اروپا در زمینه فناوری درحال عقب‌ماندن از آمریکا و چین است

اروپا در عرصه فناوری درحال عقب‌ماندن از آمریکا و چین است_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

«نیک کلگ» (Nick Clegg)، مدیر ارشد شرکت آمریکایی متا، می‌گوید اروپا دارد در عرصه فناوری و نوآوری از ایالات متحده و چین عقب می‌افتاد. این قاره باید همگام با این دو سرزمین بزرگ بشود. به باور کلگ که مدیریت امور جهانی متا را برعهده دارد، اروپا با «مشکلی واقعی» روبه‌روست.

بر پایه گزارش Tech Xplore، نیک کلگ در جلسات راهنمایی چند استارتاپ در اروپا او گفت: «داریم به‌شدت از ایالات متحده و چین عقب می‌افتیم.» او می‌گوید سال‌ها است تنها نقش اروپا تنظیم مقررات در قالب رگولاتور بوده، درحالی‌که آمریکا صاحب نوآوری است و چین نیز پیروی می‌کند.

نظرات مدیر ارشد متا درمورد فناوری در اروپا

استدلال نیک کلگ این است که اروپا در عرصه فناوری و نوآوری زیاد تر در نقش رگولاتور عمل می‌کند اما او می‌گوید «امکان تشکیل پیروزی بر پایه قانون» وجود ندارد. نیک کلگ دراین‌باره می‌گوید:

«شما پیروزی را بر پایه نوآوری، کارآفرینی و شراکت بین شرکت‌های بزرگ فناوری و استارتاپ‌های کوچک تشکیل می‌کنید.»

اروپا در عرصه فناوری درحال عقب‌ماندن از آمریکا و چین است_اصفهانیا ۷

اخیراً متا و دو شرکت فرانسوی طرحی اجرایی کرده‌اند که طی آن به پنج استارتاپ اروپایی شش ماه مشاوره و دسترسی به امکانات اراعه می‌شود. حرف های‌های نیک کلگ نیز در جریان این مطرح اراعه شده است. نیک کلگ یکی از مهره‌های مهم متا برای اندوخته‌گذاری در قسمت فناوری اروپا بوده است. او سال ۲۰۲۱ خبرداد این شرکت آمریکایی ۱۰ هزار شغل در اروپا تشکیل خواهد کرد تا به ساخت متاورس پشتیبانی کند.

ادامه مطلب
متا برای استفاده از چهره افراد معروف در چت‌بات خود، به آن‌ها 5 میلیون دلار می‌دهد

متا برای تحقق پروژه متاورس خود میلیاردها دلار هزینه کرد اما از وقتی که تمرکزش را معطوف به هوش مصنوعی کرده، هزاران نفر را از تیم‌هایی که روی متاورس کار می‌کردند، اخراج کرده است. یقیناً پیش‌ازاین، رئیس گروه تجاری جهانی متا حرف های می بود این شرکت روی هوش مصنوعی و سخت‌افزار موردنیاز متا‌ورس اندوخته‌گذاری می‌کند اما رسیدن به اهداف بزرگ این غول فناوری به گمان زیادً یک دهه طول خواهد کشید.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author