[ad_1]
به نقل از اصفهانیا
با اغاز دومین هفته از دادگاه ضدانحصار گوگل، «نیل موهان»، مدیرعامل یوتوب شهادت داد که غول جستجوی اینترنتی بهترین کار را برای مصرفکنندگان و صنعت تبلیغات انجام داده است. او اتهامات وزارت دادگستری مبنی بر این که این شرکت رقبای خود را با تبدیلشدن به یک غول فناوری تبلیغاتی سرکوب کرده، رد کرد و او گفت این شرکت رقبای بسیاری دارد.
بر پایه گزارش نیویورک تایمز، نیل موهان روز دوشنبه در دادگاه فدرال شهادت داد که گوگل به سود مصرفکنندگان و صنعت تبلیغات عمل میکند و اتهامات وزارت دادگستری درمورد سرکوب رقیب ها توسط این شرکت را رد کرد. این چنین در این دادگاه ایمیلهای مدیران گوگل نشان داده شد که مطابق آنها تسلط غول مانیتن ویو بر ابزارهای تبلیغات، به این شرکت اجازه میدهد کمیسیون زیاد بالایی دریافت کند.
موهان که به گفتن بخشی از خرید شرکت نرمافزار تبلیغاتی DoubleClick در سال ۲۰۰۸ به گوگل ملحق شد، او گفت که این غول فناوری با رقابت بسیاری در بازار فناوری تبلیغات روبه رو است. او او گفت که گوگل در جواب به خواستهای مشتریان تجاری خود، ازجمله ناشران و تبلیغکنندگان، فعالیتهای خود را به حوزههای گوناگون فناوری تبلیغات گسترش داده است.
شهادت مدیرعامل یوتوب در دادگاه ضدانحصاری تبلیغات گوگل
پرونده گوگل ناشی از شکایتی است که توسط وزارت دادگستری و هشت ایالت تنظیم شد و گوگل را به سوءاستفاده از کنترل فناوری تبلیغات خود و نقض قانون ضدانحصار، تا حدی از طریق خرید DoubleClick، متهم میکند. دولت آمریکا مدعی است که گوگل با انحصار خود، هزینه تبلیغات را بالا برده و به ناشران صدمه رسانده است.
دولت آمریکا انگارً خواستار تجزیه گوگل است و از قاضی میخواهد که این شرکت را ناچار به فروش DoubleClick کند. تجارت فناوری تبلیغات گوگل در سال قبل میلادی ۳۱ میلیارد دلار یا نزدیک به یکدهم کل درآمد جهانی این بازار را کسب کرد و دولت حرف های است که گوگل ۸۷ درصد از بازار فناوری فروش تبلیغات را در اختیار دارد.
وزارت دادگستری نیز موهان را به گفتن ناظر احضار کرد تا درمورد تکامل این شرکت بهگفتن یک غول فناوری تبلیغات سخن بگویید کند. آقای موهان تقریباً ۹ سال را در DoubleClick به گفتن یک مدیر ارشد گذراند تا این که در سال ۲۰۱۵ به یوتوب گوگل ملحق شد. بااینحال نیل موهان در شهادت خود در دادگاه ایالات متحده او گفت:
«پیروزی گوگل به یک چیز باز میگردد: نوآوری در محصول، فروش و خدماتی که میتوانستیم اراعه دهیم.»

وکلای وزارت دادگستری به ایمیلها، یادداشتها و دیگر اسناد تجاری مربوط به موهان و دیگر مدیران نیز دسترسی اشکار کرده بودند. به حرف های دولت، این اسناد مشخص می کند که چطور گوگل بازار تبلیغات را از طریق خرید رقیب ها تحت سلطه خود درآورده و بر ابزارها و خدمات تبلیغات آنلاین تسلط یافته است.
پیشازاین نیز، در جلسه قبلی دادگاه، وزارت دادگستری او گفت که گوگل بر بازار فناوریهای تبلیغاتی «انحصار سهگانه» دارد.
دسته بندی مطالب
[ad_2]
ممکن است بپسندید
-
پادکست فارسی از چالشهای دوران بلوغ خود میگوید_اصفهانیا
-
کنیستر چیست و چه ماموریتای در ماشین دارد؟_اصفهانیا
-
دانشمندان برای اولینبار از DNA پوست، جنین انسانی ساختند_اصفهانیا
-
چرا خودروهای تازه تویوتا بر پایه پلتفرمهای قدیمی ساخته خواهد شد؟_اصفهانیا
-
دیزنی خواستار توقف منفعت گیری از شخصیتهای خود توسط Character.AI شد_اصفهانیا