[ad_1]
به گزارش اصفهانیا
در حاشیه این بازدید خیرالله سلیمیان، رئیس هیئتمدیره بهتاش سپاهان به تشریح حالت این مجموعه پرداخت.
سلیمیان او گفت: کمترین دستاورد وجود مدیرکل راهآهن در این مجموعه این می بود که از حالت غیرقانونی دپو ۱۶ماهه واگنها و تعمیرات رسوبکرده که مربوط به مدیرعامل قبلی راه آهن بوده مطلع شدند. این چنین به اهمیت ترانزیت از سرزمین به قزاقستان و ازبکستان در بازار بینالمللی با دید بهتری روبرو شدند.
او در ادامه گفت: بهتاش سپاهان نخستین مجموعه خصوصی است که در حوزه تشکیل ریل و واگن اندوختهگذاری در این صنعت ورود کرده است.
سلیمیان با گفتن این که بهتاش سپاهان دارای خلاقترین، چابکترین و مبتکرترین نیروی انسانی است اذعان کرد: کوششهای این نیروها علتشده تا اتفاقات خوبی در این مجموعه رخ دهد.
او بر الزام دقت و تمرکز رسانه به حوزه تشکیل داخل و صنعت پافشاری کرد و افزود: در حوزه رسانه افتداریم اگر رسانه بتواند بخشی از فعالیتی که انجام شده را گردآوری و منعکس کند نمره قابلقبولی برای سرزمین و استان اصفهان به ثبت میرسد.
در ادامه او به تغییراتی که از گشته تا به امروز در حوزه صنعت ریلی سرزمین رخداده اشاره کرد و گفتن داشت: تا چندی پیش قطعات واگن از کشورهای گوناگون داخل سرزمین میشد و امروز این قطعات نهتنها داخل که صادرات به دیگر کشورها نیز انجام میشود و این نوشته دستاورد مقداری نیس که کار تحقیقاتی و طراحی و تشکیل داشته و بتواند مجوزات کیفی و فنی ملزوم را از راهآهن بگیرد و صادر کند.
به حرف های رئیس هیئتمدیره بهتاش سپاهان این مجموعه بهگفتن شرکتی که بیشتر از ۱۲ هزار سهامدار ایثارگر میتوانیم بگوییم نسبت به ماموریت های ذاتی مسئولیت اجتماعی این مجموعه یعنی تشکیل و اشتغال بهخوبی عمل شده است.
سلیمیان با انتقاد از این که برخی از سنگاندازیها و مشکلآفرینیها علتشده تا کارکرد این مجموعه با خلل روبرو شود او گفت: جنگیدیم تا کندی و توقف در کارکرد رخ ندهد و تشکیل ادامهدار و سرپا بماند.
او گفت: به طور مثال چند صد بارنامه صادراتی در استان اصفهان صادر شد که متأسفانه بامانع تراشیها این مهم در استان اصفهان رخ نداده است. او گفتن داشت: بعضی اوقات مسئولان تنها به شعاردادن اکتفا میکنند و در کارکرد یک متر آبادانی از شعارهایی که داده میشود دیده نمیشود که ملزوم است در این حوزه نظارت صورت گیرد.
در ادامه او به مثالای از مخالفتها با فعالیت این مجموعه اشاره کرد و او گفت: نماد مهم که مخالفت عینی کرده نماینده گمرک بوده از قوه قضاییه و دادستان سپاس میکنیم که بهگفتن مدعیالعموم مدیر وابسته را تحت گفتن ترک فعل احضار کرده و تذکر دادند و پیگیری کردند و برای ما دلگرمی دارد که قوه قضاییه نظارت دارد و حمایتمیکند.
سلیمیان در رابطه ظرفیت تشکیل این مجموعه گفت: ظرفیت این مجموعه ۲ هزار دستگاه واگن در سال است که بهخاطر بهانههای حاضر عملاً انجام نمیشود و آزاردهنده است. درصورتیکه مطالبات این مجموعه پرداخت شود قسمت بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.
رئیس هیئتمدیره بهتاش سپاهان با گفتن این که ۳۱۰۰ دستگاه انواع واگن باری میتواند ۱۰ میلیون تن بار را جابهجا کند اذعان کرد: باری که با ریل حمل میشود یکهفتم جاده سوخت مصرف میکند و مقدار تلفات آن نسبت به جاده کمتر است اگر قرار باشد ۲۰ درصد حمل بار روی ریل بیاید و با احتساب این که سالانه ۶۰۰ میلیون تن بار داریم ۱۲۰ میلیون تن سهم ریل خواهد می بود که سال قبل کمتر از ۱۰ درصد صادرات از این طریق انجام شد و برای صنعتی که میتواند زیرساخت سرزمین را فراهم آورد تا این حد مغفول مانده است.
بهانهای برای عقبماندگی وجود ندارد
نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید مدیرکل راهآهن سرزمین از مجموعه شرکت بهتاش سپاهان در جمع خبرنگاران او گفت: در شرایط جاری سرزمین بهانهای برای عقبماندگی وجود ندارد.
اکبر پولادی او گفت: سرزمین زیاد توان و ظرفیت بالقوه دارد برای بالفعل کردن این پتانسیل نیاز است مسئولان همقدمهای محکمی در راستای تسهیلگری بردارند.
پولادی ایران را دنیایی از زمانها دانست و اظهار کرد: دلیلی برای عقب بودن در سرزمین نباید باشد درحالیکه باید از تکتک زمانها منفعت گیری کنیم بدون شک توان ایرانی کار را جلو میبرد؛ اما در این مسیر حمایتهم ملزوم است.
او با گفتن این که سرزمین ابداً لحظهای را نباید از دست دهد و با شدت باید پیش برود پافشاری کرد: در شرایطی که تولیدکننده داخلی بهترین و باکیفیتترین محصولات در حوزه حملونقل ریلی تشکیل میکند نباید خریدی از بازار خارج داشت تا تشکیل و گسترش پایدار را در سرزمین ناظر باشیم.
به حرف های پولادی نمیپذیریم مدیری بهانهای برای عقبماندگی بیاور

دسته بندی مطالب
[ad_2]
منبع