لیزر

استرالیا از قدرتمندترین سلاح لیزری قابل‌حمل جهان رونمایی کرد + عکس_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

استرالیا اولین سلاح لیزری خود با نام «Fractl» را آزمایش کرد که ادعا می‌شود نیرومندترین سلاح لیزری قابل‌حمل و پرانرژی دنیاست. این سلاح می‌تواند اشیائی به کوچکی یک سکه را که با شدت ۱۰۰ کیلومتردرساعت در فاصله هزارمتری حرکت می‌کنند، ردیابی و به آن‌ها شلیک کند.

به‌ گزارش نیواطلس، اولین سلاح لیزری وزارت دفاع استرالیا می‌تواند پهپادها را با دقت بی‌سابقه‌ای سرنگون کند و اخیراً نیز در یکی از مراکز آموزشی ارتش این سرزمین آزمایش شد. این سیستم تازه که زیاد تر همانند به لیزر نقشه‌برداری بزرگ است، حدوداً ۵۰ کیلوگرم وزن دارد و پرتوی آن می‌تواند به فولاد نیز نفوذ کند.

به حرف های شرکت سازنده، Fractl می‌تواند هم با باتری هم با برق AC کار کند. این سلاح نه‌فقط می‌تواند پهپادهایی به اندازه یک سکه را منهدم کند بلکه اندازه و هزینه آن یک‌دهم سیستم‌های شبیه است.

ادامه مطلب
کشف یک جنگل گمشده 23 میلیون ساله در پاناما! + عکس

قدرتمندترین سلاح لیزری قابل‌حمل جهان

با تبدیل‌ شدن پهپادها به تهدیدی فزاینده، لیزرها در قالب سلاحی قوی به زرادخانه کشورها اضافه شده است. درحالی‌که راه حلهای مختلفی برای مقابله با حملات و نفوذ پهپادها وجود دارد، لیزرها از مزایای متنوعی، همانند شدت و دقت بالا و هزینه کمتر (به‌ازای هر شلیک)، برخوردارند.

استرالیا از قدرتمندترین سلاح لیزری قابل‌حمل جهان رونمایی کرد + عکس_اصفهانیا ۱۲

قوت‌های بزرگ دهه‌ها است به‌جستوجو سلاح‌های لیزری می باشند و اکنون استرالیا با لیزر قابل‌حمل Fractl که محصول شرکتی مستقر در ملبورن AIM Defence است، داخل این رقابت می‌شود. این چنین این سلاح می‌تواند اجزای حیاتی پهپاد، همانند روتور، سیم‌کشی و دوربین، را مقصد بگیرد و نابود کند. این سلاح برای نابودی حسگرها در فاصله ۱۵۰۰ متری نیز کاربرد دارد.

ادامه مطلب
امکان تبدیل پلاک منطقه آزاد به ملی فراهم شد؛ واردات خودروهای دست‌دوم از منبع های داخلی

اپراتور Fractl درمورد سادگی کار با این سلاح به پشتیبانی کنترلر دستی می‌گوید:

«شما یک دکمه را سختی می‌دهید تا پهپاد را ردیابی کنید سپس دکمه فرد دیگر را می‌زنید تا «ماشه را بکشید»، درست همانند ویدیوگیم. با انگشت اشاره خود نیز می‌توانید به‌شدت مقصد را بین دوربین فیلم‌برداری پهپاد، تکه مرکزی یا یکی از ملخ‌ها تحول بدهید.»

استرالیا و لیزر
استرالیا از قدرتمندترین سلاح لیزری قابل‌حمل جهان رونمایی کرد + عکس_اصفهانیا ۱۳

این کنترل دقیق به اپراتورها اجازه می‌دهد بتوانند از این سلاح برای بریدن سیم‌های مواد منفجره از راه دور نیز منفعت گیری کنند. علاوه‌براین، این لیزر به طوری طراحی شده است که بازتاب آن به چشم هیچ انسانی صدمه نرساند.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

ادامه مطلب
واریز و برداشت دای  (DAI) و یو اس دی (USDC) با کارمزد کمتر در نوبیتکس_اصفهانیا

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author