[ad_1]
به گزارش اصفهانیا
سحر موسوی متولد ۱۳۶۸، سالها است که زندگی خود را وقف نقاشی و احیای هنرهای کهن سرزمینش کردهاست. بیشتر از ۶ سال است که به گفتن احیاگر هنر قلمکار نقاشی اصفهان، این هنر را با روشی متفاوت بازآفرینی کرده و تا بحال ۱۷۵ تاثییر خلق کردهاست که تعدادی از آنها در مجموعه قلمکار نقاشی مرتضی بخردی نگهداری میشود. او نیز اثری در نمایشگاه «یک شاخه گل سرخ» که با کیوریتوری «مهدی تمیزی» در گالری «دیدار»برپاست، دارد. این هنرمند دریاره روال خلق این تاثییر او گفت:
تاثییر من ادای دینی است به خاطرهای از کودکی؛ جایی که مادربزرگم سفره قلمکارش را جمع میکرد، نانهای خرد شده را در آن میریخت و برای پرندگان میبرد. این عکس سالها در ذهنم مانده می بود. تصویری از بخشش، مهر و ربط عمیق با طبیعت که در زندگی نسلهای قبل به سادگی جریان داشت. در این تاثییر، علاوه بر روایت این خاطره، تلاش کردهام به احیای هنر قلمکار نقاشی نیز بپردازم. نقاشی بر روی پارچههای نخی با رنگهای گیاهی و معدنی. در کنار این نقاشیها، از مهرهای چوبی سنتی نیز برای چاپ روی تکه بالایی پارچه منفعت گیری کردهام. ترکیب این دو تکنیک سنتی و شخصی، همراه با قرار دادن تاثییر در قالبی حجمی، تلاش کوچکی بوده تا حس عمیقتری به تماشاگر منتقل شود و او را زیاد تر دچار فضای نوستالژیک و احساسی تاثییر کند.
او این چنین درمورد صلح و امید به گفتن محور و مقصد مهم نمایشگاه او گفت: نمایشگاه یک شاخه گل سرخ دعوتی است برای نگاه مجدد به مفاهیمی همانند عشق، دوستی، صلح و خرد. در دنیایی که واژهها بعضی اوقات از معنی تهی خواهد شد، هنر میتواند راهی باشد برای بازآفرینی و یادآوری قیمتهای فراموششده. نقاشی من هم تلاش کوچکی در همین مسیر است. روایتی از مهر و بخشش که نسلهای قبل بیهیچ چشمداشتی به ما آموختهاند. این تاثییر در نهایت، تلاشی برای پیوند قبل و حال است؛ بازتابی از خاطراتی که میتوانند امید را در زندگی امروز زنده نگه دارند.
سحر موسوی درمورد ادامه همکاری خود با این چنین رویدادهایی نیز او گفت: این چنین نمایشگاههایی که بر پایه مفاهیم انسانی و نمادین شکل گرفتهاند، برای من ارزشمندند. پروژه گل سرخ میتواند بستری باشد برای کاوش زیاد تر در مفاهیمی که به ما هویت خواهند داد. علاقهمندم که در رویدادهای شبیهی شرکت کنم و از طریق نقاشی و پارچه، داستانهای بیشتری از مهربانی، پیوند و صلح روایت کنم.

دسته بندی مطالب
[ad_2]
منبع
