[ad_1]
به گزارش اصفهانیا
چه در حال بازاریابی برای یک کسبوکار B2B باشید و چه B2C، جستجوی ارگانیک به گمان زیاد منبع مهم ترافیک وبسایت شما است. از همه مهمتر، ترافیک ارگانیک بر مسیر خریدار اثرگذار است به این علت نباید تاثییر آن بر رشد کسبوکار را دستکم گرفت.درست است که رتبهبندیها یکی از عوامل می باشند، اما تنها عامل نیستند. دوران گزارشگیری سئو سایت در اصفهان تنها بر پایه رتبهبندی کلمات کلیدی به سر آمده است.
اگر آژانس سئو شما هم چنان تنها بر رتبهبندی تمرکز دارد، زمان آن است که سوالات بیشتری سوال کنید. میدانیم که دیدن بهبود رتبهبندیها برای شما دلنشین است، اما رتبهها به تنهایی به تحقق KPIهای شما پشتیبانی نمیکنند. همانطور که «کوین ایندیگ» گفتن میکند: «مدیران به مواردی چون درآمد، سهم بازار و رشد اهمیت خواهند داد». در نهایت، ما در تیم زهرا اصفهانی پیروزی سئو را از طریق درآمدی که از جستجوی ارگانیک تشکیل میشود و دیگر KPIهای مهم برسی میکنیم اما در کنار آن، مجموعهای از معیارهای جزئیتر را نیز زیر نظر داریم که نشانههای اولیه پیشرفت می باشند.
فهمیدن معیارهای کلیدی سئو
در حالی که برتریهای مهم ما شامل درآمد، سهم بازار و رشد است، اهمیت دارد که به بهینهسازی و نظارت بر چندین معیار سنتی که برای سنجش پیروزی سئو منفعت گیری خواهد شد نیز بپردازیم. دستیابی به این معیارها پشتیبانی میکند تا مطمعن حاصل کنیم در مسیر درستی برای رسیدن به اهداف کسبوکارتان قرار داریم. به این علت، ما پیروزی سئو را بر پایه معیارهای زیر نیز میسنجیم:
۱. ترافیک ارگانیک
فهمیدن تأثیر سئو بر کاربران و جلسات ارگانیک اهمیت دارد. برای برخی مشتریان، مقصد ما افزایش تعداد کاربران تازه تبدیل تبدیلها است؛ در حالی که برای دیگران، مقصد جذب ترافیک ارگانیکی است که علتبازگشت مجدد بازدیدکنندگان شود. در نهایت، به جستوجو «ترافیک ارگانیک با کیفیت» هستیم ترافیکی که به رشد منجر میشود.
۲. نظارت بر رتبهبندی کلمات کلیدی
درست است که رتبهبندی کلمات کلیدی اهمیت دارد و تاثیرگذار است: یک مطالعه بر روی ۴ میلیون نتیجه جستجو نشان داده که جایگاه اول ۲۷.۶ درصد از کلیکها را به خود تعلق میدهد و جایگاههای اول و دوم زیاد تر از جایگاههای سوم تا دهم کلیک جذب میکنند. همه برندها از بهبود دید در نتایج جستجو منفعتمند خواهد شد؛ این کار به افزایش کلیکها و تحکیم اعتبار و شهرت منجر میشود.
۳. برسی بکلینکها
احتمالا چندین دفعه درمورد کماهمیت شدن بکلینکها شنیده باشید، اما بکلینکها هم چنان مهم می باشند. در واقع، با تکامل جستجو به سمت نتایج هوش مصنوعی، امکان پذیر اهمیت بیشتری نیز یافته باشند. ما پیروزی سئو را تنها بر پایه تعداد بکلینکها نمیسنجیم. به جستوجو لینکهای باکیفیت از دامنهها و آدرسهای مرتبط و عرصهدار هستیم. از نظر ما، اگر این لینکها مرتبط با صنعت یا محل نباشند، مورد قیمت نیستند. در شرایط ایدهآل، مقصد ما مشاهده بکلینکهایی است که ترافیک واقعی را به وبسایت شما ارجاع خواهند داد این گونه است که پیروزی بکلینکها را برسی میکنیم.
۴. تحلیل نرخ پرش، زمان زمان وجود در صفحه و صفحات به ازای هر جلسه
نرخ پرش، زمان زمان وجود در صفحه و تعداد صفحات به ازای هر جلسه همه انها معیارهایی متفاوت می باشند، اما هر کدام از آنها نشانهای از کیفیت ترافیکی است که از کوششهای سئو جذب شده است. هم چنان مقصد، جذب ترافیک مناسب است؛ چرا که ترافیک ارگانیکی که به رشد پشتیبانی میکند، به شدت و طی ۱۰ ثانیه بعد از ورود سایت را ترک نمیکند.
فهمیدن نحوه همکاری سئو با دیگر کانالها
به گمان زیادً فهمیدن عمیقی از مسیر خرید مخاطبان خود دارید اما آیا گزارشدهی شما هر مرحله از این مسیر را منعکس میکند؟ آیا شما هم همانند تعداد بسیاری، تا این مدت به ارجاع آخرین کلیک تکیه دارید؟ منفعت گیری از ارجاع آخرین کلیک زیاد سادهتر است و سنجش پیروزی سئو بر پایه ترافیک ارگانیک تشکیل شده در آخرین جلسه تبدیل تبدیل، تصویری قشنگ اراعه میدهد. اما این عکس کاملی نیست.
در این سناریو، این ترافیک ارگانیک بوده که کاربر را ابتدا به سایت شما جذب کرده و به اشتراک ایمیلی منجر شده است. اما در نهایت یک خبرنامه ایمیلی تبدیل واقعی را انجام داده است. تعداد بسیاری از اوقات، هنگامی که به جستوجو برسی برگشت اندوخته یا پیروزی جستجوی ارگانیک، جستجوی پولی و حتی شبکههای اجتماعی هستید، تنها به تبدیل مستقیم نگاه میکنید.
۱) عوامل پیروزی دیگر را نادیده نگیرید
سئو تنها به یک روش محدود نمیشود؛ بلکه در عرصههای گوناگون برای کسبوکار قیمت افزوده تشکیل میکند. به این علت، اگرچه اندازهگیری همه چیز در برسی پیروزی سئو دشوار است، اما باید مطمعن یابیم که دیگر مزایای سئو را دستکم نمیگیریم. این مزایا شامل موارد زیر است:
- افزایش مطمعن و اعتبار
- اراعه بینش از حرکت و تغییرات کاربران (بینشهای بازار و مصرفکننده)
- نرخهای تبدیل بهتر و توانایی کاربری (UX)
- افزایش دسترسی، آگاهی و شهرت برند (روابط عمومی)
۲) افزایش مطمعن و اعتبار
برای فهمیدن این مسئله که رتبهبندی برجسته و مداوم مطمعن تشکیل میکند، نیازی به مدرک روانشناسی مصرفکننده نیست. از نظر دیگر، عدم وجود در صفحه اول نتایج جستجو میتواند به شهرت شما در ذهن جستجوگر صدمه بزند.
۳) اراعه بینش از حرکت کاربران و تغییرات آنها
با مدیریت حرفهای سئو، شما به دادههای ارزشمندی دسترسی خواهید داشت که به شما در تصمیمگیریهای قوی کسبوکار پشتیبانی میکند. حجم جستجوهای فصلی میتواند در زمانبندی اراعه محصولات اثرگذار باشد. تحقیقات کلمات کلیدی جغرافیایی میتواند به برسی ریسک در گشایش مکانهای تازه پشتیبانی کند. این چنین، تحلیل رقابتی سئو میتواند نشان دهد که رقیب ها چطور ترافیک ارگانیک تشکیل میکنند و استراتژیهای آنها را آشکار کند؛ به این ترتیب، کسبوکار شما میتواند خود را سازگار و رقابت کند.
۴) نرخهای تبدیل بهتر و توانایی کاربری (UX)
همکاری با یک آژانس یا متخصص سئو مسئول، به بهبود توانایی کاربری (UX) و نرخهای تبدیل سایت منجر میشود. توانایی کاربری یک فاکتور رتبهبندی است و افزایش نرخهای تبدیل نتیجه طبیعی این بهبودهاست. متخصصین سئو به اندازه هر فرد فرد دیگر به نرخهای تبدیل علاقه دارند – ما میخواهیم بهترین نتایج ممکن را از کوششهایمان ببینیم.
۵) دسترسی، آگاهی و شهرت برند
با بهبود دید در جستجو، متخصصین سئو به افزایش دسترسی و آگاهی شما پشتیبانی میکنند که میتواند شهرت برند یا کسبوکارتان را بهبود بخشد. زیاد تر از آن، یک آژانس سئو مسئول شما را به بهبود شهرت آنلاین ترغیب میکند تا سئو را بهبود بخشد.
پیشبینی پیروزی سئو
ما به خوبی میدانیم که سئو پیروزی یک شبه نیست. با دقت به فضای رقابتی، صنعتی که در آن فعالیت میکنید، سابقه کسبوکار شما و بهینهسازیهای حاضر، شدت دستیابی به نتایج قابلدقت متفاوت خواهد می بود. به این علت، مهم است که به سئو به گفتن یک استراتژی طویل مدت نگاه کنیم. به همین علت، ما پیشبینی سئو را به مشتریان خود اراعه میدهیم که پایه برنامهریزی و شاخصهای کلیدی کارکرد (KPI) ما را راه اندازی میدهد همه انها با مقصد دستیابی به رشد.
فهمیدن کامل ابعاد پیروزی سئو
هنگامی که پیروزی سئو را بر پایه درآمد، سهم بازار و رشد برسی میکنیم، به نوعی به سود کسبوکار عمل کردهایم. ما میدانیم که زمان تدوین بودجهها، سئو باید قیمت واقعی خود را برای یک کسبوکار اثبات کند. به همین علت، ما به اندازه خود شما به درآمد و رشدتان اهمیت میدهیم.
سئو هیچ زمان به آخر نرسیده است. با ظهور نتایج مبتنی بر هوش مصنوعی در جستجو، نیاز به حمایتبرای پیمایش در این فضای تازه زیاد تر خواهد شد و قیمت تصمیمگیرندگان ماهر روز به روز افزایش مییابد. سایت Search Engine Watch به درستی گفتن کرده است: «سئو بدون شک امروز مقرونبهصرفهترین کانال است»
دسته بندی مطالب
[ad_2]
منبع