رئیس بد

۲۰ نشانه یک رئیس بد و راه‌های مقابله با آن


به نقل از اصفهانیا

محیط کاری سالم و حمایتگر می‌تواند به شکوفایی استعدادها و رشد حرفه‌ای پشتیبانی کند. اما هنگامی دچار کار با رئیسی بد یا به قول معروف سمی می‌شوید، کار تبدیل به شکنجه و محیط کاری تبدیل به جهنم می‌شود.

نشانه‌های یک رئیس بد

در ابتدا با هم نگاهی به نشانه‌های شاخص یک رئیس یا مدیر بد داریم.

تبعیض قائل شدن

اولین نشانه یک رئیس بد تبعیض قائل شدن بین نیروها است. برخی از روسا امکان پذیر برخی نیروهای را به برخی دیگر ترجیح دهند. این قضیه گریزناپذیر است، اما اگر به تبعیض در کار یا مزایای منجر شود مشکل آفرین خواهد می بود. این چنین رفتاری علتایجاد اختلاف بین نیروها می‌شود.

عدم انعطاف‌پذیری

نظم الزامی است، اما در سوی روبه رو انعطاف هم بخشی مهم از کار است. اگر سخت کار می‌کنید و رئیس‌تان به شما آزادی عمل نمی‌دهد، با هر مرخصی شما مخالفت و محل کار را تبدیل به پادگان می‌کند، مواظب باشید. این یک زنگ خطر است. این محیط کار شما را نابود می‌کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
بهترین گوشی سامسونگ سری S + جدول مشخصات و قیمت {آبان 1402}

مدیریت ذره بین (Micro Management)

مدیریت ذره‌بینی به شیوه مدیریتی اشاره دارد که در جزئی‌ترین امور دخالت می‌کند. این چنین مدیری همانند مگسی مزاحم است. تفاوت این مدیر با مگس در این است که شر مگس می‌شود خلاص شد و از شر این چنین مدیری نه!

آزار کلامی

مهمی نیست چه خطایی کرده‌اید. فریاد زدن سر شما یا هر نوع توهین فرد دیگر به هیچ وجه قابل قبول نیست. به شدت از این چنین محیط کاری خارج شوید.

انتقاد در ملاء عام

انتقاد سازنده و سودمند است و هر فردی قابل انتقاد است. اما باید به جرات او گفت که انتقاد عمومی و در بین همکاران نه تنها سازنده نیست، بلکه مخرب است. این حرکت قطعا مناسب یک رئیس بد است.

عدم وجود بازخورد مثبت و تشویق

حتی ضعیف‌ترین نیروهای کار هم روزها خوبی دارند. کارمند بد مستحق جریمه و کارمند خوب مستحق تشویق است. اگر هیچ زمان از سوی مدیر خود تشویق نشدید حتما دقت بیشتری بکنید. این حرکت عادی یا مناسب نیست.

تهدید ادامه‌دار موقعیت شغلی شما

اگر رئیس شما به طور مدام موقعیت و امنیت شغلی شما را تهدید می‌کند حتما در شیوه کار خود تجدید نظر کنید. این که یک کارمند در شرایط بحرانی موقعیت شغلی خود را امن و پایدار نبیند طبیعی است. با این همه این عدم امنیت نباید همیشگی باشد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

خشمگینی شدید و از کوره در رفتن

یک رئیس بد با اولین انتقاد یا مشکل از کوره در می‌رود و انگشت تهمت را به سوی دیگران می‌گیرد.

ادامه مطلب
۵ عادت مالی افراد موفق + ۲۳ مسئله کاربردی برای مدیریت مالی شخصی

قهرمان بی‌چون و چرای همه کارها

حتما مدیران دیده‌اید که قهرمان همیشگی شرکت خود می باشند و همه کارهای مثبت را به نام خود همه می‌کنند. این مدیر، مدیری سمی است.

نداشتن مرزهای حرفه‌ای

برخی رفتارها در ظاهر بد نیستند، اما واقعا بد و صدمه‌رسانند. رئیسی که اعتدال زندگی عادی و حرفه‌ای شما را به هم می‌ریزد حتما رئیس بدی است.

سیاسی بازی

یک رئیس بد با ورود به مسائل بین کارمندها نه تنها آن‌ها را حل نمی‌کند بلکه با سیاست‌هایی همانند «تقرقه بنداز و حکومت کن» انسجام نیروها را تحت تاثییر قرار می‌دهد.

مفنی نگری مطلق

رهبران ضعیف و بد به علت ناکارآمدی زیاد تر زمان خود را صرف او گفت و گو در رابطه اشتباهات دیگران می‌کنند تا اشکار کردن راه حل. این چنین رهبران عاشق مچ‌گیری و مقصریابی می باشند، نه خلق راه حل.

بحران برقراری ربط

یک رئیس بد زیاد تر نمی‌تواند به درستی با اعضای تیم خود ربط برقرار کند. این این چنین مدیرانی ناخواسته با تیم خود فاصله می‌گیرند.

ادامه مطلب
خرید بیمه شخص ثالث در مطرح بخشودگی 1402 با مزایای زیاد

انتظارات غیرواقعی

رئیسی که از شما انتظارات غیرواقعی داشته باشد، حتما رئیس خوبی نیست. فردی که از شما انتظار کارهای بیشتر از حد توان یا سریعتر از موعد را دارد به هیچ وجه رئیس خوبی نیست. با پراید نمی‌شود به کویر رفت و با چنگال نمی‌توان هیچ شوالیه‌ای را ناکامی داد.

گوش ندادن

رئیس بد آن قدر به خودش یقین است که هیچ زمان به شما گوش نمی‌دهد. این چنین مدیری ارزشی برای داده‌های ورودی از سوی تیم خود قائل نیست و پیشنهادهای آن‌ها را نادیده می‌گیرد.

اشکار کردن اهداف نامشخص!

مدیر بی فایده نمی‌تواند اهداف آشکار، روشن و قابل اندازه‌گیری برای تیمش اشکار کند. در این چنین شرایطی تیم همیشه سردرگم است.

عدم مطمعن به کارکنان

مدیر بی فایده زیاد تر به توانمندیهای تیم خود شک مطمعن ندارد و فکر می‌کند تیمش آن قدر که باید خوب نیست. این ویژگی جلوی رشد نیروها را می‌گیرد.

اضافه کاری همیشگی

یک مدیر بد انتظار دارد کارکنانش همیشه در دسترس باشند و اضافه کاری کنند، آن هم بدون پرداخت اضافه‌کاری.

ندادن بازخورد سازنده

روسای بد استاد انتقاد غیرسازنده و عیب گرفتن می باشند. آن‌ها هیچ زمان برای راه حل ندارند، بلکه به سادگی عیب می‌گیرند.

ادامه مطلب
جت سئو؛ جامع ترین ابزار آنالیز سایت ایرانی

حمایتنکردن از پیشرفت شغلی نیروها

یک مدیر بد هیچ زمان روی رشد، گسترش و پیشرفت نیروهای خود اندوخته‌گذاری نمی‌کند چون امکان آینده‌نگری ندارد.

چطور با یک رئیس بد برخورد کنیم

حال با این چنین مدیر بدی چه کنیم؟ ما برای شما ۱۰ راهکار داریم.

تحلیل حالت

در ابتدا ببینید مشکل از کجاست. آیا مدیر شما واقعا بد است یا شرایط بد او را ناچار به رفتارهای غیرحرفه‌ای کرده است؟ این چنین تحلیل مدل رفتاری شما را اشکار می‌کند.

بازخورد ندهید، خواست کنید

برخی از مدیران تحمل نقد شنیدن و بازخورد گرفتن ندارند. در این چنین شرایطی هوشمندی به خرج دهید و بازخورد را در قالب خواست نقل کنید.

شبکه حمایتخود را فعال کنید

ربط خود با همکارانتان را تحکیم کنید. این کار علتمی‌شود تا بتوانید در شرایط سخت سختی کمتری را به دوش به کشید.

موقعیت خود در سازمان را تحول دهید

اگر در سازمان یا اداره بزرگ کار می‌کنید موقعیت خود را تحول دهید. از قسمت حقوقی به آی‌تی بروید. از منبع های انسانی به قسمت تبلیغات کوچ کنید.

با منبع های انسانی مشورت کنید

اگر حالت شما و حرکت مدیر مورد نظر بهتر نیافت، بازدید کنید که آیا می‌توانید نوشته را با قسمت منبع های انسانی مجموعه خود نقل کنید؟

ادامه مطلب
ماهواره‌های اسپیس‌ایکس می‌توانند میدان مغناطیسی زمین را ضعیف کنند

ورزش کنید و خواب کافی داشته باشید

نگه داری سلامتی جسمی و روحی می‌تواند به شما در بهتر مقابله با حالت پشتیبانی کند. حتما ورزش کنید و خواب کافی را نیز مورد نظر داشته باشید.

همه چیز را مستند کنید

مشکلات و ضعف‌های مدیریت را ثبت کنید. این ثبت برای گزارش به منبع های انسانی یا مطرح قضیه استعفا سودمند است.


حتما بخوانید: قیمت سهام چطور محاسبه می‌شود


حرفه‌ای بمانید

مهم نیست رئیس شما چه مقدار بدرفتار می‌کند، شما حرفه‌ای بمانید و توانایی و شخصیت خود را نشان دهید.

مرزها را تعیین کنید

در روبه رو نگه داری حریم خود ایستادگی کنید. در ساعت غیراداری تماسی را جواب ندهید و اضافه کاری را نپذیرید.

جستوجو مشاوران دیگر باشید

اگر رئیس شما همراه شما نیست از دیگران رهبران و مدیران سازمان مشورت بگیرید. اگر فردی را اشکار نکردید از مشاوران خارج از سازمان پشتیبانی بگیرید.

مراقبت از خود

به هیچ وجه خود مراقبتی را فراموش نکنید. جلسه‌های روانشناسی و روانکاوی، استخر، ورزش و مهمانی با دوستان نجات قسمت است.

توانایی شما در روبه رو با یک رئیس بد چیست؟

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author