در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 مورد از بهترین فیلم های جنگی تاریخ سینما در مورد جنگ های صلیبی آشنا کنیم.

بهترین فیلم های جنگی در رابطه جنگ های صلیبی_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

در ربط با لشکرکشی‌هایی که عمدتاً توسط کلیسا و مسیحیان اروپایی در طول قرن‌های ۱۱، ۱۲ و ۱۳ برای بازپس‌گیری «سرزمین های مقدس» مسیحیان در منطقه اورشلیم و قسطنطنیه انجام شد، جنگ‌های صلیبی فصلی را در تاریخ بشر مشخص می کند که به یک اندازه پیچیده، دلنشین و خونین است. تأثیری که این جنگ های صلیبی بر جهان گذاشتند زیاد قابل دقت می بود، جنگ های مذهبی خشونت آمیزی را راه انداختند که ناظر ظهور قهرمانان بزرگ و سقوط رهبران قوی می بود. به این ترتیب، جای شگفتی نیست که ۱۰۰ سال قبل تاریخ سینما، به تفصیل جنگ های صلیبی را به شکلی عمیق بازدید کرده است.

بهترین فیلم های جنگی در رابطه جنگ های صلیبی_اصفهانیا ۶۳

از فیلم‌های کلاسیک هالیوود که جنگ‌های صلیبی را با جزئیاتی دردناک و تکان دهنده به عکس می‌کشند تا حماسه‌های شخصیت محور، درام‌های مراقبه‌ای و حتی ماجراجویی‌های شوق‌انگیز، این فیلم‌ها بهترین فیلم‌های جنگی می باشند که جنگ‌های صلیبی را در داستان‌های خود گنجانده اند. فیلم های جنگی صلیبی امکان پذیر به اندازه جنگ‌های تاریخی دیگر محبوب نباشند، اما نگاهی دلنشین به یکی از طویل‌ترین و خشن‌ترین درگیری‌های مذهبی تاریخ می باشند. بدین ترتیب در ادامه این نوشته تصمیم داریم شما را با ۱۰ مورد از بهترین فیلم های جنگی تاریخ سینما در رابطه جنگ های صلیبی آشنا کنیم.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 مورد از بهترین فیلم های جنگی تاریخ سینما در مورد جنگ های صلیبی آشنا کنیم.
بهترین فیلم های جنگی در رابطه جنگ های صلیبی_اصفهانیا ۶۴

۱۰- Robin Hood (2010)

در حالی که اطلاعات مقداری در رابطه منشأ واقعی شخصیت رابین هود وجود دارد، این شخصیت از دیرباز به گفتن یکی از نمادین ترین قهرمانان فولکلور اروپا شناخته شده است. افسانه او در طول تاریخ سینما چندین دفعه روی پرده سینما اقتباس شده است. در حالی که فیلم رابین هود ساخته سال ۲۰۱۰ دارای نقص هایی است، اما به گفتن فیلمی رابین هودی شناخته می شود که لحن و فضای تیره انگلستان را در طول جنگ صلیبی سوم به عکس می کشد.

لنز زیاد تر دراماتیک‌ ریدلی اسکات در داستان مهم، راسل کرو را در نقش یک رابین لانگستراید خشن و زمخت می‌بیند که همراه با گروهی از جنگجویان صلیبی‌اش، قبل از دفاع از انگلستان در برابر مهاجمان فرانسوی، با فساد در ناتینگهام مبارزه می‌کند. دور شدن از جذابیت اردوگاهی که پیش تر این شخصیت را روی پرده سینما تعریف می کرد، تصمیمی جسورانه از جانب اسکات می بود، تصمیمی که بینندگان و منتقدان را به یک اندازه دچار اختلاف نظر کرد. با این حال، اشتیاق اسکات برای به عکس کشیدن آشفتگی های احساسی و سیاسی آن زمان در حالی که داستان افسانه ای رابین هود را دراماتیزه می کند، آزمایش دلنشین و شوق انگیزی می بود.

ادامه مطلب
راهنمای خرید بهترین تبلت های گیمینگ
در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 مورد از بهترین فیلم های جنگی تاریخ سینما در مورد جنگ های صلیبی آشنا کنیم.
بهترین فیلم های جنگی در رابطه جنگ های صلیبی_اصفهانیا ۶۵

۹- Pilgrimage (2017)

فیلم زیارت با اراعه دیدگاهی کمتر شناخته شده در رابطه جنگ های صلیبی که به گفتن یک اکشن-ماجراجویانه به شدت خشونت آمیز با بازیگرانی قوی عمل می کند، به بازدید این نوشته می پردازد که این فصل از تاریخ در ایرلند چطور بوده است. این فیلم داستان گروهی از راهبان ایرلندی را جستوجو می کند که برای برگشت دادن یکی از مقدس ترین آثار مقدس خود به رم، سفری زیارت گونه را در پیش می گیرند. در سفر خود، آنها باید با تهدیدات تعداد بسیاری روبرو شده و از آنها دوری کنند، در شرایط که مسیرشان از یک منطقه جنگ زده می گذرد.

فیلم جنگی Pilgrimage با وجود جان برنتال، تام هالند و ریچارد آرمیتاژ در نقش‌های مهم، از شخصیت‌های خود به خوبی منفعت گیری می‌کند تا مخاطبان را در دوره ای دلنشین و در عین حال خونین و تکان دهنده از تاریخ بشر غرق کند. Pilgrimage زیاد خشن و بسیار خونین، برای دوستداران سینمای اکشن چیزهای بسیاری در آستین دارد، در حالی که هم چنان به گفتن یک نمایش بصری خیره‌کننده، از دوران جنگ‌های صلیبی به گفتن بعد‌عرصه‌ای دلنشین برای داستان خود منفعت گیری می‌کند.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 مورد از بهترین فیلم های جنگی تاریخ سینما در مورد جنگ های صلیبی آشنا کنیم.
بهترین فیلم های جنگی در رابطه جنگ های صلیبی_اصفهانیا ۶۶

۸- Ironclad (2011)

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

Ironclad که اکشن و درام تاریخی را با هم در هم می آمیزد، تصویری تلخ و در عین حال سرگرم کننده از خشونت جنگ است که احتمالا عناصری از بزرگی داستانی خود را برای جستوجو کردن شوق محض قربانی می کند. داستان این فیلم جنگی در قرن سیزدهم انگلستان روایت می شود، جایی که پادشاه جان (پل جیاماتی) از مزدوران بت پرست برای بازپس گیری حکومت ظالمانه خود بر این سرزمین منفعت گیری می کند، همزمان داستان یک شوالیه معبد سرخورده و قدیمی کار جنگ های صلیبی را جستوجو می کند که در قلعه روچستر و همراه با دسته کوچکی از جنگجویان یاغی در روبه رو شاه می ایستد.

در حالی که جنگ‌های صلیبی عنصر مهم فیلم نیست، وجود این جنگ ها بر چندین شخصیت و حالت وخیم‌ی که انگلستان در آن قرار دارد اثرگذار است. بازیگران به شکل اختصاصی ای قوی می باشند، به‌اختصاصی پل جیاماتی که در هر صحنه های نگاه ها را به خود خیره می کند. فیلم Ironclad که برای تصاویر اکشن خود معروف شده است، به گفتن یک فیلم اکشن قرون وسطایی نسبتاً کم‌هزینه خوب که علاقمندان به فیلم های جنگی قرون وسطایی را خرسند کرده و به خوبی از فضای سیاسی داستانش آگاه است، زیاد بی نقص عمل می کند.

ادامه مطلب
آسیب های فضای مجازی برای کودکان؛ چطور از کودکان در فضای مجازی محافظت کنیم؟
در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 مورد از بهترین فیلم های جنگی تاریخ سینما در مورد جنگ های صلیبی آشنا کنیم.
بهترین فیلم های جنگی در رابطه جنگ های صلیبی_اصفهانیا ۶۷

۷- Saladin the Victorious (1963)

صلاح الدین فاتح که در برخی تکه های جهان با نام صلاح الدین و صلیبی های بزرگ نیز شناخته می شود، یک فیلم حماسی مصری است که دیدگاه مسلمانان از جنگ های صلیبی را از دریچه نگاه شخصیت تاریخی صلاح الدین (احمد مظهر) به عکس می کشد. این فیلم ۱۸۶ دقیقه ای بر وقایع بعد از بازپس گیری اورشلیم توسط صلاح الدین متمرکز است، در حالی که حاکمان مسیحی در تلاش برای بازپس گیری سرزمین مقدس شان با هم متحد می شوند. در حالی که صلحی شکننده برقرار می شود، با سلاخی گروهی از زائرانی که به مکه سفر می کنند، تهدید جنگ همه جانبه فرد دیگر شکل می گیرد.

برخی نادرستی‌های و بی دقتی های تاریخی این فیلم را در نگاه برخی بینندگان مخدوش کرده است، اما صلاح الدین فاتح یکی از برجسته‌ترین و با اهمیت ترین فیلم‌های عربی است که تا بحال ساخته شده است. با طراحی صحنه باورنکردنی، طراحی لباس و داستان قدرتمندش که بزرگترین نقاط قوت آن به شمار می آیند، این فیلم در همان فضای تعداد بسیاری از فیلم های حماسی هالیوودی آن دوران قرار دارد. این فیلم بهترین فیلم با نوشته جنگ صلیبی سوم است که روی طرف مسلمان در این درگیری متمرکز شده است.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 مورد از بهترین فیلم های جنگی تاریخ سینما در مورد جنگ های صلیبی آشنا کنیم.
بهترین فیلم های جنگی در رابطه جنگ های صلیبی_اصفهانیا ۶۸

۶- The Crusades (1935)

اگرچه امکان پذیر این فیلم پیش از منفعت گیری عمومی از کلمه «بلاک‌باستر» ساخته شده باشد، اما راه‌های بهتری برای توصیف این فیلم حماسی تاریخی ساخته سیسیل بی. دمیل در سال ۱۹۳۵ وجود دارد. جنگ های صلیبی داستان شاه ریچارد انگلیس (هنری ویلکاکسون) را روایت می کند، در حالی که برای فرار از ازدواج قریب الوقوع با آلیس، پرنسس نفرت انگیز فرانسه (کاترین دمیل) به جنگ های صلیبی سوم می رود. هنگامی که منبع های در سرزمین مقدس رو به کاستی می گذارد، ریچارد ناچار می شود با پرنسس برنگاریا از ناوار (لورتا یانگ) ازدواج کند، اما عروس او توسط رهبر نیروهای مسلمان و دشمن قسم خورده ریچارد، صلاح الدین (یان کیث) به اسارت گرفت می شود.

ادامه مطلب
اختلال فومو چیست؟

فیلم The Crusaders تصویری زیاد دیدنی تر از یک درس تاریخی اراعه می دهد، اما عظمت و حس داستان سرایی مسحور کننده آن به نحوه باورنکردنی خوب عمل می کند، به خصوص با دقت به این که این فیلم تقریباً ۹۰ سال قدمت دارد. مسلماً، برخی از عناصر فیلم جنگ‌های صلیبی دیگر جذابیت ۹۰ سال پیش را ندارند. با این حال، به گفتن محصول زمان خود، می توان از The Crusaders به ​​گفتن گواهی شگفت انگیزی برای برتری و تسلط دمیل در هنر ساخت فیلم های حماسی سپاس کرد.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 مورد از بهترین فیلم های جنگی تاریخ سینما در مورد جنگ های صلیبی آشنا کنیم.
بهترین فیلم های جنگی در رابطه جنگ های صلیبی_اصفهانیا ۶۹

۵- Arn: The Knight Templar (2007)

یک فیلم حماسی عاشقانه که از بعد‌عرصه جنگ‌های صلیبی با اثری خیره‌کننده منفعت گیری می‌کند، Arn: The Knight Templar به گفتن یک درام تاریخی سوئدی مملو از داستان های شوق‌انگیز و اکشن‌های رزمی زیاد، تبدیل به یک کالت کلاسیک شده است. این فیلم جنگی داستان آرن مگنوسون (خوآکیم ناترکویست)، پسر یک نجیب زاده بلندپایه است که به گفتن راهی برای توبه، برای پیوستن به شوالیه های معبد به اورشلیم فرستاده می شود، بعد از این که که متهم به جستوجو کردن یک رابطه عاشقانه ممنوعه شده است.

این فیلم بر پایه رمان های سه‌گانه «جنگ‌های صلیبی» نوشته یان گیلو ساخته شده، از داستان خود برای تداعی یک داستان تاریخی دلنشین منفعت گیری می‌کند که سفر ماجراجویانه آرن را با رویدادهای محوری جنگ‌های صلیبی در هم می‌آمیزد تا به شدت غنی و مسحور کننده باشد. بازیگران نقش های مکمل فیلم شامل استلان اسکارشگورد، گوستاف اسکارشگورد، مایکل نیکویست و بی بی اندرسون می باشند که Arn: The Knight Templar را به یک فیلم مهم در فضای سینمای اسکاندیناوی و این چنین یک فیلم بزرگ با تم های جنگ های صلیبی تبدیل کرده است.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 مورد از بهترین فیلم های جنگی تاریخ سینما در مورد جنگ های صلیبی آشنا کنیم.
بهترین فیلم های جنگی در رابطه جنگ های صلیبی_اصفهانیا ۷۰

۴- El Cid (1961)

در حالی که امروزه کمتر از مقداری که باید مورد تمجید قرار می گیرد، آنتونی مان ثابت کرده که یکی از محترم ترین و متنوع الکارترین فیلمسازان هالیوود در طول دوران طلایی این صنعت است. در واقع، درام تاریخی او در سال ۱۹۶۱، ال سید، یکی از بهترین داستان های حماسی کلاسیک هالیوود است. این فیلم داستان این جنگ سالار افسانه ای (چارلتون هستون) اهل اسپانیا را جستوجو می کند که تلاش دارد هموطنان خود را علیه حاکمان مورشان متحد کند. با این حال، تلاش های ال سید اما به جایی نرسیده، به تبعیدش منجر شده و همزمان برای حل و فصل یک انتقام جویی خانوادگی تلاش می کند.

ادامه مطلب
انتشار کردن تصاویر شماتیک آیفون 16؛ ماژول دوربین عقب عمودی می‌بشود

ال سید با اشاراتی به تلاش های صلیبیون اسپانیا و پرتغال در قرن یازدهم، مستقیماً با جنگ‌های صلیبی دچار نمی‌شود، اگرچه تا این مدت بینش‌های جالبی درمورد رهبران مسیحی و مسلمان و روشهای زندگی آن در آن زمان اراعه می‌دهد. این یک فیلم حماسی بزرگ هالیوودی برای طرفداران تاریخ با روایت افسانه ال سید است، فیلمی که حاوی سکانس های نبرد تاریخی و تمرکز قانع کننده ای بر درگیری های اخلاقی ال سید است. وجود نمادین چارلتون هستون، به همراه سوفیا لورن افسانه ای، این فیلم را به سفری مورد قیمت به اسپانیای قرون وسطی تبدیل می کند.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 مورد از بهترین فیلم های جنگی تاریخ سینما در مورد جنگ های صلیبی آشنا کنیم.
بهترین فیلم های جنگی در رابطه جنگ های صلیبی_اصفهانیا ۷۱

۳- The Adventures of Robin Hood (1938)

در حالی که نسخه رابین هود در سال ۲۰۱۰ امکان پذیر تصویری قوی تر و دقیق‌تر از انگلستان در طول جنگ‌های صلیبی اراعه کرده باشد، فیلم کلاسیک سال ۱۹۳۸، ماجراهای رابین هود، این دوران را با حسی زیاد تر از ماجراجویی و وسعت فضا کاوش می‌کند که آن را به یک کلاسیک همه دوران تبدیل کرده است. ارول فلین در نقش سر رابین اهل لاکسلی، یک نجیب زاده ساکسونی ایفای نقش می کند که در روبه رو شاهزاده جان ظالم (کلود رینز) قرار می گیرد، هنگامی که جان قوت را به دست می گیرد و سپس از این که شاه ریچارد در جریان برگشت به جنگ های صلیبی سوم به اسارت در می آید، به جستوجو بدست آوردن تاج و تخت برای خود است.

یک شاهکار ماندگار از جذابیت های اکشن-ماجراجویانه، ماجراهای رابین هود حسی مجذوب کننده و معصومانه از شوق همراه با بامزگی را اراعه می دهد که در طول دهه ها به نحوه بی عیب و نقصی دلنشین و دیدنی باقی مانده است. دقت تاریخی این امکان پذیر چندان بالا باشد، اما کشش متقابل بین فلین و اولیویا دی هاویلند، تصویربرداری تکنی کالر خیره کننده، سکانس های اکشن دائماً حیرت انگیز، و موسیقی متن شاد اریش ولفگانگ کورنگولد ضمانت می کند که این فیلم یک گزینه الزامی برای عاشقان فیلم های تاریخی باشد.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 مورد از بهترین فیلم های جنگی تاریخ سینما در مورد جنگ های صلیبی آشنا کنیم.
بهترین فیلم های جنگی در رابطه جنگ های صلیبی_اصفهانیا ۷۲

۲- The Seventh Seal (1957)

یکی از مشهورترین فیلم‌های اینگمار برگمان، مهر هفتم، یک فیلم بین‌المللی الزامی است که بر شوالیه‌ای سرخورده تمرکز دارد که از جنگ‌های صلیبی به خانه بازمی‌گردد. آنتونیوس بلاک (مکس فون سیدو) در حالی که به سوئد می رسد و وطنش را ویران شده از طاعون سیاه می یابد، با فرشته مرگ (بنگت اکروت) روبرو می شود. او که موافقت می کند بر سر جانش با فرشته مرگ شطرنج کند، بلاک با فرشته مرگ دوئل می کند، در حالی که با مسافران مختلفی ملاقات کرده و به جستوجو جواب هایی در رابطه مسائل ایمان و زندگی است.

ادامه مطلب
تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی در اینستاگرام و فیسبوک برچسب‌گذاری خواهد شد

مهر هفتم که از نظر بصری زیاد قابل دقت و به شدت تامل برانگیز است، به لطف مراقبه سنجیده اش است که سؤالات سختی در رابطه دین و انسانیت می پرسد و حاضر به مختصر آمدن با جواب های آسان نیست، یکی از جواهرات واقعاً جاودانه تاریخ سینماست. برگمن با منفعت گیری از نمادها و تمثیل ها، اندوه یک شوالیه افسرده را گرفته و آن را با خلوص و قوت فوق العاده ای بر همه بشریت اعمال می کند. مهر هفتم یکی از بهترین فیلم های هنری همه دوران است.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 مورد از بهترین فیلم های جنگی تاریخ سینما در مورد جنگ های صلیبی آشنا کنیم.
بهترین فیلم های جنگی در رابطه جنگ های صلیبی_اصفهانیا ۷۳

۱- Kingdom of Heaven (2005)

با وجود ناامیدی منتقدان و تجاری بعد از اکرانش، پادشاهی بهشت ​​این روزها به یک فیلم کلاسیک حماسی مدرن تبدیل شده است. مسلماً نسخه تدوین کارگردان ۱۸۹ دقیقه‌ای ریدلی اسکات بهترین فیلم جنگ صلیبی است که تا به حال ساخته شده است. این فیلم جنگی داستان بالیان (اورلاندو بلوم)، آهنگر جوانی را جستوجو می‌کند که با پیوستن به گروهی از صلیبیون از یک تراژدی خانوادگی فرار می‌کند -صلیبیونی که یکی از آن ها پدر خود است که زمان ها با هم ارتباطی نداشته اند. او به اورشلیم می رود و در آنجا دفاع کننده شهر مقدس مسیحیان می شود. هنگامی که او داخل حلقه نزدیکان پادشاه بالدوین چهارم (ادوارد نورتون) می شود، بالیان اغاز به جستجوی یک راه حل مسالمت آمیز برای جنگ مقدس می کند.

نسخه تدوین شده توسط اسکات از Kingdom of Heaven امروزه در زمره بهترین آثار او قرار می گیرد، و یقیناً یکی از بهترین تدوین های کارگردانی همه دوران. پادشاهی بهشت ​​در حالی که به شدت داستانی دراماتیزه شده و ساختگی دارد، تا این مدت دیدگاهی عینی و متوازن در رابطه جنگ های صلیبی اراعه می دهد. به طور قابل توجهی، فیلم موفق به انجام این کار می شود در حالی که هم چنان حاوی سکانس های منحصربفردی از نبرد است و به فهرست بازیگران فوق العاده خود زمان بسیاری برای پیشرفت شخصیت می دهد، به خصوص اورلاندو بلوم که هیچ زمان بهتر از این نبوده است.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author