[ad_1]
به گزارش اصفهانیا
معاون ناوگان راهآهن جمهوری اسلامی ایران او گفت: با وجود معادن و صنایع گوناگون همچون صنایع فولادی در استان اصفهان، ظرفیت قابل توجهی برای گسترش حملونقل ریلی بار وجود دارد.
محمدهادی ضیایی مهر در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل راهآهن اصفهان اظهار کرد: جابهجایی مدیران در مسئولیتهای مدیریتی امری طبیعی و الزامی است. این تغییرات و انتقال مدیران به مناطق گوناگون، تبدیل رشد و شکوفایی فعالیتها در هر منطقه میشود.
اهمیت حملونقل ریلی در گسترش سرزمین
ضیایی مهر با اشاره به اهمیت حملونقل ریلی او گفت: حملونقل ریلی یکی از مولفههای مهم پیشرفت سرزمین در حوزههای گوناگون است. در بندهای ۲۴ و ۲۵ برنامه ششم گسترش و سیاستهای کلان ابلاغی مقام معظم رهبری، پافشاری بسیاری بر گسترش حملونقل ریلی شده است. برتریبخشی به حملونقل ریلی نسبت به دیگر سیستمهای حملونقلی، دقت به قسمت ترانزیت و اتصال حملونقل ریلی به مراکز تجاری و صنعتی از جمله موارد مورد پافشاری در این برنامه بوده است.
او افزود: در برنامه هفتم گسترش نیز مواد مختلفی به حملونقل ریلی تعلق داده شده است. به گفتن مثال، ماده ۴۸ این برنامه بر گسترش و تکمیل زیرساختها با برتری حمل بارهای معدنی توسط سازمانهای گسترشای و با شراکت قسمت خصوصی پافشاری دارد.
برنامههای گسترشای برای حملونقل ریلی بار
ضیایی مهر با اشاره به ظرفیتهای اصفهان او گفت: معادن و صنایع گوناگون همانند صنایع فولادی در اصفهان، امکان گسترش حملونقل ریلی بار را فراهم کرده است. برای این منظور، آییننامهای با همکاری وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی تهیه و برای دولت ارسال شده است. در صورت قبول هیئت دولت، میتوان عمل های مؤثری در این عرصه انجام داد.
او در ادامه گفت: در ماده ۵۶ برنامه هفتم، سنجههای عملکردی خوبی برای گسترش حملونقل ریلی ترانزیتی در نظر گرفته شده است. اکنون، مقدار جابهجایی بار ترانزیتی سرزمین در کل نزدیک به ۱۶ میلیون تن در سال است که باید تا آخر برنامه هفتم به ۴۰ میلیون تن در سال برسد. افزایش سهم حملونقل ریلی از جابهجایی بارهای ترانزیتی نیز در دستور کار قرار دارد.
معاون ناوگان راهآهن با اشاره به نوسازی ناوگان او گفت: در برنامه ششم گسترش، سهم ۳۰ درصدی حمل بار برای حملونقل ریلی تعیین شده می بود و این سهم در برنامه هفتم نیز نگه داری شده است. برای تحقق این مقصد، فراهم و نوسازی ۵۵۰ دستگاه لوکوموتیو برنامهریزی شده است. این چنین مقصدگذاری شده تا شدت بازرگانی قطارهای باری در آخر برنامه هفتم نسبت به سال اول، ۷۰ درصد افزایش یابد.
او افزود: در ماده ۵۷ برنامه هفتم، پافشاری شده است که لوکوموتیوهای متوقف بیشتر از پنج سال، با همکاری قسمت خصوصی واگذار یا راهاندازی شوند. این عمل بخشی توسط دولت و بخشی نیز با اندوختهگذاری قسمت خصوصی انجام خواهد شد.
نیاز به اندوختهگذاری قسمت خصوصی
ضیایی مهر با پافشاری بر اهمیت اندوختهگذاری قسمت خصوصی در گسترش حملونقل ریلی او گفت: منبع های دولتی برای این قسمت محدود است. اما با توان قسمت خصوصی، میتوان امیدوار می بود که صنعت ریلی سرزمین بیشتر از پیش رشد کند. اکنون نیز شرایط مناسبی برای ورود اندوختهگذاران خصوصی به این قسمت فراهم شده است.
او خاطرنشان کرد: اقتصاد ضعیف راهآهن و محدودیت منبع های مالی علتانباشت تعمیرات در قسمتهای گوناگون همانند لوکوموتیوها، زیرساختها، ساختمانها و سیستمهای سیگنالینگ شده است. با این حال، با تزریق منبع های مالی از محل تهاتر و نفت به راهآهن، ناظر رشد ۱۰ درصدی آمادهبهکاری لوکوموتیوها بودهایم. تعداد لوکوموتیوهای آمادهبهکار از ۴۹۸ دستگاه در مردادماه به ۵۴۴ دستگاه در دیماه رسیده است.
معاون ناوگان راهآهن افزود: با افزایش ظرفیت لوکوموتیوها، در قسمت بازرگانی و منفعتبرداری نیز ناظر رشد ۶ درصدی حمل بار نسبت به پنج ماه قبل از دولت تازه بودهایم. این چنین ماده ۱۲ قانون از بین بردن مانع ها تشکیل، ظرفیتهای خوبی برای بهبود اقتصاد صنعت ریلی به وجود اورده است که نیازمند اجرای بهتر است.
پیگیری جذب اندوخته در راهآهن اصفهان
مدیرکل راهآهن استان اصفهان او گفت: جذب اندوخته و اندوختهگذار باتوجهبه پتانسیل اصفهان بهگفتن استان صنعتی باید پیگیری شود.
به حرف های محمدرضا چنگانی ملزوم است انقلابی در حوزه جذب اندوخته با درنظرگرفتن راهبردهای تعریف شده داشته باشیم.
چنگانی با گفتن این که امیدآفرینی معجره میکند اظهار کرد: با همکاری و همت همه کارکنان راهآهن باوجود مشکلات پیش رو هم چنان خدمات به بهترین شکل ممکن اراعه میشود.

او خروج از سیستم سنتی را در راهآهن و تداوم کار آن الزامی دانست و پافشاری کرد: هوشمندسازی راه و مسیری است که باید در برتری برنامهها قرار دهیم چرا که دیگر نمیتوان با راه حلهای سنتی پاسخگو نیازهای حاضر باشیم بعد ملزوم است به سمت فعالیتهای جهادی قدم برداریم.
مدیرکل راهآهن استان اصفهان گفت: در حوزه حمل بار اصفهان بهگفتن منطقهای صنعتی پتانسیل ملزوم را دارد و درصورتیکه به سمت افزایش بارهای تازه و نوین برویم میتوانیم در او گفت و گو معیشتی نیز گامی اثرگذار برداشته باشیم این در حالی است که در قسمت زمان سیر و شدت بازرگانی کیفیت ارتقا یافته است.
چنگانی تصریح کرد: راهآهن اصفهان و کل سرزمین باید به سمت گسترش حرکت کند و مقصد مهم را باید در مقوله برند مسافری و رضایت مسافرین قرار دهیم تا ناظر اتفاقات مساعد باشیم.
۸۳ درصد خورسندی مسافرین از خدمات ریلی
سیدرضا سادات حسینی، مدیرکل اسبق راهآهن استان اصفهان نیز در این مراسم او گفت: در حوزه مسافری و جابهجایی که ویترین راهآهن محسوب میشود اصفهان رتبه چهارم را سپس از تهران و مشهد و آذربایجان به خود تعلق داده و در قسمت جابهجایی بار هم این استان دارای و جز سه استان برتر سرزمین بوده است.

مدیرکل اسبق راهآهن استان اصفهان اظهار کرد: طی سه سال قبل در ستاد سفر استان اصفهان با برسیهای انجام شده از طرق گوناگون در او گفت و گو اراعه خدمات به مسافر راهآهن با ۸۳ درصد رضایتمندی رتبه نخست را داشته است این نوشته شامل ایستگاههای توقفی و خدمات اراعه شده در قطار و کیفیت قطار میشود.
سادات حسینی با گفتن این که در قسمت بار و حمل بار اصفهان هیچ موقع گره ترافیک جدی وجود نداشته گفت: در حوزه زیرساخت کمیسیون عالی سوانح راهآهن در اصفهان بعد از سه سال بازدید داشتند و اذعان کردند نسبت به سه سال قبل باتوجهبه محدودیت منبع های و شرکت نگهداری حالت مطلوبتر از قبل برسی شد.
او پافشاری کرد: در قسمت ایمنی دو سه سال تازه از سال قبل حالت بهتری را ناظر بودهایم و با سیستم حاضر نظارت حاضر حالت خوبی داریم .

دسته بندی مطالب
[ad_2]
منبع