[ad_1]
به گزارش اصفهانیا
بیشتر از ۱۰ سال پیش و در سال ۱۳۹۰ می بود که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری زمان استان اصفهان تغیرات منطقه، خشکی زایندهرود و قرار گرفتن ماه مبارک رمضان در اواسط تابستان را ازجمله دلایل افت ورود گردشگران خارجی به اصفهان دانست. در آن زمان اسفندیار حیدریپور با اشاره به ورود نزدیک به ۲۷ هزار گردشگر خارجی در تابستان آن سال به استان اصفهان، اظهار کرد: مقدار ورود گردشگران خارجی به این استان در تابستان امسال نسبت به زمان شبیه در سال قبل، با ۱۶ درصد افت مواجه می بود.
-اوضاع وخیمتر شده است
اکنون مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی اصفهان از افت آمار گردشگران خارجی در استان در ۹ ماه امسال در قیاس با زمان شبیه پارسال خبر داده و حرف های است: کشورهای آسیایی مقصد تازه برای بازار گردشگری این خطه می باشند.
درحالیکه هم چنان معضل زایندهرود را داریم و بر پایه تاریخ بازهم با تعطیلات ماه رمضان روبه رو بودهایم، امیر کرمزاده به ایرنا حرف های است: تعداد گردشگران خارجی که در ۹ ماه امسال به استان اصفهان سفر کردند نزدیک به ۱۰۳ هزار نفر می بود.
او همین طور گفت: آمار گردشگران خارجی در استان اصفهان به دلایل مختلفی ازجمله شرایط منطقه بهاختصاصی در فصل دوم گردشگری افت یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: با دقت به تغیرات منطقه و ناآرامیهای تازه، آمار گردشگران خارجی نهتنها در اصفهان و ایران بلکه در کل منطقه دچار افت چشمگیری شده است.
کرمزاده با اشاره به سه فصل گردشگری در اصفهان، خاطرنشان کرد: فصل اول شامل بهار، فصل دوم از شهریور تا آخر آذر و فصل سوم ماههای بهمن و اسفند است که گردشگران شرق آسیا بهاختصاصی چین زیاد تر در فصل سوم به اصفهان سفر میکنند.
او گفت: نگاه ما به کشورهایی که بهطور سنتی به اصفهان گردشگر میفرستند هم چنان وجود دارد اما مقصدهای تازه برای بازار گردشگری اصفهان، کشورهای آسیایی می باشند.
کرمزاده او گفت: روسیه، چین و هند به اضافه کشورهای جنوب شرق آسیا و حوزه خلیج فارس با جمعیت بیشتر از ۲ میلیارد نفر، جمعیت قابلتوجهی را به خود تعلق خواهند داد ازاینرو بازارهای مقصد جذب گردشگر خارجی اصفهان روی این کشورها متمرکز شده است.
او گفت: کمیتههای تخصصی بازاریابی برای کشورهای مقصد تازه گردشگری در اصفهان راه اندازی خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان اظهار کرد: آمار گردشگران داخلی در ۹ ماه امسال در استان نیز با احتساب سفرهای نوروز از مرز ۲ میلیون نفر گذشت که نسبت به زمان شبیه سال قبل افزایش چشمگیری نداشته و نزدیک به ۲۰ درصد بوده است.
کرمزاده این چنین با اشاره به فراهم زیرساختهای ملزوم برای قسمت گردشگری اصفهان او گفت: سه هتل پنج ستاره تا ابتدای سال ۱۴۰۴ به منفعتبرداری میرسد و نزدیک به هزار تخت به ظرفیت اقامت استان اضافه میشود.
-اهمیت زیرساختهای گردشگری اصفهان
فراهم زیرساختهای ملزوم برای قسمت گردشگری اصفهان زیاد اهمیت دارد و میتواند به جذب زیاد تر گردشگران و بهبود توانایی آنها پشتیبانی کند. زیرساختهای اساسی شامل موارد زیر می باشند:
حملونقل
بهبود و گسترش سیستمهای حملونقل عمومی، همانند اتوبوسها و مترو و این چنین بهبود دسترسی به جاذبههای گردشگری. تشکیل مسیرهای پیادهروی و دوچرخهسواری نیز میتواند توانایی گردشگران را ارتقا دهد.
اقامتگاهها
افزایش ظرفیت هتلها و مهمانپذیرها با کیفیت، بهاختصاصی در مناطق نزدیک به جاذبههای تاریخی و فرهنگی، میتواند به جذب زیاد تر گردشگران پشتیبانی کند. این چنین، اراعه خدمات مناسب و تواناییهای محلی در این مراکز مهم است.
جاذبههای گردشگری
مرمت و نگهداری از آثار تاریخی و جاذبههای فرهنگی، تشکیل نمایشگاهها و رویدادهای فرهنگی میتواند به افزایش جذابیت گردشگری اصفهان پشتیبانی کند.
زیرساختهای دیجیتال
تشکیل وبسایتها و اپلیکیشنهای کاربردی برای کسبوکارهای گردشگری، شامل امکان رزرو آنلاین و اراعه اطلاعات بهروز، میتواند به افزایش دسترسی و توانایی مثبت گردشگران پشتیبانی کند.
ایمنی و امنیت
دقت به مسائل امنیتی و فراهمسازی شرایط امن برای گردشگران زیاد مهم است. این شامل افزایش وجود نیروهای امنیتی و اراعه اطلاعات دقیق درمورد امنیت محلی است.
آموزش گردشگران محلی
آموزش و توانمندسازی مردم محلی در عرصه خدمات گردشگری، ازجمله آموزش زبانهای خارجی و پذیرایی، میتواند توانایی خوبی برای گردشگران رقم بزند و فرهنگ محلی را به آنها معارفه کند.
با دقت به زیباییها و تاریخ غنی اصفهان، اندوختهگذاری در این زیرساختها میتواند به رونق گردشگری در این شهر پشتیبانی کرده و بر جذابیت آن بیفزاید.
ناآرامیهای تازه و تغیرات سیاسی و اجتماعی در ایران و منطقه میتواند تأثیر قابلتوجهی بر گردشگری داشته باشد. این نوشته نه تنها بر روی آمار گردشگران خارجی بلکه بر روی کسبوکارهای محلی و صنایع وابسته به گردشگری نیز اثرگذار است.
افت تعداد گردشگران میتواند به راه حلهای مختلفی حس شود، ازجمله افت درآمد برای هتلها، رستورانها و جاذبههای توریستی. این چنین این افت میتواند به بیثباتی اقتصادی بیشتر در مناطقی که به گردشگری وابسته می باشند، منجر شود.
دسته بندی مطالب
[ad_2]
منبع