[ad_1]
به گزارش اصفهانیا
برای همه خانمهای شاغل آن هم از نوع همسر و مادر، افتزمان و برتریبندی آن، چالش بزرگی است و مدیریت ماموریت های خانه و بیرون با اهمیت ترین دغدغه آنهاست؛ مادرانی که نزدیک به ۴۰ ساعت خود را در هفته کار کرده و برای این که همزمان مادر، همسر و کارمند مثالای باشند، تلاش بسیاری میکنند؛ کوششهایی که رسیدگی به امور خانه، زمان گذاشتن برای فرزندان، خرید، بودن در کنار خانواده و… گوشهای از این انتظارات است.
چالش زمان، علتشده است تا مادر خانواده برای تهیه غذای فرزندان بهخصوص اگر خردسال در منزل داشته باشند با محدودیتهای بسیاری روبرو باشد؛ چرا که غذای کودکان نقش حیاتی در رشد و تکامل جسمی و ذهنی کودکان ایفا میکند و از لحاظ کیفیت و نوع، متفاوت با دیگر اعضا خانواده است و با منعهایی نسبت به منفعت گیری از مواد نگهدارنده روبرو است.
همین دغدغه علتشد تا برند «مامیکا» با مقصد تشکیل غذای آماده کودک برای نیازهای تغذیهای کودکان ۶ ماه تا ۲ سال با ۸ نوع محصول توسط گروه صنایع غذایی چیکا سپاهان معارفه شود.
گروه صنایع غذایی چیکا سپاهان بهگفتن مجموعهای با سابقه چندین دهه فعالیت، از مجموعههای موفق تولیدی در حوزه صنایع غذایی است که ماموریت خود را بر پایه نوآوری، سلامت، کیفیت، تنوع در غذاها و جلب رضایت مشتریان، نگه داری آنها و افزایش مشتریان وفادار قرار داده است؛ اما این برند در مسیر رشد و نوآوری همیشگی خود تلاش کرده است برند جدیدی برای تشکیل محصولی متفاوت معارفه کند که نهتنها در سرزمین که در دنیا برای نخستینبار در رابطه آن سخن بگویید به بین میآید.
به همین منظور مدیران و کارکنان این مجموعه به مناسبت تولد برند «مامیکا» دور هم جمع شدند تا روشنشدن چراغی تازه برای گسترش را جشن بگیرند.
چیکا سپاهان تنها با مقصد سود مالی به میدان تشکیل نیامده است
مهدی کرباسیزاده، مدیرعامل گروه صنایع غذایی چیکا سپاهان در مراسم رونمایی از برند مامیکا با اشاره به سابقه این مجموعه و قدمهایی که از ابتدا تا رسیدن به این نقطه برداشته شده است، او گفت: «برند چیکا از سال ۱۳۷۸ با اراعه نظر تشکیل الویه صنعتی کار خود را اغاز کرد و مجوز گرفت تا الویهای که پیش از آن اراعه کارگاهی آن غیرمجاز می بود، بهصورت صنعتی و با بیشترین استاندارد بهداشتی تشکیل و اراعه شود. در ابتدا تا چند سال تنها تولیدکننده این محصول بودهایم تا برندهای دیگر هم اضافه شدند».
کرباسیزاده از برداشتن قدمهایی که احتمالا تعداد بسیاری آن را غیرممکن میدانستند سخن بگویید به بین آورد و تصریح کرد: «سال ۸۳-۸۴ به علت معضلاتی که برای اراعه محصولات به بازار می بود از تشکیل فاصله گرفتیم و بار دیگر بعد از ۱۱ ماه غذای آماده چیکا که امروز قسمت وسیعی از مردم خریدار آن می باشند با بهروزترین فنّاوری دنیا اغاز به تشکیل کرد و به بازار اراعه شد». او وجود محدودیتها و مانع ها پیش روی تولیدکننده را همیشگی گفت و افزود: «کمتر ناظر سیاستهای حمایتی بودهایم و زیاد تر رویهها جهت محدودیت است و از نظر دیگر خدمات بانکی مواردی است که همه تولیدکنندگان با آن دستبهگریبان می باشند».
به حرف های کرباسیزاده: «درحالحاضر تولیدکنندهای ماندگار است که با نیت خیر و خدمترسانی به سرزمین برای آینده تلاش کند». این کارآفرین گفت: «اندوختهگذاری در حوزه تشکیل با شرایط جاری بازدهی و توجیه اقتصادی ملزوم را ندارد؛ درصورتیکه یکپنجم این اندوختهگذاری در قسمتهای دیگر اقتصادی چندین برابر سودآوری خواهد داشت؛ لذا تولیدکنندگان تنها با مقصد سود مالی به میدان تشکیل نیامدهاند؛ بلکه به علت دیدگاه قیمتآفرینی که دارند پا به این عرصه گذاشتهاند».
در ادامه مدیرعامل گروه صنایع غذایی چیکا سپاهان به پرورش نیروی انسانی و الزام دقت به این نوشته نیز پافشاری کرد و او گفت: «یکی از بزرگترین معضلات صنایع حوزه اندوخته انسانی است که زیاد تر شرکتها به این حوزه دقت ملزوم را ندارند در شرایطی که اگر منبع های انسانی همراه و همیار باشند یک شرکت موفق خواهد می بود». کرباسیزاده اضافه کرد: «این نوشته عاملهای متغیری میتواند داشته باشد، باور داریم هنگامی که جایگاه کارمند و کارگر بهدرستی بزرگ دیده شوند، مدیران ارشد نیز در مسیر رشد قرار میگیرند».
در ادامه با معارفه برند تازه «مامیکا» خبر داد و او گفت: «همگام بودن با فنّاوری و نوآوری از جمله قیمتهای مهم چیکا است و تلاش کردهایم گسترش این گروه صنعتی را با تولد برندهای موفق دیگر پررنگتر کنیم». کرباسیزاده اظهار کرد: «امروز در اینجا جمع شدیم تا از دستاورد بزرگ و مورد قیمت فرد دیگر در خانواده چیکا رونمایی کنیم، محصولی که ثمره تلاش و ضمانت جمعی کارکنان این مجموعه در جهت ترقی سلامتی نسل آینده است».
او در ادامه گفت: «تغذیه مناسب در دوران کودکی در رشد و تکامل جسمی و ذهنی کودکان نقشی حیاتی بازی میکند و مشغلههای زندگی و افتزمان اجازه تهیه غذای سالم و مغذی فرزندان را برای خانواده به امری دشوار تبدیل کرده است به همین منظور مجموعه چیکا با تشکیل غذای آماده کودک با برند مامیکا توانسته با منفعتگیری از مرغوبترین مواد اولیه و دانش روز بهطورخاص برای نیازهای تغذیهای کودکان ۶ ماه تا ۲ سال ۸ نوع محصول تشکیل کند».
معارفه مامیکا برای پاسخگویی به نیاز نسل تازه
سید حسین شریفی؛ قائممقام گروه صنایع غذایی چیکا سپاهان نیز در این مراسم او گفت: «علت گردهمایی امروز تولد مامیکا بهگفتن برندی است که با لیاقت احترام و با چشمانداز پیروزی است». او پافشاری کرد: «تا امروز جای مامیکا در گروه صنایع غذایی چیکا سپاهان خالی بوده است».
شریفی اظهار کرد: «این برند متولد شد و بهزودی بهصورت رسمی رونمایی از این برند انجام میشود». او تولد یک برند و رشد آن را سختتر از تولد و رشد یک انسان دانست و گفت: «ضمانت گروه صنایع غذایی چیکا بینالملل بهسلامت و رضایت مشتریان سرلوحه فعالیتها قرار داشته و مدام تلاش شده با تنوعبخشی به محصولات پاسخگوی نیازهای نسلهای گوناگون باشیم و به همین منظور برند تازه برای استمرار راه چیکا مسیر سختی اینده دارد که بدون شک با اتحاد این مسیر به بهترین شکل طی خواهد شد».
آینده پیشروی نیروی کار ماهر است
در زنجیره فراهم مواد غذایی، افراد و گروههای مختلفی وجود دارند که چون حلقههای یک زنجیره نقش هر یک مهم و تعیینکننده است. در این بین مسئولیت اجتماعی نوشته با اهمیتی است که نباید فراموش شود و اصولاً مجموعههای تولیدی فعال در عرصه صنایع غذایی در این مسیر برنامهها و ایدههای منحصربهفردی اراعه خواهند داد. علی کرباسیزاده؛ رئیس هیئتمدیره گروه صنایع غذایی چیکا سپاهان در رابطه مسئولیت اجتماعی این مجموعه او گفت: «سالها فعالیت این شرکت در سراسر سرزمین زیاد مورد قیمت محسوب میشود؛ بههرحال کار تشکیل زیاد سنگین است و حمایتخانواده کارمندان و کارگران در این عرصه زیاد با اهمیت به حساب می اید».
کرباسیزاده به نوشته لزوم پرورش اصولی جدا از تحصیلات دانشگاهی برای آینده موفق فرزندان بهگفتن آیندهسازان جامعه پرداخت و همین طور گفت: «یک پدر و مادر وقتی میتوانند ادعا کنند برای فرزند خود سنگهمه گذاشتهاند که فرزندی سالم از لحاظ سلامت جسمی، فرهنگی، روحی و روانی تحویل جامعه دهند.
او اضافه کرد: «فارغ از مقدار تحصیلات که در شرایط جاری خانوادهها به آن دقت دارند، عمق کار و انسانیت موضوعی است که باید در برتری قرار داده شود تا در آینده در هر جایگاهی با نیروی کار متعهد از آینده سرزمین یقین باشیم».
کرباسیزاده با اهمیت ترین تأثیرگذاری در فرزندان برای رشد خلاقیت و پرورش روح و روان سالم را سه سال ابتدایی تولد هر فرد دانست و گفت: «یونسکو در تازه ترین تعریف خود برای حداقل سواد، داشتن ۱۲ نوع توانایی را نقل کرده که هر شخص باید در ابعاد گوناگون این تواناییها را بیاموزد». رئیس هیئتمدیره گروه صنایع غذایی چیکا سپاهان اضافه کرد: «سازمان ملل به این نتیجه رسیده است که سواد ابعاد مختلفی دارد تا انسان به تعالی برسد و تنها به مدرکی خاص اکتفا نکرده است».
او در ادامه به تشریح ابعاد نقلشده توسط یونسکو پرداخت و همین طور گفت: «سواد عاطفی، ارتباطی، مالی، رسانهای، رایانهای، پرورش، سلامتی، نژادی و قومی، بومشناختی، تحلیلی، انرژی و علمی ۱۲ نوع مهارتی است که برای فرد باسواد ملزوم گفتن شده و از آنجا که با سواد بودن به یادگیری این تواناییها وابسته است، خانوادهها باید مشابه با تواناییهای نقلشده تحول رویه دهند تا ناظر اتفاقات مساعد برای آینده سرزمین باشیم».
دسته بندی مطالب
[ad_2]
منبع