نوشیدن قهوه می‌تواند خطر مرگ را در افراد کم‌تحرک کاهش دهد

نوشیدن قهوه می‌تواند خطر مرگ را در افراد کم‌تحرک افت دهد_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

یک مطالعه تازه مشخص می کند که نوشیدن قهوه می‌تواند خطر مرگ افراد تحرک را افت دهد و می‌تواند اثرات منفی ناشی از افتفعالیت بر بدن شما را جبران کند.

کاملاً اشکار است که سبک زندگی کم‌تحرک خطراتی به‌همراه دارد و امکان پذیر خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، سختی خون بالا، چاقی، پوکی استخوان، بیماری‌های قلبی و حتی سرطان را افزایش دهد. اکنون دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه سوچو چین در مطالعه جدیدی ادعا کرده‌اند که نوشیدن قهو‌ه می‌تواند در این عرصه فوایدی به‌همراه داشته باشد.

تأثیر مثبت قهوه برای افراد کم‌تحرک

نوشیدن قهوه می‌تواند خطر مرگ را در افراد کم‌تحرک افت دهد_اصفهانیا ۷

در این تحقیق که نتایجش در BMC Public Health چاپ شده است، دانشمندان چینی با بازدید داده‌های بیشتر از ۱۰ هزار آمریکایی بزرگسال و جستوجو‌کردن آن‌ها به‌زمان ۱۰ سال، فهمید شدند که نشستن برای بیشتر از ۸ ساعت در روز، خطر مرگ و بیماری قلبی افراد را در قیاس با شرکت‌کنندگانی که روزانه کمتر از چهار ساعت نشسته‌اند، افزایش می‌دهد.

ادامه مطلب
ظرفیت حافظه داخلی اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 به 64 گیگابایت رسید!

محققان این چنین اشاره کرده‌اند افراد کم‌تحرکی که زیاد قهو‌ه می‌نوشند، در قیاس با افرادی که علاقه‌ای به قهوه ندارند، به‌طور کلی کمتر در معرض خطر مرگ‌و‌میر قرار داشته‌اند. هر مقدار از مصرف قهوه نیز با افت مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی‌عروقی ربط داشته است. پژوهشگران می‌گویند مصرف زیاد قهوه برابر با بیشتر از ۵۴۰ گرم در هر روز یا نزدیک به سه فنجان است.

این اولین مطالعه‌ای نیست که تأثیرات امیدوارکننده قهو‌ه بر سلامت قلب‌و‌عروق را مشخص می کند. سال ۲۰۲۲ نیز تحقیقاتی انجام شده می بود که نشان می‌داد، مصرف دو تا سه فنجان قهوه در روز تبدیل افت ۱۰ تا ۱۵ درصدی بیماری‌های قلبی و نارسایی قلبی می‌شود. درمورد علت این کار، یکی از فرضیات حاضر این است که قهو‌ه حاوی سطوح بالای از ترکیبات طبیعی با نام پلی فنول است که به افت استرس پشتیبانی می‌کند.

ادامه مطلب
جلسه‌ای برای بازنگری در فیلترینگ برگزار نشده است

بااین‌حال، محققان می‌گویند که تا این مدت اشکار نیست چه مکانیسمی علتمی‌شود تا قهوه خطر مرگ‌و‌میر را افت دهد، چون بیشتر از ۱۰۰۰ ترکیب در قهوه حاضر است.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author