[ad_1]
به گزارش اصفهانیا
در این مراسم استاندار اصفهان اظهار داشت: مشکلات استان و شهر آلوده بودن آب، خاک و هوای آلوده آن و ترافیک سنگین را کتمان نمیکنم و این که از بین بردن این مشکلات در این شرایط اقتصادی و تحریم نیز که کار راحتی نیست را قبول دارم، اما اگر دست روی دست بگذاریم و کاری انجام ندهیم هم هیچ اتفاقی نمیافتد.
مهدی جمالی نژاد افزود: با وجود شرایط سخت اقتصادی برای ساخت هر کیلومتر خط مترو نزدیک به سه همت هزینه میشود، اما با دقت به این که پروژه در زیر زمین در حال انجام است تعداد بسیاری شهروندان از جریان مؤثر این عمل های عمرانی شبی خبرند.
او با پافشاری بر این که مدیران استان اصفهان همقسم شدند تا نگذارند حرکت قطار پرسرعت پروژههای عمرانی استان متوقف و حرکت آن کند شود، افزود: پروژههای آبی و پروژههای عمرانی شهر فعال می باشند حتی پروژههای کوچک روستایی نیز نادیده گرفته نشده است اما تنها چیزی که میتواند به حرکت پروژهها شدت زیاد تر و بهتری ببخشد امید دادن به مردم است.
استاندار اصفهان او گفت: مشکلاتی همچون ترافیک، آلودگی هوا و ناترازی انرژی را فقط دولت نمیتواند از بین بردن کند، بلکه مردم نیز باید در آن شراکت داشته باشند؛ در این راستا تشکیل مطمعن و همدلی زیاد مؤثر است، چون شراکت جدی مردم کار دولتمردان را برای از بین بردن مشکلات راحتتر خواهد کرد. این چنین گفتنی است در نوشته آب همراهیهایی با استانهای همجوار و مساعدتها پشتیبانیهای داشتهایم، پافشاری کرد: تونل سوم نیز متوقف نیست و شرایط نویدبخش است.
-خط یک مترو نیازمند ۳۲ رام دیگر
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با شاره به اینکه خط یک متروی اصفهان با ۱۴ رام فعالیت میکند و برای تکمیل ۱۰۰ درصدی این خط به ۳۲ رام دیگر نیاز است، او گفت: تفاوت در تعداد رامهای خط یک سرفاصله وقتی این خط را به ۱۰ تا ۱۴ دقیقه رسانده است.
سید محسن واعظی فر افزود: اگرچه مدیریت شهری اصفهان توانایی ملزوم برای گسترش خط یک، ادامه خط دو و اجرای خط سه مترو را دارد، اما آنچه اهمیت دارد فراهم منبع های مالی است.
واعظیفر در تشریح حالت خط ۲ مترو او گفت: بنا می بود این خط به طول ۲۴ کیلومتر و ۷۰۰ متر و در ۲۳ ایستگاه از دو جبهه حفاری شود که اکنون از ایستگاه دارک در زینبیه به ایستگاه میدان امام حسین (ع) رسیده و در آنجا بعد از تلاقی با خط یک به سوی خمینیشهر در غرب روانه میشود.
او با شاره به نقش مترو در پدافند غیرعامل گفتن داشت: خط یک مترو این در ایستگاه شریعتی به بیمارستان شریعتی میرسد و در خط ۲ نیز ترتیبی در نظر گرفته شد که مترو به بیمارستان کاشانی برسد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفتن داشت: از سمت شمال دو دستگاه حفار بعد از عبور هفت کیلومتر و ۲۰۰ متر به آخرین نقطه در ایستگاه ابنسینا رسیدند و پیشازاین مطابق برنامهریزی همه ایستگاهها وقتی که دستگاه حفار به آن نقطه میرسید، آماده بوده و نیازی به حفاری مجدد نبوده است.
واعظیفر اشاره داشت: برای خط یک مترو با دقت به دغدغههایی که در حوزه میراث وجود داشت، مجوزهای ملزوم از نظر لرزش و استانداردها، از یونسکو گرفته شد و در خط دو مترو با دقت به این که مسئولان شهر برای میراث فرهنگی بهاختصاصی مسجد جامع در مجاورت خط دو حساسیت قائل بودند، با اداره کل میراث فرهنگی هماهنگیهای ملزوم انجام و مسیر تعیین شده است؛ در این راستا برای ایستگاهها کمیته پنج نفره راه اندازی شده است، هر ایستگاه در زمانزمان سه تا چهار ماه تحویل کارشناسان میراث فرهنگی میشود و با هزینه مدیریت شهر کاوشها انجام و سپس مجوز برای حفاری داده میشود. این چنین قراردادی نیز با دانشگاه علم و صنعت امضا شد و با دقت به این که برای ادامه کار، حرکت از کنار مسجد جامع ضرری به این میراث تاریخی نداشته باشد، مطالعات در دست انجام است.
-افت ۱۰ تن آلودگی هوا با راهاندازی خط ۲ مترو
در ادامه رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حملونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با گفتن این مهم که یکی از مزایای منفعتبرداری از خط دو متروی اصفهان افت بیشتر از ۱۰ تن آلودگی در شهر است، او گفت: اکنون خط یک مترو ۱۲۰ هزار نفر را در روز جابهجا میکند و اگر خط دو نیز به آن اضافه شود، بهطور قاطق تعداد شهروندانی که از این خطوط منفعت گیری میکند، افزایش اشکار میکند.
ابوالفضل قربانی افزود: پروژههای قطار شهری در همه شهرها پروژه ملی محسوب میشود و نباید به آن نگاه منطقهای و محلی داشت و این از جهت عظمت، اهمیت و حجم کار و هزینهای است که صرف آن میشود. این در حالی است که اکنون شهرداریها به نیابت از دولت جمهوری اسلامی مترو را برای مردم می سازن؛ به این علت پروژه وقتی به نتیجه مطلوب میرسد که از سوی همه نهادهای ملی حمایتشود.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حملونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با گفتن این که هزینه احداث هر کیلومتر ۵۵ میلیون دلار است او گفت: بار مهم آن بر دوش مردم است تا کار آن انجام شود بر این مبنا حمایتاختصاصیای برای به نتیجه رسیدن سریعتر این پروژهها الزامی است.
قربانی با اشاره به این که در خط یک مترو بعد از ۱۶ سال دستگاه حفار از ایستگاه شریعتی خارج شد، او گفت: از اغاز فعالیت مدیریت شهری ششم اصفهان تا بحال بیشتر از ۱۰ مرتبه ناظر خروج دستگاه تیبیام در نقاط گوناگون این خط بوده ایم و اکنون هم در ایستگاه ابن سینا دو دستگاه حفار خارج شد که نشان دهنده اهتمام مدیریت شهری در انجام این پروژه است. گفتنی است از شهرداری اصفهان خواست کردیم فاز نخست خط دو مترو به منفعتبرداری آزمایشی برسد که امیدواریم با حمایتاستانداری، دولت و مجلس انجام شود.
دسته بندی مطالب
[ad_2]
منبع