نخلا

سقوط شهاب‌سنگ نخلا در مصر_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

۲۸ ژوئن ۱۹۱۱، شهاب‌سنگ «نخلا» در ساعت ۰۹:۰۰ در ناحیه «ابوحموس» استان «البحیره» مصر سقوط کرد. این شهاب‌سنگ از نوع آکندری مریخی، تنها یکی از ۵ شهاب‌سنگ مریخی است که درحال سقوط به زمین دیده‌ شده‌ است.

شهاب‌سنگ مریخی شهاب‌سنگی است که در سیاره مریخ راه اندازی شده، در تاثییر برخوردی از سیاره به بیرون پرتاب شده‌ و به زمین رسیده‌‌ است.

تعداد بسیاری از مردم ناظر نزدیک‌شدن شهاب‌سنگ از شمال غربی، با شیب نزدیک به ۳۰ درجه، همراه با مسیر اشکار‌شده‌ با ستونی از دود سفید بودند. چندین انفجار نیز قبل از سقوط به زمین در منطقه‌ای به قطر ۴.۵ کیلومتر شنیده‌ شد و نزدیک به چهل قطعه کشف شد. قطعات تا عمق یک متر در زمین مدفون شده‌ بودند.

این عکس سطوح داخلی شهاب‌سنگ نخلا را بعد از باز شدن‌ مشخص می کند.

از وزن اولیه تخمینی ۱۰ کیلوگرم، وزن قطعات بازیابی‌شده‌ از ۲۰ گرم تا ۱۸۱۳ گرم متغیر می بود. دو قطعه، که در نزدیکی روستای عزت عبدالملک اشکار شد، توسط دولت مصر به موزه بریتانیا اراعه شد.

ادامه مطلب
تصاویر جدیدی از ماکت گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 سامسونگ انتشار شد_اصفهانیا
آخرین مطالب

نخلا حاوی هیدروکربن‌های پیچیده‌ای است که امکان پذیر نشان‌دهنده حیات میکروبی باشد.

کشاورزی به‌نام «محمدعلی افندی حکیم» در روستای «دنشال» ادعا می‌کرد که یک قطعه از شهاب‌سنگ روی یک سگ فرود آمده‌ است. او می‌او گفت شهاب‌سنگ بلافاصله حیوان را بخار کرده است.

اما از آنجایی که هیچ بقایایی از سگ اشکار نشد و ناظر عینی فرد دیگر برای مرگ سگ وجود نداشت، این داستان هم چنان مبهم است و در بین منجمان به یک افسانه تبدیل شده‌ است.

دسته بندی مطالب

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

خبرهای ورزشی

ادامه مطلب
دادگاه اپل را فراخواند؛ کوپرتینویی‌ها باید درمورد مشکلات ایرتگ پاسخگو باشند_اصفهانیا

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author