تبدیل متن به موسیقی - سرویس Udio

این بار توسط ناشران موسیقی_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

دو استارتاپ هوش مصنوعی Suno و Udio عمل به گسترش ابزارهایی کردند که می‌توانند مثالهای شبیه آهنگ‌های هنرمندان نقل همانند مایکل جکسون را تشکیل کنند. اکنون به‌نظر می‌رسد که ناشران موسیقی ادعا دارند این چنین سرویس‌هایی به‌صورت غیرقانونی از محتوای تحت قانون کپی‌رایت به‌منظور تمرین‌دادن محصولات خود منفعت گیری کردند.

آیا منفعت گیری از ترانه‌ها برای هوش مصنوعی غیرمجاز است؟

چندین ناشر بزرگ صنعت موسیقی از جمله شرکت‌های یونیورسال، وارنر و سونی تصمیم دارند از استارتاپ‌های ساخت موسیقی با هوش مصنوعی از جمله Suno و Udio شکایت کنند. این ناشرین باور دارند که سرویس‌های حرف های‌شده، عمل به نقض قوانین کپی‌رایت در مقیاس گسترده کرده‌اند و غرامت هنگفتی را از آنها خواست کرده‌اند. شکایت مذکور از طریق انجمن ناشرین آمریکا (RIAA) به‌ثبت رسیده است و می‌خواهد به شرکت‌های فناوری نشان دهد که هیچ دلیلی برای نادیده گرفتن قوانین کپی‌رایت توسط ابزارهای هوش مصنوعی وجود ندارد و سرویس‌های مبتنی بر آن باید بر پایه مقررات عمل کنند.

ادامه مطلب
ماینر انت‌ماینر S21 پرو با قوت خیره‌کننده معارفه شد_اصفهانیا

در شکایت تازه گفتن شده‌است که استارتاپ‌های Suno و Udio به‌صورت غیرمجاز از ترانه‌های حاضر در اینترنت برای تمرین دادن ابزارهای هوش مصنوعی خود منفعت گیری کرده‌اند. همین قضیه علتدرخواست غرامت ۱۵۰ هزار دلاری برای هر تاثییر توسط ناشرین موسیقی شده‌است که در صورت موافقت دادگاه، می‌تواند به‌رقم زیاد کلانی برسد. اگر ناشرین بتوانند برنده دعوای حقوقی در دادگاه باشند، به گمان زیادً مطلب مهمی را به دیگر شرکت‌های فناوری خواهند رساند و آنها را ناچار می‌کنند تا برای تمرین دادن محصولات خود، عمل به خرید لایسنس نمایند؛ امری که به گمان زیادً سود بسیاری را برای دارندگان حق کپی‌رایت آثار به‌همراه خواهد داشت.

این بار توسط ناشران موسیقی_اصفهانیا ۱۲

استارتاپ Udio AI متعلق به Uncharted Labs است و استارتاپ Suno AI هم همکاری نزدیکی با مایکروسافت دارد. هر دو سرویس حرف های‌شده، امکان تبدیل متن به موسیقی را برای کاربران خود فراهم می‌سازند و حتی Suno توانسته است این قابلیت را به ابزار Copilot مایکروسافت هم بیاورد. ناشرین ادعا دارند که خروجی سرویس‌های حرف های‌شده، شباهت زیاد بسیاری به آثار واقعی هنرمندان دارد؛ در نتیجه به گمان زیادً از همان آثار بدون دریافت مجوز برای تمرین دادن آنها منفعت گیری شده‌است. این چنین استارتاپ‌های هوش مصنوعی از اراعه داده‌های مرتبط با تمرین ابزارهای خود خودداری می‌کنند و با گفتن نگه داری اصرار محرمانه، از شفافیت در این عرصه دوری می‌نمایند.

ادامه مطلب
سامسونگ باگ حسگر تاثییر انگشت گلکسی S23 در One UI 6.1 را رفع می‌کند_اصفهانیا
آخرین مطالب

مطابق گزارش نشریه وال استریت ژورنال، در متن شکایت از استارتاپ‌های هوش مصنوعی به شباهت خروجی سرویس‌های آنها با آثاری همانند American Idiot از گروه Green Day اشاره شده‌است. این چنین در قسمتی دیگر، حرف های شده که صدای خواننده در برخی از آثار تشکیل شده توسط هوش مصنوعی شباهت بسیاری به هنرمندان سرشناس همانند مایکل جکسون یا گروه ABBA داشته است. این چنین در داخل شکایت‌نامه، مثالای از دستورات ملزوم برای ساخت یک تاثییر کاملاً شبیه با نسخه واقعی گفتن شده‌است که کاربر در صورت داخل کردن آن با جزئیات کافی، می‌تواند خروجی زیاد نزدیک به تاثییر مهم را در اختیار داشته‌باشد.

ادامه مطلب
اولین تصاویر از زیر پوسته دستگاه هوش مصنوعی Humane انتشار شد_اصفهانیا
تبدیل متن به آهنگ - سرویس Suno
این بار توسط ناشران موسیقی_اصفهانیا ۱۳

شایان‌ذکر است که ناشرین موسیقی به‌هیچ گفتن با منفعت گیری از آثار خود برای تمرین هوش مصنوعی ناموافق نیستند؛ بلکه می‌خواهند شرکت‌های فناوری عمل به خرید مجوز و پرداخت هزینه برای این کار کنند تا آنها نیز بتوانند از موج هوش مصنوعی، درآمد کسب نمایند. برای مثال شرکت یونیورسال در قراردادی با Soundlabs توانسته مدل صدای هنرمندان تحت پوشش خود را در اختیار کاربران این سرویس قرار دهد؛ اما هنرمندان هم چنان می‌توانند کپی‌رایت ترانه‌های خروجی را در اختیار داشته‌باشند. این ناشر قرارداد فرد دیگر هم با یوتیوب دارد و حق منفعت گیری از برخی آثار خود همراه با مجوزهای ملزوم در عرصه هوش مصنوعی را در اختیار گوگل قرار داده است.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اخبار پزشکی

ادامه مطلب
انتشار کردن مقاله اینشتین که تبدیل فرمول هم‌ارزی جرم-انرژی شد

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author