تصاحب ۵۰ درصد سهم بازار خدمات آنلاین

تصاحب ۵۰ درصد سهم بازار خدمات آنلاین_اصفهانیا

[ad_1]
به نقل از اصفهانیا

آچاره، پلتفرم اراعه خدمات و تعمیرات در منزل، در گزارش سال ۱۴۰۳ خود اظهار کرده بعد از هشت سال فعالیت، بیشتر از ۳۴۰ خدمات را در ۳۲ دسته‌بندی مهم به بیشتر از ۳.۵ میلیون کاربر اراعه می‌کند.

به نقل از دیجیاتو، این گزارش تفصیلی خلاصه‌ای از مسیر این استارتاپ را از سال ۱۳۹۶ تا آخر ۱۴۰۳ روایت می‌کند؛ گزارشی که در آن تخمین زده شده آچاره ۵۰ درصد از سهم بازار خدمات آنلاین ایران را در اختیار دارد.

آچاره در این گزارش با اشاره به گسترش شبکه متخصصان همزمان با رشد کاربران، نوشته است: «این سکوی آنلاین امروز میزبان ۲۱۰ هزار و ۹۸۰ متخصص در حوزه‌های گوناگون است. این متخصصان، که شامل طیف وسیعی از مشاغل، از تعمیرکار ماشین و لوله‌کش و برق‌کار تا استادکاران متخصص دکوراسیون و نظافت خواهد شد، قسمت بزرگی از نیروی کار ایران را راه اندازی خواهند داد.»

در گزارش این پلتفرم اظهار شده از سال ۱۳۹۶ تا آخر ۱۴۰۳، بیشتر از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار خواست در پلتفرم آچاره به ثبت رسیده است. به‌طور اشکار، در سال ۱۴۰۳ در قسمت مدیریت خواست‌های زیاد، آچاره بیشتر از پنج هزار خواست روزانه را ثبت کرده است. 

آچاره درمورد نرخ تبدیل خواست‌های خود نیز توضیح داده این نرخ، که نشان‌دهنده نسبت خواست‌های انجام شده به خواست‌های به ثبت رسیده است، از ۳۰ درصد در سال ۱۳۹۶ به ۵۳ درصد در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است.

1758360112 16 تصاحب ۵۰ درصد سهم بازار خدمات آنلاین اصفهانیا.webp

پرطرفدارترین خدمات:‌ تعمیرات، بازسازی و نوسازی ساختمان

بر پایه این گزارش، پرطرفدارترین خدمات آچاره در سال ۱۴۰۳ نزد کاربران، قسمت تعمیرات، بازسازی و نوسازی ساختمان با ۳۱.۵ درصد از کل سفارشات بوده است. در این قسمت، خدمات سیم‌کشی و کابل‌کشی ساختمان با نزدیک به ۱۰۳ هزار خواست و نقاشی ساختمان با نزدیک به ۸۵ هزار خواست، محبوب‌ترین سرویس‌ها به‌شمار می‌روال.

آچاره در گزارش خود آماری از متخصصان این پلتفرم هم اراعه کرده؛ مطابق این اظهار سهم زنان در این عرصه در حال رشد بوده و به نزدیک ۱۵ درصد رسیده است. آچاره تحقق این رقم را گامی در جهت توانمندسازی زنان و تشکیل زمان‌های شغلی منعطف برای آن‌ها دانسته است.

این چنین، درآمد سالانه متخصصان آچاره از ۱.۹۲۷ میلیون تومان در سال ۱۳۹۶ به ۱۳۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳ رسیده است. این رقم، ۶۸ برابر رشد داشته، در حالی که حقوق کارگران بر پایه مصوبات دولت در این سال‌ها تنها ۱۳ برابر افزایش یافته است. 

عدم پرداخت دستمزد از سوی کاربران بیشترین نارضایتی متخصصان

تیم حمایتآچاره نیز گزارش داده که ۲۸ درصد از تماس‌های حمایتمربوط به متخصصان است. با این توضیح که بیشتر از ۶۵ درصد نارضایتی‌های ثبت‌شده توسط متخصصان، مربوط به عدم پرداخت دستمزد از سوی کاربران است.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

آچاره‌سازه نیز عضو فرد دیگر از گروه آچاره به‌شمار می‌رود. این پلتفرم به خدمات مرتبط با بازسازی و دکوراسیون در مقیاس‌های بزرگ می‌پردازد. آچاره‌سازه توانسته در زمان کوتاهی، با اجرای بیشتر از ۱۵۶۳ پروژه و رسیدگی به ۲۷۹۲ خواست تعمیرات و نگهداری، فصل تازه‌ای از تحول در صنعت سنتی ساختمان رقم بزند. بر پایه گزارش هشت ساله آچاره، فروش سالانه این مجموعه از ۳۰ میلیارد تومان در آخر سال ۱۴۰۰ به ۱۴۸ میلیارد تومان در آخر سال ۱۴۰۳ رسیده است، که رشدی ۴.۹ برابری را مشخص می کند. این چنین، تعداد لوکیشن‌های تحت پوشش خدمات این مجموعه از ۱۷ نقطه در سال ۱۴۰۰ به ۹۷۰ لوکیشن فعال در آخر ۱۴۰۳ افزایش یافته است.

از نگاه این گزارش، آچاره با تشکیل بستری برای ۲۱۰ هزار متخصص، در واقع هزاران نفر از نیروی کار ایران توانسته‌اند از مشاغل سنتی و چارچوب‌های کارفرما-کارمند خارج شده و جدا گانه و منعطف درآمد کسب کنند.

آچاره در اصفهان، کرج و مشهد

این چنین، این گزارش بیانگر این است که تا آخر سال ۱۴۰۳، یک میلیون و ۲۱۰ هزار خواست در شهرهایی به‌جز تهران به ثبت رسیده است. این سند، ثبت بیشترین سهم از خواست‌های خارج از تهران را به‌ترتیب در اصفهان با ۲۷.۹۱ درصد، کرج با ۲۵ درصد و مشهد با ۱۳.۹ درصد اظهار کرده است. 

1758360112 4 تصاحب ۵۰ درصد سهم بازار خدمات آنلاین اصفهانیا.webp

آچاره در گزارش کارکرد سال ۱۴۰۳ خود اصرار کرده که این آمار و رقم های مشخص می کند که در اقتصاد پرچالش ایران، با تمرکز بر شفافیت، نوآوری و از همه مهم‌تر، فهمیدن عمیق از نیازهای انسانی و تمرکز بر از بین بردن نیاز کاربران، می‌توان از یک ایده کوچک، یک شرکت بزرگ خدماتی بزرگ مدرن ساخت.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

[ad_2]