وایکینگ 1

کاوشگر وایکینگ ۱ روی مریخ فرود آمد_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

۲۰ ژوئن ۱۹۷۶، کاوشگر وایکینگ ۱ ناسا، که از کیپ کاناورال پرتاب شده‌ می بود، به مریخ رسید.

فرودگر یک ماه سپس از پرتاب در دامنه‌های غربی Chryse Planitia فرود آمد.

فرود ابتدا برای ۴ ژوئیه ۱۹۷۶ برنامه‌ریزی شده‌ می بود. اما تصویربرداری از محل فرود اولیه نشان داد که زیاد ناهموار است. به همین علت تا وقتی که مکان امن‌تری اشکار شود به تعویق افتاد و در عوض در ۲۰ ژوئیه عملی شد.

وایکینگ ۱ اولین فرودگر موفق مریخ در تاریخ می بود. این کاوشگر، همراه با وایکینگ ۲، که هر کدام شامل یک مدارگرد و یک فرودگر بودند، به‌گفتن بخشی از برنامه وایکینگ ناسا به مریخ فرستاده‌ شد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
آمار به‌روزرسانی آیفون‌ها به iOS 17 نسبت به iOS 16 افت یافته است

جست‌وجوی برنامه‌ریزی‌شده‌ کاوشگر زیاد سریع برای میکروارگانیسم‌های مریخی اغاز شد و پانورامای رنگی باورنکردنی از محیط اطراف به زمین ارسال شد.

دانشمندان دریافتند که رنگ آسمان مریخ صورتی است، نه آبی تیره‌ای که در ابتدا فکر می‌کردند. آسمان به علت انعکاس نور خورشید، از ذرات گرد و غبار قرمز رنگ در جو نازک سیاره، صورتی است.

وایکینگ ۱ به زمان ۲۲۴۵ روز مریخی فعالیت کرد. سپس در بین زمینی از ماسه قرمز و صخره‌هایی که تا جایی که دوربین‌هایش قادر به تصویربرداری می بود دراز بودند، خاموش شد.

دسته بندی مطالب

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

ادامه مطلب
به‌جای استعمار مریخ باید زمین را نجات داد

About Author