[ad_1]
به گزارش اصفهانیا
اصفهان امروز-مرضیه موسوی: ساخت ویدئوهای محلی با موبایل برای فروش زیاد تر در اینستاگرام و تلگرام میتواند یک استراتژی زیاد موثر و کمهزینه برای کسبوکارهای محلی باشد. این نوع ویدئوها به شما پشتیبانی میکنند تا ارتباطی مستقیم و صمیمی با مشتریان خود برقرار کنید و محتوای دلنشین و بومی تشکیل کنید که مخاطبان آن را بهتر میپذیرند. در ادامه، راهنمای قدم به قدم برای ساخت ویدئوهای محلی با موبایل برای فروش زیاد تر در این پلتفرمها آورده شده است:
۱. برنامهریزی و ایدهپردازی
قبل از این که اغاز به فیلمبرداری کنید، باید مقصد ویدئو را اشکار کنید. آیا میخواهید محصول خود را معارفه کنید؟ یا احتمالا میخواهید یک داستان از روال کار خود یا زندگی روزمره کسبوکارتان روایت کنید؟
-
نکات برای ایدهپردازی: محصول یا خدمت خود را نمایش دهید: اگر رستوران دارید، ویدئویی از روال تهیه یکی از غذاها یا سرویسدهی مشتریان بسازید. اگر فروشگاه دارید، محصولات تازه یا تخفیفها را معارفه کنید.
-
نمایش پشتصحنه: مردم به کسبوکارهایی که شفاف و صادق می باشند علاقه دارند. یک ویدئوی پشتصحنه از نحوه کار خود یا محیط کسبوکار میتواند جلب دقت کند.
-
داستان محلی: از ویژگیهای خاص محله یا منطقه خود منفعت گیری کنید و داستانهایی بومیمحور بسازید که برای مخاطب ملموس و دلنشین باشد.
-
مشتریان راضی: مشتریانی که توانایی خوبی داشتهاند را در ویدئوها معارفه کنید یا از آنها بخواهید که در رابطه توانایی خود سخن بگویید کنند.
۲. فیلمبرداری با موبایل
شما نیاز به تجهیزات پیچیده ندارید. تنها چیزی که ملزوم دارید یک موبایل هوشمند است که کیفیت دوربین آن مناسب باشد.
نکات فیلمبرداری با موبایل:
-
منفعت گیری از نور طبیعی: در صورت امکان، ویدئوهای خود را در نور طبیعی بگیرید. اگر داخل مغازه هستید، تلاش کنید به نور نزدیک پنجرهها بروید.
-
پایداری دوربین: برای جلوگیری از تصاویر لرزان از یک سهپایه موبایل منفعت گیری کنید یا موبایل را روی سطحی ثابت قرار دهید. اگر این ابزار را ندارید، تلاش کنید دست خود را ثابت نگه دارید.
-
وضوح و کیفیت: قبل از اغاز، کیفیت دوربین را روی ۴K یا حداقل HD تنظیم کنید.
-
تصاویر نزدیک و آشکار: تلاش کنید از زوم کردن زیاد پرهیز کنید. بهتر است دوربین را نزدیک به سوژه نگه دارید تا عکس آشکارتر باشد.
۳. ضبط صدا و توضیحات
در ویدئوهای شما، صدا نقش زیاد مهمی دارد. باید یقین شوید که صدا آشکار است.
نکات ضبط صدا:
-
سخن بگویید آشکار: زمان توضیح در رابطه محصول یا خدمات، صدای خود را با وضوح و شدت مناسب ضبط کنید.
-
منفعت گیری از میکروفن: اگر امکانش را دارید، از میکروفن برای ضبط صدا منفعت گیری کنید تا کیفیت صدا بالا برود. حتی میکروفنهای کوچک برای موبایل میتوانند تفاوت بسیاری تشکیل کنند.
-
موسیقی بعدعرصه: در صورتی که تصمیم اضافه کردن موسیقی به ویدئو دارید، از آهنگهای مجاز و با کپیرایت آزاد منفعت گیری کنید. این کار هم به جذابیت ویدئو پشتیبانی میکند و هم از مسائل حقوقی جلوگیری میکند.
۴. ویرایش ویدئو
بعد از فیلمبرداری، ویدئوی شما نیاز به ویرایش دارد تا دلنشینتر و حرفهایتر به نظر برسد.
ابزارهای ویرایش ساده برای موبایل:
-
InShot: این اپلیکیشن ساده برای برش، تنظیم نور، اضافه کردن موسیقی و متن مناسب است.
-
CapCut: این اپلیکیشن برای ساخت ویدئوهای خلاقانه با افکتها و ترنزیشنهای گوناگون ایدهآل است.
-
iMovie (برای iOS): اپلیکیشن پیشفکر برای ویرایش ویدئو در دستگاههای آیفون که میتواند نیازهای زیاد تر ویرایشی شما را از بین بردن کند.
نکات ویرایش:
متن روی ویدئو: برای ویدئوهای خود متن مختصر اضافه کنید که مطلب را برجسته کند. همانند تخفیف اختصاصی، تاریخ افتتاح، یا حتی هشتگهای مرتبط.
ترنزیشنهای نرم و دلنشین: از ترنزیشنهای ساده برای حرکت به قسمتهای گوناگون ویدئو منفعت گیری کنید تا جریان ویدئو طبیعی باشد.
حذف تکههای اضافی: ویدئو باید مختصر و سودمند باشد. قسمتهای غیرضروری را حذف کنید تا ویدئو در زمان زمان ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه باقی بماند.
۵. انتشار کردن در اینستاگرام و تلگرام
بعد از آماده کردن ویدئو، زمان انتشار کردن آن در اینستاگرام و تلگرام فرا میرسد.
نکات برای انتشار کردن:
-
در اینستاگرام: از ویژگیهای استوری، پستهای معمولی و ریلز برای انتشار کردن ویدئو منفعت گیری کنید. برای جذب دقت زیاد تر، میتوانید از هشتگهای مناسب، مکان و برچسبگذاری کاربران منفعت گیری کنید.
-
در تلگرام: ویدئوهای خود را در کانال یا گروههای مرتبط انتشار کنید. میتوانید لینک کانال تلگرام را برای فالو کردن در ویدئو قرار دهید و به مخاطبان دعوت کنید تا عضو کانال شما شوند.
-
تکرار و پیگیری: ویدئوهای خود را به طور منظم انتشار کنید تا مخاطبان شما دچار شوند. میتوانید حتی یک سری ویدئوهای منظم برای معارفه محصولات و خدمات تازه تشکیل کنید.
۶. تعامل با مخاطب
بعد از انتشار کردن ویدئو، تعامل با مخاطب یکی از ارکان پیروزی شما است.
جواب به کامنتها: به کامنتها و سوالات کاربران جواب دهید تا تعامل بیشتری برقرار کنید.
دعوت به عمل (CTA): از مخاطبان خود بخواهید که پست شما را لایک کنند، به اشتراک بگذارند یا نظر دهند. این میتواند به افزایش تعامل و دیده شدن زیاد تر ویدئو پشتیبانی کند.
نتیجهگیری
ساخت ویدئوهای بومی با موبایل برای اینستاگرام و تلگرام یکی از بهترین راهها برای جذب مخاطب و افزایش فروش است. با منفعت گیری از ابزارهای رایگان و ساده، میتوانید ویدئوهایی دلنشین و مؤثر بسازید که علترشد کسبوکار شما میشود.
دسته بندی مطالب
[ad_2]
منبع