هم‌نوازی  رنگ و رؤیا در گالری آرین هنر معاصر

هم‌نوازی رنگ و رؤیا در گالری آرین هنر معاصر

[ad_1]
به گزارش اصفهانیا




آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

۲۷ تاثییر فاطمه رفیعی تا ۲۴ اردیبهشت ماه در گالری آرین هنر معاصر در معرض دید، لذت و نقد مخاطب قرار گرفته است. رفیعی دانش آموخته کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه هنر اصفهان و عضو انجمن نقاشان اصفهان است. او  سابقه ۲۵ سال تدریس هنرهای تجسمی در مدارس آموزش و پرورش اصفهان و تهران را دارد. این نقاشی پیش از این در ۴ نمایشگاه گروهی شرکت کرده است.

7

در بیانیه نمایشگاه هم‌نوازی  رنگ و رؤیا آمده است: « این مجموعه، تلاشی است برای بازسازی لایه‌های ناپیدا و فراموش‌شده طبیعت؛ طبیعتی که نه فقطً بازتاب حقیقت، بلکه نمود‌ای است از خیال‌ و رؤیا. نقاشی‌هایم سفرهایی‌اند بین دیروز و امروز، بین سنت و فناوری به مفهوم امروزین آن، و بین خاطره و خیال‌. هر تاثییر باغی است کوچک که در میانه‌ هیاهوی عصر دیجیتال، فرصتی برای مکث و نگریستن فراهم می‌آورد؛ نگریستنی نه با چشم، که با دل. این فرآیند، نوعی بازسازی خاطره است و  طبیعت در این آثار تنها یک منظره نیست، بلکه یادآور روزهایی‌ست که زاینده رود جاری می بود و درختان بی‌دغدغه می‌روییدند اما اکنون بدون رود زمان بر برگ ها هم سخت می گذرد».

5

در انتهای بیانیه این چنین آمده است: «این نمایش با اراعه در ۲۷ قاب، کوششی است برای نگه داری تصویری از زیبایی طبیعت، پیش از آن‌که در هیاهوی فراموشی محو شود؛ و دعوتی‌ست به تأمل درمورد‌ آن‌چه آرام، بی‌صدا در حال از بین رفتن است» .

2

این ۲۷ تاثییر  با تکنیک ترکیب بین دیجیتال و اکرولیک و با نوشته طبیعت در سال ۱۴۰۳ خلق شده اند. حسین تحویلیان مدیر گالری در یادداشتی درمورد این نمایشگاه نوشته است: «گالری آرین هنر معاصر در ادامه برگزاری نمایشگاه های خود از ۱۹ تا چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ پذیرای آثار خانم فاطمه رفیعی فوق لیسانس نقاشی از دانشگاه هنر اصفهان می باشد. ارجاع شخصی آثار نقاشی ایشان به گیاهان ویژگی نابی است که مخاطب می تواند در این نمایشگاه دریافت کند. نمود گیاهان در نقاشی تاریخ کهن دارد. در سبک های گوناگون این ارجاع چندین دفعه مشاهده شده است. رئالیسم ها و امپرسیونیسم ها از جمله این نقاشان بوده اند اما آثار خانم رفیعی هر چند که از نظر رنگی به کارهای امپرسیونیسم ها نزدیکی دارد. با این وجود نمی توان آن را زیرگروه این سبک دانست. نقاشی های ایشان در توانایی فرم مسیری جدا گانه را در پیش گرفته. تلفیق ها و حذف های فرمی در کارهای ایشان ارجاع منحصر به فردی را نشان می دهد که حاصل آن یک توانایی قشنگ و قابل پذیرفتن از طرف علاقمند به نقاشی با سلیقه های متفاوت است. شاعری در گشایش نمایشگاه ایشان می او گفت این آثار شعر تصویری است. برای کسب این توانایی شما را به بازدید از این نمایشگاه فرا می خوانم».

1

رفیعی درمورد رونده کارهایش هم او گفت:«قبلا زیاد تر با دقت به حال و هوای دانشگاه هنر تهران انتزاعی کار می کردم و عنصر خط در کارهام غالب می بود اما سالهای تازه زیاد تر از طبیعت پیرامونم الهام می گیرم و زیاد تر فرم های متنوع گیاهان برام دلنشین هستش و با تکنیک دیجیتال و دست تلاش به رسیدن به فرم و رنگ دلخواهم دارم».

8












دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

[ad_2]

منبع