«هم‌روش» از دیتابیس مدیریت‌شده رونمایی کرد

«هم‌روش» از دیتابیس مدیریت‌شده رونمایی کرد_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

«هم‌روش» را سال ۱۳۹۵ جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف به راه انداختند. این کسب‌وکار از ۱۳۹۷ به‌صورت تخصصی داخل حوزه زیرساخت ابری مبتنی‌بر تکنولوژی کوبرنتیز شده است و از پیشگامان اراعه این خدمات زیرساختی به حساب می اید. این شرکت میزبان بیشتر از ۸۰۰ کسب‌وکار کوچک و بزرگ است. مدیر تیم محصول آن می‌گوید بیشتر از ۲۵ میلیون نفر در ماه از خدمات کسب‌وکارهایی منفعت گیری می‌کنند که هم‌روش میزبان آن‌ها است. هم‌روش در الکامپ ۱۴۰۳، از سرویس دیتابیس ابری مدیریت‌شده خودش به‌صورت عمومی رونمایی کرد. «علیرضا احمدی»، مدیر تیم محصول، و «امیرحسین لطیفی»، مدیر تیم دیتابیس، در گفتگو با دیجیاتو خدمات هم‌روش به کسب‌وکارها را توضیح دادند.

تمرکز «هم‌روش» بر لایه پلتفرم

«هم‌روش» از دیتابیس مدیریت‌شده رونمایی کرد_اصفهانیا ۱۷

احمدی درمورد استراتژی هم‌روش برای فعالیت در بازار خدمات ابری او گفت: «تمرکز هم‌روش بر اراعه سرویس یقین، مقیاس‌پذیر و ساده است. برای ما مهم است که بتوانیم باتوجه‌به شرایط شبکه و زیرساخت، سرویسی یقین به کاربران اراعه کنیم که بتوانند در همه مرحله های کسب‌وکارشان از محصولات ما منفعت گیری کنند و نیازی به مهاجرت به زیرساخت‌های گوناگون نداشته باشند. علاوه‌براین‌، کاربر ما در منفعت گیری از پلتفرم کمترین نیاز را به منفعت گیری از نیروهای فنی زیرساختی دارد.»

ادامه مطلب
پردازنده هوش مصنوعی مایکروسافت ماه آینده معرفی می‌شود؟

به حرف های مدیر تیم محصول هم‌روش، تمرکز این کسب‌وکار بر اراعه سرویس در لایه پلتفرم است و کمتر داخل لایه‌های زیرساختی، همانند IaaS، می‌شود. هم‌روش می‌خواهد با منفعت گیری از تکنولوژی کوبرنتیز ناپایداری‌های لایه سخت‌افزار را جبران کند تا بتواند مقیاس‌پذیری و قابلیت مطمعن بالایی را به سازمان‌ها اراعه دهد.

خدمات هم‌روش هم به‌صورت عمومی هم اختصاصی اراعه می‌شود. این خدمات در چند دیتاسنتر داخلی و خارجی در دسترس قرار گرفته است.

احمدی درمورد خدمات اراعه‌شده در هم‌روش افزود: «سرویس پایه‌ای ما سرویس حوزه استقرار (Deployment) است که کاربران می‌توانند با منفعت گیری از آن، اپلیکیشن‌هایشان را در بستری یقین و ساده مستقر کنند. مقصد پلتفرم ابری «دارکوب» این است که همه قابلیت‌ها و امکانات را بدون دچار شدن با پیچیدگی‌ها در اختیار کاربران بگذارد.»

سرویس‌های فرد دیگر نیز برای مشاهده‌پذیری و مانیتورینگ حالت و خدمات یکپارچه‌سازی مداوم و تحویل مدام (CICD) در هم‌روش اراعه می‌شود؛ همانند «هم‌گیت». به حرف های احمدی، این سرویس‌ یکی از بزرگ‌ترین ریپازیتوری‌های رایگان ایران است.

ادامه مطلب
همراه بانک صادرات برای ایفون، همراه بانک مهر و همراه بانک گردشگری

مدیر تیم محصول هم‌روش درمورد انتخاب تکنولوژی کوبرنتیز به‌‌جای بستر خدمات اراعه‌شده او گفت: «در لایه زیرساخت مدام سطحی از ناپایداری در لایه‌های سخت‌افزار یا شبکه وجود دارد. از نظر دیگر، کاربر انتظار زیرساختی پایدار را دارد و می‌خواهد با رشد کسب‌وکارش کمتر دغدغه مقیاس‌پذیری داشته باشد. کوبرنتیز این امکانات را به‌راحتی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.»

اراعه عمومی دیتابیس مدیریت‌شده 

هم‌روش از دیتابیس مدیریت‌شده رونمایی کرد اصفهانیا
«هم‌روش» از دیتابیس مدیریت‌شده رونمایی کرد_اصفهانیا ۱۸

علاوه‌براین، سرویس دیتابیس‌ مدیریت‌شده که از پنج سال پیش به‌صورت اختصاصی در اختیار برخی کاربران هم‌روش قرار گرفته، اکنون به‌صورت عمومی اراعه شده است و همه کاربران می‌توانند از طریق پنل کاربری آن را خریداری کنند. اراعه عمومی این محصول در اغاز اراعه، با تخفیفی اختصاصی انجام می‌شود.

احمدی درمورد این محصول گفت: «راه‌اندازی و نگهداری دیتابیس یقین و مقیاس‌پذیر کار پیچیده و زمان‌بری است و نیروی متخصص می‌خواهد. ازآنجایی‌که دیتابیس حیاتی‌ترین زیرساخت اپلیکیشن بر بستر اینترنت است، اهمیت آن مضاعف می‌شود. این می‌تواند تمرکز تیم‌های گسترش‌دهنده را از گسترش محصولشان منحرف کند. ما برای از بین بردن این دغدغه‌ها تصمیم گرفتیم دیتابیس مدیریت‌شده را به‌صورت عمومی در اختیار کاربران خود بگذاریم.»

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

ابری‌ بودن این دیتابیس علتمی‌شود قابلیت مطمعن و مقیاس‌پذیری آن برای کاربر ضمانت شود. مدیریت‌شده‌ بودن آن هم دغدغه راه‌اندازی و نگهداری آن را رفع می‌کند.

ادامه مطلب
تراشه هلیو G91 با حمایتاز دوربین‌های 108 مگاپیکسلی معارفه شد

دسترسی‌پذیری بالا در دیتابیس مدیریت‌شده هم‌روش

لطیفی درمورد ویژگی‌های دیتابیس ابری مدیریت‌شده، او گفت: «در او گفت و گو دیتابیس چند قضیه زیاد مهم است. یکی از آن‌ها دسترسی‌پذیری بالا (High-Availability) است. به این صورت که مشکلات لایه‌های گوناگون ازجمله از دسترس خارج شدن سرور یا حتی اختلال در دیتاسنتر علتنشود دیتابیس از دسترس خارج شود. در محصول دیتابیس ابری مدیریت‌شده، دیتابیس به‌صورت یک کلاستر که شامل نود مهم و نودهای پشتیبان است، راه‌اندازی می‌شود که اگر مشکلی برای نود مهم پیش بیاید، به‌صورت خودکار نود پشتیبان که مدام با نود مهم سینک است، جانشین نود مهم می‌شود و دیتابیس مدام در دسترس خواهد می بود.»

در دیتابیس ابری مدیریت‌شده هم‌روش، این امکان نیز فراهم است که نودهای پشتیبان در چند دیتاسنتر گوناگون راه‌اندازی شوند تا حتی اگر یک دیتاسنتر از دسترس خارج شد، دیتابیس کماکان در دسترس باشد.

ادامه مطلب
شکایت تازه از اسپیس ایکس؛ اخراج غیرقانونی کارمندانی که از ماسک انتقاد کرده‌اند

آن‌طور که مدیر تیم دیتابیس هم‌روش می‌گوید، از دیگر ویژگی‌های این محصول آن است که دیتابیس فقطً با چند کلیک راه‌اندازی شود. او افزود: «برای مهاجرت از دیتابیس فرد دیگر به دیتابیس مدیریت‌شده هم‌روش فرایند خودکاری تشکیل کرده‌ایم که با منفعت گیری از آن، دیتابیس تازه به‌راحتی با داده‌های دیتابیس قبلی سینک می‌شود.»

مطمعن از سلامت داده‌ها

لطیفی درمورد راهکارهای هم‌روش برای حفاظت از داده‌ها در دیتابیس ابری مدیریت‌شده گفت:‌ «ما برای حفاظت از داده‌ها راهکارهایی در نظر گرفته‌ایم که یکی از آن‌ها پشتیبان‌گیری منظم و خودکار است که هر ۲۴ ساعت انجام می‌شود. علاوه‌براین، قابلیت Point in Time Recovery را فراهم کرده‌ایم که به کاربر این امکان را می‌دهد تا دیتابیس را به نقطه مشخصی از زمان برگرداند.»

دیتابیسی کاملاً مدیریت‌شده

1719823651 721 هم‌روش از دیتابیس مدیریت‌شده رونمایی کرد اصفهانیا
«هم‌روش» از دیتابیس مدیریت‌شده رونمایی کرد_اصفهانیا ۱۹

او اضافه کرد: «همان گونه که از نام دیتابیس مدیریت‌شده برمی‌آید، کاملاً مدیریت‌شده است و مدیریت و نگهداری آن کاملاً برعهده تیم متخصص هم‌روش است. علاوه‌براین، ما حالت سلامت دیتابیس کاربران را به‌صورت ۲۴/۷ پایش می‌کنیم تا درصورت دریافت هشدار ابراز مشکل، عمل های ملزوم را انجام بدهیم. در این صورت می‌توانیم نگرانی وقتی و ذهنی کاربران را رفع کنیم.»

تحلیل و بهبود کارکرد دیتابیس

ابزارهای تحلیل حالت دیتابیس و مصرف منبع های و ابزارهای مکمل برای بهبود کارکرد دیتابیس از دیگر امکاناتی است که برای این محصول در نظر گرفته شده است. مدیر تیم دیتابیس هم‌روش در این باره او گفت: «یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که علتکندی دیتابیس می‌شود، منفعت گیری نامناسب در لایه اپلیکیشن و کد است؛ به‌طور مثال، کوئری‌های کند می‌تواند علتایجاد کندی در کل دیتابیس شود. کاربران بسیاری داریم که در وهله اول فکر می‌کنند مشکل از افتمنابع دیتابیس است اما بعد از منفعت گیری از این ابزارها، فهمید خواهد شد با تحول کوئری‌ها می‌توانند حالت دیتابیس را بهبود ببخشند. در محصول دیتابیس ابری مدیریت‌شده، ما ابزارهایی را به کاربران می‌دهیم که مشاوره‌هایی برای حل این‌گونه مشکلات در اختیار او می‌گذارد.»

ادامه مطلب
مرکز تحقیقات پیو آمریکا از افزایش چهاربرابری تعداد سالمندان شاغل بالای 65 سال خبر می‌دهد

لطیفی در آخر او گفت: «ما تکنولوژی متن‌بازی به نام rawfile-localpv گسترش‌ داده‌ایم که زیرساختی برای مدیریت فضای ذخیره‌سازی بر بستر کوبرنتیز در دسترس قرار می‌دهد. با این تکنولوژی امکان منفعت گیری از دیسک لوکال‌سرورها را با کارکرد بالا فراهم کرده‌ایم و در نتیجه آن، بهترین خروجی را در لایه دیسک دریافت می‌کنیم و این علتمی‌شود کارکرد دیتابیس زیاد بهتر شود.»

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author