تاب‌آوری سازمانی در روزهای سخت از زبان مدیرعامل دیجی‌کالا

تاب‌آوری سازمانی در روزهای سخت از زبان مدیرعامل دیجی‌کالا_اصفهانیا

[ad_1]
به نقل از اصفهانیا

در روزهایی که اضطراب بر فضای کسب‌وکار حاکم است و رهبران سازمانی نسبت به روزها و هفته‌های آینده نااطمینان می باشند، چالش پیش‌روی مدیران این است: چطور می‌توان بین تداوم عملیات کسب‌وکار و نگه داری سلامت روانی کارکنان، اعتدال برقرار کرد؟

برای جواب به این سوال، دیجیاتو با «مسعود طباطبایی»، مدیرعامل دیجی‌کالا گفتگویی داشته تا از تصمیمات تازه این شرکت برای تطبیق با حالت تازه باخبر شود. به حرف های این فعال اکوسیستم اقتصاد دیجیتال «این مجموعه در این شرایط تلاش کرده با رویکردی انسانی و منعطف، هم‌زمان چراغ سرویس را روشن نگه دارد و مواظب اسایش روانی کارکنانش باشد.»

مدیرعامل دیجی‌کالا با پافشاری بر لزوم فهمیدن متقابل و احترام به تفاوت‌ها، به نکاتی اشاره می‌کند که برای تعداد بسیاری از سازمان‌ها در روزهای اینده می‌تواند راهگشا باشد.

دیجیاتو: در شرایط بحرانی، مدیران شرکت‌ها چطور باید بین پایداری کسب‌وکار و سلامت روان کارکنان اعتدال برقرار کنند؟

«مسعود طباطبایی»، مدیرعامل دیجی‌کالا: رویکرد ما در دیجی‌کالا این بوده که ضمن نگه داری فعالیت عملیاتی شرکت، انعطاف‌پذیری ملزوم را برای کارکنان فراهم کنیم. تصمیم‌گیری باید مشابه با موقعیت هر تیم یا فرد انجام شود. به همین علت، در چند روز تازه امکان منفعت گیری از مرخصی یا دورکاری با هماهنگی مدیران فراهم شده است. برتری ما نگه داری امنیت روانی و اسایش همکاران است.

در فضای روانی پرتنش و افت احتمالی منفعت‌وری، چه اقداماتی در حوزه منبع های انسانی می‌تواند انگیزه و تاب‌آوری تیم را نگه داری کند؟

با اهمیت ترین مسئله همدلی و فهمیدن تفاوت‌های فردی است. باید بپذیریم که شرایط عادی نیست و ملزوم است زیاد تر با یکدیگر همراه باشیم. این چنین منفعت‌گیری از خدمات روان‌درمانی که پیش‌تر هم در شرکت فراهم می بود، می‌تواند نقش حمایتی مؤثری ایفا کند. علاوه‌بر اینها، هر تیم یا فرد در صورت نیاز می‌تواند از حمایتاختصاصی منفعت‌مند شود.

در رابطه جلساتی که اخیراً برگزار شده توضیح می‌دهید؟ چه تصمیم‌هایی در این جلسات گرفته شده؟

از روز جمعه درحال برگزاری منظم جلسات برسی ریسک هستیم. این جلسات با وجود تیم رهبری دیجی‌کالا و قسمت‌های گوناگون برگزار خواهد شد و در آن به بازدید برتری‌ها و عمل های اضطراری می‌پردازیم. از جمله موارد مورد دقت، نگه داری دسترسی مردم به کالاهای اساسی، همکاری با فروشندگان و آمادگی فنی زیرساخت‌ها است.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

آیا در این شرایط بحرانی زمان مناسبی برای اجرای پروژه‌های نوآورانه یا پرریسک است؟ اگر نه، چه پروژه‌هایی برتری دارند؟

اکنون تمرکز ما بر پایداری خدمات است، نه نوآوری یا تبلیغات. نگه داری کیفیت و تداوم فعالیت، بیشترین قیمت را برای مردم خلق می‌کند. پروژه‌های پرریسک و کمپین‌های تبلیغاتی فعلاً در برتری نیستند. ما تلاش می‌کنیم خدمات‌ الزامی را در دسترس نگه داریم.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

[ad_2]