[ad_1]
به گزارش اصفهانیا
مسعود نصیری، مدیر خط نورد گرم فولاد مبارکه، ضمن اظهار این خبر او گفت: در توقف سالانه امسال، همکاران ناحیه نورد گرم با تلاش، همدلی و همکاری صمیمانه پیمانکاران و دیگر واحدهای حمایتسازمان، موفق به اجرای کامل فعالیتهای برنامهریزیشده مطابق زمانبندی صورتگرفته در خط نورد گرم شدند. در این توقف که با دقت به محدودیتهای انرژی، زمانبندی و برنامهریزی شده می بود، پروژههای گسترش متعدد و فعالیتهای تعمیراتی بزرگ و بسیاری در ناحیه نورد گرم با پیروزی اجرا شد؛ بهطوریکه این فعالیتها ضمانتکننده تداوم تشکیل کمّی و کیفی خط نورد گرم خواهد می بود.
وی تحقق این دستاورد بزرگ را به همه همکاران و ذینفعان گروه فولاد مبارکه تبریک او گفت و از پشتیبانیهای مدیریت عالی شرکت و دیگر مدیریتهای سازمان که در برنامهریزی و اجرای این توقف همکاری کردند و این چنین از زحمات بیکوتاه کلیه همکاران ناحیه نورد گرم، حمایتخوب واحدهای تعمیرات مرکزی، تعمیرگاه مرکزی، واحدهای خدمات جنبی و عمومی، گسترش و حمایتدیگر نواحی و شرکتهای پیمانکار همکار نورد گرم صمیمانه سپاس و سپاس کرد.
در همین عرصه، برخی از رؤسای قسمتها و دستاندرکاران اجرای این عملیات بزرگ این چنین انها گفتند:
مرتضی رمضانی، رئیس دفتر فنی تعمیرات نورد گرم:
اجرای تعمیرات سالانه ناحیه نورد گرم با صرف بیشتر از ۴۴ هزار نفر ساعت از توان تعمیرات مرکزی و همکاری مستقیم شرکتهای پیمانکاری و شراکت کارکنان ناحیه نورد گرم و گسترش، طی زمان ۱۲ روز با پیروزی انجام گرفت. از افتخارات این تعمیرات میتوان به دستیابی به همه اهداف برنامهریزیشده و انجام فعالیتهای برنامهریزی و انجام پروژههای گسترش اشاره کرد.
فعالیتهای تعمیرات اساسی در همه تکههای نورد گرم نیز در این برنامه قرار گرفت که بهصورت فهرستوار میتوان به این فعالیتها اشاره کرد: ۱-ماشینکاری لاین شافت سکشن ۱ و ۲ شارژ کورههای نورد گرم برای اولین بار؛ ۲-معاوضه بیس میزهای دشارژ کوره ۴؛ ۳-اصلاح و ماشینکاری بیس رولهای دشارژ کوره ۱؛ ۴-انجام نسوز کاری کورههای نورد گرم و شات دان سالیانه کورههای ۲ و ۳؛ ۵-معاوضه یوک های VSB,E1,E3؛ ۶-معاوضه اسپیندل های قفسههای رافینگ؛ ۷-معاوضه پینیون اسکرودان قفسه R1 برای اولین بار؛ ۸-معاوضه پیچ و مهره اسکرودان R3؛ ۹-ماشینکاری بیس سکشن 6DC، ۵ و 6AC؛ ۱۰- معاوضه و نصب درایوهای تازه رافینگ؛ ۱۱-معاوضه پینیون استند قفسه ۵؛ ۱۲-معاوضه لوله فیوم اگزاس؛ ۱۳-معاوضه لوله مهم آب ۴ بار نورد گرم؛ ۱۴-معاوضه تابلوی PLC قفسه ۷؛ ۱۵-معاوضه ساپورت مهم زیر سایدگاید استریپر ۱ و ۲؛ ۱۶-ماشینکاری پینهای ساپورت سوم کویلر ۱؛ ۱۷-معاوضه لولر رپرول ۱ کویلر ۳؛ ۱۸-اصلاح بیس کویلر پیت ونصب درب تازه منهول؛ ۱۹-معاوضه ریل و لاینر خطوط جرثقیلهای سقفی انبار تختال، انبار خام، انبار L و آچارکشی شینهای برق جرثقیلهای سقفی؛ ۲۰- انجام فعالیتهای گسترش شامل معاوضه و نصب درایوهای تازه G4R، مین درایو E3، اصلاح کف و بتونریزی محوطه VSB و اصلاح کف و بتونریزی محدوده قفسههای فینیشینگ؛ ۲۱-تعمیرات اساسی زنجیرهای C2/1,2, C3, C4/1, C5 (معاوضه زنجیر، پولی و…) واحد تکمیل؛ ۲۲-تکمیل پروژه بازسازی فونداسیونهای خط نورد گرم.
مهدی طالب، رئیس تعمیرات خط نورد گرم:
علیرغم حجم زیاد فعالیتهای برنامهریزیشده در این شاتدان و این چنین ادامه معاوضه درایوهای خط نورد گرم، خوشبختانه با تلاش و پشتکار کلیه همکاران تعمیرات خط نورد گرم و حمایتدیگر واحدها، همه فعالیتها با پیروزی به پایان رسید. علاوه بر انجام کلیه فعالیتهای روتین شاتدان سالانه در کلیه تکهها، با اهمیت ترین فعالیتهای انجامشده خط نورد گرم در این شاتدان عبارت بودند از: تعمیر گیربکس اسکرودان قفسه R1 برای اولین بار بعد از راهاندازی فولاد مبارکه؛ معاوضه درایو اسکرودان قفسه R3 به همراه درایو مهم و رول اجست قفسه E3؛ معاوضه ترانس موتور پاینی قفسه R3 برای اولین بار؛ معاوضه سیستم کنترل گریس اسپیندلهای نورد مقدماتی از رله لاجیک به PLC؛ ماشینکاری و اصلاح بیس سکشنهای 6AC و 6DC؛ معاوضه بیس سکشن 15DC؛ دیتابرداری و اسکن دهانههای استند اجرهای نورد مقدماتی؛ معاوضه اسپیندل های عمودی VSB؛ فعالیت اصلاح سازه و کف قفسههای نورد مقدماتی و نهایی؛ ماشینکاری محل بلوککاری قفسه F4؛ اصلاح دیوارحوضچه قیچی؛ اصلاح شوت بالایی قیچی؛ معاوضه کلمپهای کاری قفسههای F5,F6,F7؛ معاوضه پینیون استند قفسه F5؛ نظافت کامل مخزن هد تانک؛ اصلاح مسیر و معاوضه قسمتی از آب چهار بار خط نورد گرم؛ معاوضه کوپل موتور مهم قفسه F5؛ معاوضه PLC قفسه F7؛ معاوضه نود عدد رول و موتور میز غلتکی همراه با اصلاح و سنگزنی بیس رولها؛ معاوضه لاینرها و بهینهسازی بستر رولها؛ ماشینکاری و اصلاح محل پین ساپورت سوم کویلر یک برای اولین بار؛ معاوضه فک سایدگایدهای کویلر ۲ و ۳؛ تعمیر و بهینهسازی بستر ساید گایدها و مونتاژ و دمونتاژ بلوک سیلندر تسمه زنی برای اولین بار.
در آخر از زحمات همکاران نورد گرم، بهاختصاصی تعمیرات خط نورد گرم، و حمایتخوب واحدهای تعمیرات مرکزی، تعمیرگاه مرکزی، واحدهای خدمات جنبی و عمومی، گسترش نورد گرم، کلیه واحدهای حمایتو کلیه شرکتهای پیمانکار جهت انجام موفق آمیز این شات دان سپاسگزارم.
علی شامرادی، سرپرست تعمیرات واحد خطوط نهایی و تکمیل نورد گرم:
عملیات اورهال اساسی تجهیزات خط کانوایر ۵۲ – ۵۱ این واحد با مقصد ترقی قابلیت مطمعن، افزایش منفعتوری و بهروزرسانی زیرساختهای فنی و معاوضه قطعات کلیدی تجهیزات فرایندی بدون حادثه و با پیروزی به آخر رسید. در این عملیات، تحلیل دادههای عملکردی تجهیزات، منفعت گیری از راه حلهای پیشرفته مهندسی نگهداری و منفعتگیری از تیمهای تخصصی تعمیرات محلی، تعمیرات مرکزی و تعمیرگاه مرکزی در حوزههای مکانیک با ۴۴۰۰ نفرساعت و برق-ابزاردقیق با ۵۶۰ نفرساعت نقش کلیدی در افت ریسک خرابیهای پیشبینینشده ایفا کرد.
تعمیر اساسی سازه دوتکه ۴۰ تنی واکینگ بیم ۱۱ با طول ۴۰ متر برای اولین بار از زمان منفعتبرداری و اورهال اساسی موتورهای C4/1,2 در این دوره انجام گرفت که به افزایش پایداری عملیات در انتقال کلاف گرم منجر شد و تحول مسیر لولهکشی آب مبدلهای حرارتی با طول ۱۰۰ متر (رفتوبرگشت) سیستم هیدرولیک C نیز با مقصد بهینهسازی مصرف انرژی و افت دمای کاری آن، نتایج مؤثر و چشمگیری به جستوجو داشت.
پایان این فعالیت جهادگونه نمادی از رویکرد پیشرفته در تعمیرات پیشگیرانه و حرکت به سمت منفعتوری فرایندها است؛ ازاینرو از همه متخصصان، کارکنان و پیمانکاران سپاس میکنیم و امیدواریم حاصل این عمل های عرصه تشکیل پایدار و تحقق اهداف طویل مدت فولاد مبارکه را بیشازپیش فراهم سازد.
مسعود یحییآبادی، کارشناس و مشاور ایمنی نورد گرم:
در این توقف برنامهریزیشده، جهت کنترل هرچه بهتر مسائل ایمنی مرتبط به توقف سالانه ناحیه نورد گرم، بعد از هماهنگی با واحد IT و پیگیری مدیریت ناحیه نورد گرم، بستر تشکیل «گروه ایمنی توقف سالانه ناحیه نورد گرم» در نرمافزار «فولاد من» با قابلیت دسترسی کارکنان ایمنی و مسئولین شرکتها، همانند سال قبل تشکیل شد. این سامانه امکان کنترل شبانهروزی فعالیتها در حوزه ایمنی را فراهم کرد؛ بهطوریکه بهمحض تشکیل شرایط یا ابراز حرکت ناایمن سریعاً در گروه خبررسانی میشد و بدون اتلاف زمان مسئولین مرتبط دستورات ملزوم صادر و مخاطرات از بین بردن میگردید. این چنین در این سامانه علاوهبر جلوگیری از ابراز حوادث، میتوان از تصاویر و مستندات بهدستآمده جهت برگزاری کلاسهای آموزشی نیز منفعت گیری کرد و شرایط را برای رشد و ترقی فرهنگ ایمنی فراهم کرد.
دسته بندی مطالب
[ad_2]
منبع