عادت مالی افراد موفق

۵ عادت مالی افراد موفق + ۲۳ مسئله کاربردی برای مدیریت مالی شخصی


به نقل از اصفهانیا

در دنیای امروز، مدیریت مالی یکی از با اهمیت ترین توانایی‌هایی است که هر کس باید بلد باشد. برای مدیریت مالی یکی از بهترین کارها تمرین عادت مالی افراد موفق است. اگر تصمیم داشته باشید به دنیای افراد موفق داخل شوید یادگیری توانایی‌های مالی اهمیت بیشتری می‌کند.

صاحبان کسب‌وکار، تاجرها و هر فرد موفق فرد دیگر بخشی از پیروزی امروز خود را مدیون داشتن عادت‌های مالی صحیح می باشند. این عادت‌ها به آن‌ها پشتیبانی می‌کند تا در دوران بحران از بعد مشکلات برآیند و آینده‌ای یقین برای خود و خانواده‌شان فراهم کنند.

در این مقاله، به بازدید پنج عادت مالی کلیدی می‌پردازیم که افراد موفق برای بعد‌انداز، اندوخته‌گذاری و بودجه‌بندی به کار می‌برند. با پیروی از این عادت‌ها، شما نیز می‌توانید به مدیریت بهتر منبع های مالی خود پرداخته و به اهداف مالی‌ خود نزدیک‌تر شوید.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
هدست اپل ویژن پرو بعد از آمریکا ابتدا در کدام کشورها اراعه می‌شود؟

قناعت پیشه کردن؛ ولخرج نکنید

افراد موفق می‌دانند که به هیچ وجه نباید بیشتر از حد توان مالی واقعی خود خرج کنند. آن‌ها از تله افزایش هزینه‌ها با افزایش درآمد (تورم سبک زندگی) دوری می‌کنند. این یعنی چه؟ یعنی پول خود را خرج هر چیز ساده‌ای که با تورم گران می‌شود نمی‌کنند. در این الگو، شما با کمتر خرج کردن نسبت به درآمد و اندوخته‌گذاری مابه‌التفاوت آن دارایی‌های خالص خود را افزایش می‌دهید.

راهکارهای کم‌تر خرج کردن

  • برتری دادن به نیازها نسبت به خواسته‌ها: همه ما خواسته‌های بسیاری داریم، اما آیا هر خواسته‌ای نیاز ضروی ما است؟ هزینه‌های الزامی را شناسایی کنید و هزینه‌های غیرضروری را افت دهید. به طور مثال درمان دندان الزامی است، اما خرید یک کروات تازه نه.
  • هزینه‌کرد آگاهانه: هزینه‌های خود را یادداشت کنید تا بدانید چه مقدار پول خرج چه کاری می‌کنید. با این کار می‌توانید از هدر رفتن پول خود جلوگیری کنید.
  • قیاس قیمت‌ها: قبل از خرید، قیمت‌ها را در فروشگاه‌های گوناگون قیاس کنید و از تخفیف‌ها و پیشنهادات اختصاصی منفعت گیری کنید.
  • لیست خرید: قبل از رفتن به فروشگاه، لیست خرید تهیه کنید و فقط اقلام حاضر در لیست را خریداری کنید.
  • منفعت گیری از حمل و نقل عمومی: به جای منفعت گیری از خودروی شخصی، از حمل و نقل عمومی منفعت گیری کنید تا هزینه‌های سوخت و تعمیرات افت یابد.
ادامه مطلب
مهندسی آشوب؛ روشی برای پیش‌بینی اتفاقات غیرمنتظره

توانایی ثروتمندان: مشهور است که بیل گیتس، به گفتن یکی از پولدارترین چهره‌های دنیا، عموما پول خود را خرج لباس نمی‌کند. از قول بیل گیتس نقل می‌شود که بهتر است ۱۰۰۰ دلار در یک کیف ۲ دلاری داشته باشید تا ۲ دلار در یک کیف ۱۰۰۰ دلاری.

بعد‌انداز منظم

بعد‌انداز مستمر یکی از اصول پیروزی مالی است. افراد موفق قوت منفعت مرکب، اضافه شدن سود به اصل اندوخته، را فهمیدن کرده و بعد‌انداز را در برتری قرار خواهند داد. آدم‌های موفق بعد‌انداز خود را در ابتدای ماه انجام خواهند داد تا در انتهای ماه به خود بدهکار نشوند.

نکات بعد‌انداز

  • انتقالات خودکار بعد‌انداز: بخشی از پول خود را به شکل اتوماتیک به حساب بعد‌انداز منتقل کنید. اکثر بانک‌ها این چنین امکانی را دارند.
  • حساب اختصاصی: یک صندوق اختصاصی برای موارد خاص و اضطراری درست کنید تا همیشه مقداری پول نقدر برای مواردی همانند بیماری در دسترس شما باشد.
  • منفعت گیری از حساب‌های بعد‌انداز با منفعت بالا: از حساب‌های بعد‌اندازی با منفعت بالا منفعت گیری کنید تا سود بیشتری از پول بعد‌انداز شده خود ببرید.
  • افت هزینه‌های غیرضروری: هزینه‌های غیرضروری و تفریحی را افت دهید و به جای آن پول را به حساب بعد‌انداز منتقل کنید.
ادامه مطلب
بلاگر چیست؛ تفاوت آن با ولاگر، واینر و اینفلوئنسر

نظر تاجران: وارن بافت، یکی از ثروتمندترین مردان جهان درمورد بعد‌انداز می‌گوید: آن چیزی که سپس از خرج کردن باقی مانده را بعد‌انداز نکنید، بلکه آن چه سپس از بعد‌انداز کردن باقی مانده را خرج کنید!

اندوخته‌گذاری هوشمندانه

اندوخته‌گذاری هوشمندانه برای انباشت ثروت الزامی است. افراد موفق فهمیدن می‌کنند که پول آن‌ها نباید فقط بعد‌انداز شود. پول باید کار کرده و ثروت تشکیل کند. آن‌ها با درایت و دقت اندوخته‌گذاری می‌کنند و سبد اندوخته‌گذاری متنوعی را راه اندازی خواهند داد. این افراد به خوبی می‌دانند که چطور تعادلی مناسب بین ریسک و پاداش تشکیل کنند. شما هم با بازدید دقیق بازارها و انتخاب اندوخته‌گذاری‌های هوشمندانه، می‌توانید این چنین توانایی‌ای داشته باشید.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

نکاتی که باید در اندوخته‌گذاری مراعات کنید

  • تنوع‌بخشی سبد اندوخته‌گذاری: اندوخته‌گذاری در انواع گوناگون دارایی‌ها همانند سهام، اوراق قرضه، املاک و مستغلات، بازار ارز دیجیتال، طلا و صندوق‌های اندوخته‌گذاری برای افت ریسک الزامی است. روی یک دارایی خاص قمار نکنید.
  • تحقیقات و تحلیل: انجام تحقیقات کامل و تحلیل دقیق بازارها و شرکت‌ها قبل از اندوخته‌گذاری را جدی بگیرید. نباید بی‌گدار به آب زد.
  • اندوخته‌گذاری طویل مدت: جستوجو اندوخته‌گذاری‌های طویل مدت باشید نه سودهای یک شبه و مختصر زمان.
  • ریسک‌پذیری مشابه: هر کس ظرفیت روحیی و روانی مشخصی دارد. شناخت سطح ریسک‌پذیری شخصی و تنظیم سبدسرمایه‌گذاری بر پایه آن الزامی است.
  • بازبینی مداوم: بازبینی و تنظیم منظم سبد اندوخته‌گذاری برای مطمعن از اعتدال مناسب بین ریسک و پاداش را فراموش نکنید.
  • مشاوره حرفه‌ای: منفعت گیری از مشاوره مالی حرفه‌ای برای گرفتن تصمیم‌های بهتر الزامی است.
  • صرفه‌جویی در کارمزد: از ملک تا طلا و ارز دیجیتال هر بازار و خرید وفروش‌ای کارمزدی دارد. این کارمزد را در اندوخته‌گذاری خود لحاظ کنید.
  • زمان‌ها را بشناسید: قدیمی‌ها می‌گویند هنگامی همه می‌فروشند شما بخرید و هنگامی همه می‌خرند شما بفروشید. این مَثل قدیمی الزام شناسایی زمان‌ها را به ما یادآور می‌شود.
  • روی گسترش شخصی و آموزش خود اندوخته‌گذاری کنید: اگر تصمیم دارید اندوخته‌گذاری خود در بازار خاصی را حرفه‌ای جستوجو کنید روی آموزش خود هم اندوخته‌گذاری کنید.
  • نگه داری نقدینگی: تلاش کنید همیشه مقداری نقدینگی برای منفعت گیری از زمان‌های ناگهانی داشته باشید.
ادامه مطلب
ستاره‌شناسان کوچک‌ترین و کم‌نورترین کهکشان احتمالی تاریخ را کشف کردند

ضرب المثل تاریخی: همه‌ی تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد نگذارید! جمله‌ای از این آشنا‌تر وجو دارد؟

 

بودجه‌بندی

پیروزی مالی نتیجه عادات هوشمندانه و پایدار است که در طول زمان به کار گرفته خواهد شد، نه فقط تکیه بر شانس.

به ما از عادت‌های مالی موفق خود بگویید. راز پیروزی مالی شما چیست؟ فکر می‌کنید با تکیه بر کدام عادت موفق‌تر خواهید می بود؟

منبع های: Forbes , Investopedia , Clark.com , Good Financial Cents


دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author