق‌تری از عناصر آن به‌ دست بیاورند. محققان سپس از جمع‌آوری این اطلاعات، تصمیم می‌گیرند این مریخ‌نورد از این سنگ‌ها مثالگیری بکند یا خیر.

ادامه مطلب
فضاپیمای ایکس‌ام‌ام-نیوتون اولین تصاویر خود را گرفت

هنگامی که بازدید‌های فرشته درخشان به آخر برسد، استقامت به‌ جنوب می‌رود تا منطقه «Neretva Vallis» را زیاد تر کاوش کند.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author