چالش‌های تحول در صنعت گردشگری اصفهان

چالش‌های تحول در صنعت گردشگری اصفهان

[ad_1]
به گزارش اصفهانیا




آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و هتلداری از امروز در اصفهان اغاز می‌شود. این نمایشگاه در حالی چهاردهمین دوره خود را برگزار می‌کند که صنعت گردشگری اصفهان طی سال‌های قبل دچار چالش‌های اساسی شده و استان با ظرفیت‌های زیاد در این حوزه از حرکت در مسیر تحول بازمانده است.صنعت گردشگری به گفتن یکی از ارکان مهم اقتصادی اصفهان، با وجود جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی زیاد، با چالش‌هایی روبرو است که می‌تواند تأثیر منفی بر گسترش و رونق آن بگذارد. مهدی جمالی‌نژاد، استاندار اصفهان، یکی از سه راهبرد خود برای آینده این استان را در عرصه گردشگری نقل کرده و تبدیل اصفهان به هاب گردشگری سرزمین، جزو کلیدواژه‌های مهم او در دوره تازه مدیریت استان است.

این چشم‌انداز سال‌ها است در برنامه‌های گسترش‌ای استان و کلانشهر اصفهان مورد دقت قرار گرفته، اما در عمل پیشرفتی قابل دقت در این عرصه مشاهده نشده است.با نگاهی دقیق به حالت گردشگری استان، صنایع دستی اصفهان و زیرساخت‌های ملزوم برای این صنعت، به‌اختصاصی در قسمت هتلینگ و حمل‌ونقل، آشکار است که حالت جاری در حد و اندازه اصفهان نیست و حال و روز فعالان صنعت گردشگری استان خوب نیست. نگاه مدیران اصفهان به عمل های پایتخت‌نشین‌ها، دچار شدن در توهم آمارها و عدم دقت به ظرفیت‌های قسمت خصوصی، بخشی از ایراداتی است که مانع دیده‌شدن مانع ها مهم در گسترش و تحول گردشگری اصفهان نسبت به دیگر شهرها و استان‌های سرزمین شده است.

هرچند اصفهان جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مورد قیمت تعداد بسیاری دارد؛ اما افتتنوع در نوع جاذبه‌ها (همانند جاذبه‌های تفریحی و طبیعی)، افتزیرساخت‌ها همانند حمل‌ونقل عمومی، اقامتگاه‌ها و خدمات رفاهی، نوسانات اقتصادی و مشکلات ناشی از تحریم‌ها، مدیریت ناپایدار منبع های طبیعی به‌اختصاصی در قسمت آب و فقدان آموزش و آگاهی مناسب برای افراد شاغل در این صنعت و رقابت جدی با دیگر مقاصد گردشگری بخصوص در ایران از جمله مواردی می باشند که به برند گردشگری شهری و استان اصفهان لطمه زده‌اند.باوجود این چالش‌ها و کاستی‌ها، اصفهان می‌تواند با منفعت‌گیری از ظرفیت‌های شهرهای خواهرخوانده، قدم‌های مؤثری در جهت تحکیم جایگاه خود به‌گفتن یک مقصد گردشگری بین‌المللی بردارد.

ارتباطات بین‌المللی، تبادل فرهنگی و بهبود زیرساخت‌ها نیز می‌تواند به رشد پایدار گردشگری در این شهر تاریخی و قشنگ پشتیبانی کند.  این چنین، میزبانی اصفهان در برگزاری بیست‌ویکمین اجلاس شهرهای تاریخی جهان در سال ۲۰۲۷، فرصتی برای ترقی جایگاه گردشگری اصفهان و تحکیم جایگاه بین‌المللی آن، این چنین بازسازی برند جهانی این شهر به شمار می‌آید. می‌توان این امید را داشت تا با تعامل ۱۳۵ شهر عضو این اتحادیه و همکاری‌های مشترک در حوزه‌های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی، اتفاقات خوبی برای اصفهان رقم بخورد. تحکیم دیپلماسی بین شهرهای خواهرخوانده اصفهان و وجود در مجموعه‌های بین‌المللی و عقد قراردادهای چندجانبه می‌تواند اثربخشی این عمل های را افزایش دهد.

 

 










دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

[ad_2]

منبع