[ad_1]
به گزارش اصفهانیا
سرهنگ علی مولوی گفتن داشت : با دقت به تجزیه و تحلیل های انجام شده طی ۱۰ ماه قبل در تصادفات راه های برون شهری استان ، متاسفانه ۲۵درصد از سرنشینان خودروها از کمربند ایمنی منفعت گیری نکرده اند که این نوشته علتصدمه دیدن شدید و یا جان باختن آنها شده است.
او با گفتن این که بر پایه قانون همه سرنشینان عقب نیز علاوه بر سرنشینان جلو باید در راه ها از کمربند ایمنی منفعت گیری کنند تصریح کرد: در صورتی که صندلی عقب ماشین های مدل پایین و قدیمی تجهیزبه کمربند ایمنی نیست رانندگان موظفند خودروی خود را تجهیزبه کمربند ایمنی کنند .
عدم منفعت گیری از کمربند ایمنی و عوامل مؤثر بر آن
پژوهشها مشخص می کند که عدم منفعت گیری از کمربند ایمنی توسط سرنشینان ماشین اکنون یک چالش جدی در حوزه ایمنی جادهها به شمار میآید. این قضیه به دلایل بسیاری نسبت داده میشود که نیاز به دقت اختصاصی و اقداماتی جدی دارد.
بر پایه اطلاعات به دست آمده، یکی از دلایل عمده عدم منفعت گیری از کمربند ایمنی، عدم آگاهی از اهمیت آن است. تعداد بسیاری از سرنشینان نسبت به نقش حیاتی کمربند ایمنی در افت تلفات و جراحات ناشی از تصادفات بیخبر می باشند.
علاوه بر این، حس ناراحتی ناشی از بستن کمربند یکی دیگر از عواملی است که افراد را به عدم منفعت گیری از آن ترغیب میکند. برخی سرنشینان به نادرست حس میکنند که میتوانند بدون این عمل ایمنی به سفر بپردازند.
حس ایمنی کاذب نیز از دیگر دلایل مهم است. برخی افراد به مطمعن به تکنولوژیهای ایمنی ماشین، همانند کیسههای هوا، فکر میکنند نیازی به بستن کمربند ایمنی ندارند.
بهعلاوه، تواناییهای منفی نیز میتواند بر حرکت رانندگان و سرنشینان تأثیر بگذارد. برخی افراد به علت مشاهده تصادفاتی با شدتهای پایین، حس میکنند که منفعت گیری از کمربند الزامی نیست.
در نهایت، تأثیرات فرهنگی و عادات اجتماعی نادرست هم میتواند نقش مهمی در عدم منفعت گیری از کمربند ایمنی ایفا کند و علتکاهش آگاهی عمومی در این عرصه شود.
با دقت به این چالشهای جدی، کارشناسان پیشنهاد میکنند که برنامههای آموزشی و ترویجی در سطح جامعه به منظور افزایش آگاهی و تشویق به منفعت گیری از کمربند ایمنی اجرا شود. این عمل های میتواند به افت تصادفات و نجات جان تعداد بسیاری از سرنشینان پشتیبانی کند.
دسته بندی مطالب
[ad_2]
منبع