بنتلی کانتیننتال GT اسپید

بنتلی کانتیننتال GT اسپید ۲۰۲۵ معارفه شد، نیرومندترین بنتلی تاریخ_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

هفته قبل، شرکت بریتانیایی بنتلی از دو مدل بنتلی کانتیننتال GT اسپید و کانتیننتال GTC اسپید رونمایی کرد. این دو ماشین، برخلاف مدل‌های قبل، از موتور W12 منفعت گیری نمی‌کنند؛ به‌جای آن پیشرانه V8 هیبریدی دارند. حداکثر راندمان این پیشرانه ۷۷۹ اسب‌بخار قوت و ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است. بااین‌حال، حداکثر شدت بنتلی کانتیننتال GT همانند نسل قبل خود، ۳۳۴ کیلومتربرساعت است.

سیستم هیبریدی بنتلی را غول آلمانی و مالک این شرکت، فولکس‌واگن، فراهم کرده است. این سیستم هیبریدی در پورشه پانامرا، پورشه کاین و لامبورگینی اوروس SE نیز منفعت گیری شده است. سیستم هیبریدی بنتلی از ترکیب پکیج باتری ۲۵.۹ کیلوواتی، موتور الکتریکی نصب‌شده درون گیربکس هشت‌سرعته دوکلاچه و موتور درون‌سوز V8 با توربوشارژر دوقلو راه اندازی شده است.

مشخصات فنی بنتلی کانتیننتال GT اسپید

پیشرانه الکتریکی بنتلی کانتیننتال GT‌ اسپید، به‌تنهایی ۱۸۷.۴ اسب‌بخار قوت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. ماموریت این موتور الکتریکی تشکیل گشتاور اضافه در دورهای پایین و افت کم شدن قوت زمان معاوضه دنده است. یقیناً مالک کانتیننتال تازه می‌تواند باتکیه‌بر این موتور الکتریکی، ۸۰ کیلومتر را در حالت همه برقی و مطابق چرخه WLTP طی کند. حداکثر شدت در حالت همه الکتریک نیز ۱۴۰ کیلومتربرساعت است.

ادامه مطلب
عکس روز ناسا: خوشه کهکشانی کما_اصفهانیا
بنتلی کانتیننتال GT اسپید ۲۰۲۵ معارفه شد، نیرومندترین بنتلی تاریخ_اصفهانیا ۱۷

موتور V8 بنتلی کانتیننتال GT اسپید، مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را دریافت خواهد کرد؛ ازجمله توربوشارژر‌های تک اسکرول تازه و سیستم سوخت‌رسانی با سختی بالاتر. پیشرانه V8 بنتلی به‌تنهایی ۵۹۲ اسب‌بخار قوت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند.

کابین خودرو
بنتلی کانتیننتال GT اسپید ۲۰۲۵ معارفه شد، نیرومندترین بنتلی تاریخ_اصفهانیا ۱۸

بنتلی کانتیننتال GT در کنار ویژگی‌های فنی، به‌روزرسانی‌های ظاهری نیز دریافت کرده است. چراغ‌های تکی تازه در جلو با الهام از مدل‌های تازه بنتلی باکالار و بنتلی باتور طراحی شده‌اند. این چراغ‌های جلوی دوقلو از سال ۱۹۵۹ تا بحال، امضای مدل کانتیننتال بودند که اکنون تحول کرده‌اند. چراغ‌های عقب تازه نیز جزئیات پیچیده‌تری دارند. بااین‌حال کابین ماشین تغییرات چندانی نکرده و هم چنان تمرکز بر تجمل است.

ادامه مطلب
غول 98 اینچی تی سی ال «اختصاصی گیمرها» در ایران معارفه شد_اصفهانیا

تغییرات فنی دیگر و مدل کانورتیبل

بنتلی برای کانتیننتال GT تازه، ضربه‌گیرهای دو سوپاپه جدیدی طراحی کرده است که تنظیمات جداگانه‌ای برای فشرده‌سازی و برگشت دارند. این چنین با نصب باتری در قسمت عقب ماشین، نسبت توزیع وزن ماشین به عدد ۵۱:۴۹ در جلو و عقب رسیده است. این ماشین به‌صورت استاندارد قابلیت فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب را دارد و به میله‌های آنتی‌رول نیز تجهیزشده است. بنتلی ادعا می‌کند نسل تازه کانتیننتال نسبت به قبل راحتی زیاد تر و هندلینگ بهتری دارد.

بنتلی کانتیننتال GT اسپید
بنتلی کانتیننتال GT اسپید ۲۰۲۵ معارفه شد، نیرومندترین بنتلی تاریخ_اصفهانیا ۱۹

برای علاقه‌مندان به خودروهای کانورتیبل، بنتی کانتیننتال GTC‌ اسپید اراعه شده است. حداکثر شدت این ماشین به ۲۸۵ کیلومتربرساعت محدود شده است اما مدل کانتیننتال GTC شتاب صفرتاصد بهتری دارد و به‌جای ۳.۲ ثانیه مدل کوپه، در ۳.۱ ثانیه شتاب می‌گیرد. بنتلی اظهار کرده است تحویل مدل‌های GT و GTC‌ اسپید در سه‌ماهه سوم سال جاری اغاز می‌شود.

ادامه مطلب
اولین اجلاس بین‌المللی هوش مصنوعی در لندن برگزار شد

دسته بندی مطالب

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author