[ad_1]
به نقل از اصفهانیا
«لوکا دی میو»، مدیرعامل گروه رنو، و «جان الکان»، رئیس استلانتیس، از سیاستمداران اروپایی خواستهاند اجبار به منفعت گیری از پیشرانههای همهبرقی را لغو کنند. آنها نظر دادهاند استراتژی صنعتی انعطافپذیرتری تصویب شود. برنامه مشترک رنو و استلانتیس به خودروسازان اجازه میدهد تشکیل خودروهای کوچک و مقرونبهصرفه را ادامه دهند.
رؤسای ۲ شرکت رقیب در مصاحبهای مشترک کمسابقه، از ضربالاجل سال ۲۰۳۵ اتحادیه اروپا و بریتانیا برای فروش خودروهای درونسوز ابراز نارضایتی کردند و انها گفتند کربنزدایی صنعت ماشین مشروط به رویکرد انعطافپذیرتری است. به حرف های آنها، «ضربالاجلها و جریمهها» درنهایت تبدیل گران شدن خودروها خواهد شد.
دی میو او گفت: «به نظر ما، خودروهای کوچک تا این مدت میتوانند یکی از راههای بازسازی صنعت ماشین در اروپا باشند. تداوم تشکیل خودروهای کوچک که تأثیر آبوهوایی کمتری دارند، کاملاً منطقی است.»
الکان او گفت این ۲ شرکت رقیب به لطف میراث خود در تشکیل خودروهای کوچک و مقصد مشترک آنها برای اراعه گزینههای حملونقل مقرونبهصرفه متحد شدهاند: «کاری که رنو انجام میدهد و کاری که ما با فیات، پژو و سیتروئن انجام میدهیم، زیاد همانند به هم است.»
درنهایت، نظر دادند قانونگذاران اروپایی باید بهجای اجبار به سوخت خودروها به کربن خنثی تا سال ۲۰۳۵، سیاست جامعتری برای کربنزدایی صنعت ماشین پیش بگیرند.
جزئیات نظر رنو و استلانتیس
به حرف های آنها، باید امکان تشکیل و فروش خودروهای کوچک با آلایندگی کمتر بهجای آلودگی صفر، در مختصرزمان تا بینزمان فراهم شود. درنتیجه افزایش قیمت ناشی از برقیسازی صنعت ماشین تدریجی خواهد می بود و تشکیل دیاکسیدکربن را سریع تر افت میدهد.
به حرف های دی میو، در ۱۲۴ هزار مایل (چرخه عمر معقول خودروی مدرن)، خودروی درونسوز متوسط ۶۰ هزار کیلوگرم دیاکسیدکربن تشکیل میکند. این مقدار برای خودروی برقی ۲۰ هزار کیلوگرم است.
درعینحال، مدل پلاگین هیبریدی یا برد افزوده (EREV) قیمتی بین این ۲ ماشین دارد. این مدل ماشین در همان مسافت ۳۰ هزار کیلوگرم دیاکسیدکربن انتشار خواهد کرد. به این علت این مدلها نصف خودروهای درونسوز آلودگی تشکیل میکنند اما قیمت آنها کمتر از مدلهای برقی است.
دی میو حرف های سال ۲۰۳۰، قیمت ماشین اندازه متوسط رنو در قیاس با سال ۲۰۱۵، ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت. در قسمت خودروهای کوچک این اختلاف ۴۰ درصد خواهد می بود. این افزایش شدید قیمت از دلایل افزایش میانگین سنی خودروها در اروپا به ۱۰ سال است.
به حرف های دی میو، اگر مالکان خودروهای درونسوز یورو ۲ و یورو ۳ بهجای این که مستقیم بعد از سوپرمینی بنزینی یا دیزلی قدیمی مدل برقی زیاد گرانتر بخرند، ابتدا سراغ مدل پاکتر با سوخت یورو ۶ سپس مدل برقی بروند، ناظر افت سریع تر و آشکارتری تشکیل دیاکسیدکربن در اروپا خواهیم می بود.
دسته بندی مطالب
[ad_2]
ممکن است بپسندید
-
پادکست فارسی از چالشهای دوران بلوغ خود میگوید_اصفهانیا
-
کنیستر چیست و چه ماموریتای در ماشین دارد؟_اصفهانیا
-
دانشمندان برای اولینبار از DNA پوست، جنین انسانی ساختند_اصفهانیا
-
چرا خودروهای تازه تویوتا بر پایه پلتفرمهای قدیمی ساخته خواهد شد؟_اصفهانیا
-
دیزنی خواستار توقف منفعت گیری از شخصیتهای خود توسط Character.AI شد_اصفهانیا