اهداف کوچک چطور باعث موفقیت می‌شود + ۵ ویژگی مفید اهداف کوچک

اهداف کوچک چطور علتپیروزی می‌شود + ۵ ویژگی سودمند اهداف کوچک


به نقل از اصفهانیا

اگر فردی به شما بگوید داشتن مقصد‌های کوچک از داشتن مقصد‌های بزرگ الزامی‌تر است چه جواب می‌دهید؟ تا به حال به قوت مقصد‌های کوچک فکر کرده‌اید؟ ابتدا با هم آخرین تحقیقات درمورد تاثییر اهداف کوچک را مرور می‌کنیم. سپس سه روش مقصد‌گذاری کوچک برای مدیران را یاد می‌گیریم. در قدم آخر هم می‌بینیم که چطور مقصد کوچک تعیین کنیم.

مایکل فلپس؛ مردی که با مقصد‌های کوچک و به مقصد بزرگی رسید!

هنگامی مایکل فلپس ۸ ساله می بود، مجموعه‌ای از اهداف را برای خودش نوشت. مقصد طویل مدت او شرکت در المپیک می بود، اما او مقصد‌های کوچک هم داشت. این عادت مقصد‌گذاری از دوران کودکی با فلپس باقی ماند. او در تمرینات، مسابقات و جنبه‌های گوناگون زندگی مقصد‌های کوچکی را برای رسیدن تنظیم می‌‌کرد.

نتیجه این چنین مدل فکری چه می بود؟ وقتی که فلپس در سال ۲۰۱۶ از ورزش شنا بازنشسته شد پرافتخارترین ورزشکار المپیک می بود. او با ۲۸ مدال، از جمله ۲۳ مدال طلا، پرافتخارترین ورزشکار همه تاریخ المپیک می بود.

تأثیر اهداف کوچک در کسب و کار

ماجرا در کسب ‌و کارها نیز به همین شکل است. تعیین اهداف کوچک می‌تواند به نتایج بزرگی در کسب و کار منجر شود. اهداف، مقصد و خواسته شما را روشن می‌کنند و تأثیر روانی مثبت روانی مهمی دارند. مقصد‌گذاری‌های کوچک علتمی‌شود تا در طول مسیر پیروزی‌های کوچکی را توانایی کنید. این پیروزی‌ها شما را برای ادامه و رسیدن به آرزوهای بزرگ‌تر تشویق می‌کند.

ادامه مطلب
آنر واچ 4 پرو با eSIM و عمر باتری 10 روزه معرفی شد + مشخصات و قیمت
آخرین مطالب

تحقیق استراتژی+بیزینس مشخص می کند که کارمندانی که مقصد‌های کوچک روزانه یا ساعتی دارند، نه تنها در راه رسیدن به اهداف شرکت موفق‌ترند، بلکه روحیه بهتری دارند.

یافته‌های یک تحقیق دلنشین

گزارش تحقیقی در استراتژی+بیزینس انتشار شده که در آن بیشتر از ۱.۵ میلیون مقصد گزارش‌شده توسط ۱۲,۰۰۰ کارمند در صنایع گوناگون مطالعه شده. داده‌ها خودگزارشی بودند. کارمندان اهداف و شاخص‌های کلیدی کارکرد (KPI) را تعیین کرده و سپس گزارش می‌دادند که آیا به اهداف خود دست یافته‌اند یا خیر.

به گفتن مثال، مقصد یک نماینده فروش ممکن می بود رسیدن به شش سرنخ فروش در هفته باشد. مقصد یک عضو تیم حمایتمی‌توانست جواب به ۱۵ شکایت در روز باشد. مقصد یک گرافیست ممکن می بود طراحی سه نسخه از یک آگهی برای یک کمپین تازه باشد.

با ردیابی داده‌های تعیین مقصد به زمان بیشتر از یک سال به نکات جالبی می‌رسیم. افرادی که حداقل چهار مقصد روزانه در هفته تعیین و فعالانه به اهداف خود فکر می‌کردند ۳۴ درصد زیاد تر از افرادی که این کار را نمی‌کردند به اهداف خود دست یافتند. داده‌ها مشخص می کند که رابطه علت و معلولی بین تعیین اهداف و دستیابی به نتایج وجود دارد.

ادامه مطلب
به چشم آمدن در محل کار با ۱۰ ترفند اثربخش

دلنشین این جا می بود که تعیین مقصد به شکل محسوسی علتبهبود کارکرد شخصی افراد می‌شد. این چنین رسیدن به ۵۰ درصد اهداف روزانه علتمی‌شد تا فرد حس بهتری داشته باشد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

چطور مدیران مقصد‌گذاری را تبدیل به عادت کارمندان کنند؟

با دقت به قیمت بالقوه حاضر، چطور شرکت‌ها و مدیران می‌توانند مقصد‌گذاری را تبدیل به بخشی از عادت نیروی کار خود کنند؟ جواب ساده است. به افراد پشتیبانی کنید تا خودشان مزایا را ببیند و پیروزی‌های کوچک را جشن بگیرند و سپس زبان مناسب را نیز کشف یا خلق کنند. در کنار این موارد پیش‌نیازها را فراموش نکنید.

پشتیبانی به افراد برای فهمیدن مزایای مقصد‌گذاری

اگرچه شرکت‌ها می‌توانند به سادگی مقصد‌گذاری را اجباری کنند، اما هنگامی کارمندان به چیزی باور داشته باشند آن را زیاد بهتر می‌پذیرند. شرکت‌هایی که از جلسات روزانه برای سازماندهی کار تیمی منفعت گیری می‌کنند کار زیاد راحت‌تر است. شما می‌توانید تعیین اهداف روزانه یا هفتگی را به بخشی از جلسه تیم تبدیل کنید. این کار علتمی‌شود تا ضمن او گفت و گو روی اهداف درمورد مانع ها پیش روی آن‌ها و شیوه عبور از آن‌ها نیز او مباحثه شود.

ادامه مطلب
برای تامین نیاز سرزمین، ناچار به افت کیفیت بنزین هستیم

با این همه بعضی اوقات نیاز است تا مدیران به شکل مستقیم درفرآیند فهمیدن مزایای مقصد‌گذاری مداخله کننده و با برگزاری دوره‌های آموزشی این قضیه را به مدیران میانی شرکت خود آموزش دهند.

پیروزی‌های کوچک را جشن بگیرید

داده‌های استراتژی+بیزینس به ما مشخص می کند که هنگامی تیم‌ها به نیمی یا قسمت زیاد تر از اهداف خود دست نمی‌یابند ۲۶ درصد کم روحیه‌تر می باشند.

باید چه کرد؟ رهبران و مدیران باید هر روز با تیم‌های خود کار و اهدافی آشکار را اشکار کنند. در قدم سپس باید رسیدن به این اهداف را به گفتن پیروزی به رسمیت بشناسند و آن را جشن بگیرند. جشن گرفتن پیروزی‌های کوچک، روحیه را در سطح فردی و تیمی تحکیم می‌کند و به سود شرکت است.

منفعت گیری از زبان مناسب در تعیین اهداف

منفعت گیری از واژگان و زبان مناسب روی رسیدن به اهداف کوچک و حتی بزرگ تأثیر می‌گذارد. یک شرکت نرم‌افزاری دریافت که زبان مورد منفعت گیری در تعیین مقصد بر کارکرد کارمندان تأثیر دارد. به گفتن مثال، وقتی که اهداف شامل اصطلاحاتی همانند “فروش” یا “سرنخ” بودند، تیم‌ها ۱۲٪ سرنخ‌های فروشی بیشتری تشکیل کردند.

ادامه مطلب
دانه‌های بیلی در خورشیدگرفتگی کامل

رسیدن به زبان و ادبیات مناسب می‌تواند در افزایش بهر‌وری کارمندهای شما مؤثر باشد. می‌توانید با منفعت گیری از هوش مصنوعی برای هر نیرو به ادبیات اشکار او برسید.

پیش‌نیازها رسیدن به اهداف کوچک را فراموش نکنید

برای داشته باشید که مقصد‌گذاری یا حتی تعیین اهداف کوچک به تنهایی نمی‌تواند نتایج یک تیمی با کارکرد پایین را بهبود بخشد. برای تاثییر قسمت بودن مقصد‌گذاری باید پیش‌نیازهای اساسی و مهمی وجود داشته باشند.

پیش‌نیازهای مقصد‌گذاری در شرکت‌ها

  • تیم باید نوع مناسب ضمانت از طرف بالا را داشته باشد
  • رهبران و مدیران باید اهمیت تعیین و بازدید اهداف را فهمیدن کنند
  • تیم باید برای مقصد‌گذاری آموزش ببیند
  • رهبران سازمان باید الگوهای مناسبی باشند
  • رهبران و مدیران باید امنیت روانی تشکیل کنند که نیروهای آن‌ها از ابراز اهداف و دستاوردهای خود نترسند

۵ ویژگی اهداف کوچک که علتپیروزی شرکت‌ها می‌شود

دست یافتنی: دستیابی به مقصد کوچک آسانتر از اهداف بزرگ است. این علتمی شود که این اهداف کم‌تر ترسناک باشند.

تشکیل حرکت: دستیابی مداوم به اهداف کوچک علتایجاد حرکت می شود. هر دستاوردی شما را به جلو سوق می‌دهد و علتمی‌شود مقصد بعدی دست یافتنی‌تر به نظر برسد. در نتیجه شما با شدت بیشتری به سمت مقصد بزرگ‌تر می‌رورید.

مطمعن به نفس: هر مقصد کوچکی که به دست می‌آید، مطمعن به نفس شما را افزایش می‌دهد. این پیروزی‌های کوچک باور شما را نسبت به خودتان عوض می‌کند.

ادامه مطلب
اسپوتنیک 6 به فضا پرتاب شد

تمرکز: اهداف کوچک آشکار، در دسترس و ملموس می باشند. این ویژگی‌ها علتنگه داری تمرکز شما روی مقصد می‌شود. این تمرکز در نهایت شما را با مقصد بزرگ مهم همسو می‌کند.

سازگاری و انعطاف: تعیین و تحول مقصد کوچک آسان‌تر است. اگر شرایط تحول کند، می توانید به شدت مقصد خود را با شرایط تازه تنظیم کنید.

مقصد‌های کوچک؛ پله‌هایی برای مقصد‌های بزرگ

مسیر پیروزی، مسیر مستقیم و بی‌پیچ و خمی نیست. در این مسیر اشکار کردن مجموعه‌ای از اهداف کوچک و دست یافتنی شما تیم شما را به ادامه راه تشویق می‌کند. این اهداف آجرهای سازنده پیروزی شرکت شما می باشند. رسیدن به هر مقصد کوچک یک قدم به جلو در مسیر دستیابی به اهداف بزرگ‌تر شرکت است.

فراموش نکنید هر مقصد کوچکی که به آن می‌رسید پیروزی کوچک اما مهم است که قیمت جشن گرفتن دارد. به این علت، از همین امروز اغاز به تعیین اهداف کوچک کنید و ببینید قوت همین مقصد‌های کوچک چطور شما را به سمت اهداف بزرگ می‌برد.

 

منبع: The big power of small goals | PwC , To Achieve Big Goals, Start with Small Habits (hbr.org)

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author