گردشگری؛ بزرگ‌ترین جریان انسانی جهان

گردشگری؛ بزرگ‌ترین جریان انسانی جهان

[ad_1]
به گزارش اصفهانیا




آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اصفهان امروز – فاطمه کاویانی: نشست مشترک کمیسیون‌های گردشگری اتاق‌های بازرگانی سراسر سرزمین به میزبانی اصفهان برگزار شد. مدیر دفتر بازاریابی و گسترش گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در این نشست به اهمیت بالای صنعت گردشگری به‌گفتن بزرگ‌ترین جریان انسانی جهان اشاره کرد. مسلم شجاعی با گفتن این که گردشگری نه‌تنها از رویدادهای ورزشی نظیر جام جهانی فوتبال یا المپیک فراتر است، بلکه به طور مستمر و همه‌ساله جریان دارد، او گفت: گردشگری زمان زیاد بزرگی برای اشتغال‌زایی در مناطق محروم و تحقق عدل فراهم می‌کند و به‌اختصاصی در شرایط تحریم و سختی‌های اقتصادی سرزمین، می‌تواند منبع درآمد پایداری باشد. او افزود: گردشگری نه‌تنها علتتبادل فرهنگی و ربط بین ملت‌ها می‌شود، بلکه ظرفیت بالایی برای جذب اندوخته‌گذاری خارجی نیز دارد؛ هرچند به علت محدودیت‌ها و مشکلات اقتصادی، تعداد بسیاری از اندوخته‌گذاران تا این مدت داخل این حوزه نشده‌اند. مدیر دفتر بازاریابی و گسترش گردشگری خارجی این چنین به‌الزام تمرکز بر تحریک تقاضا در صنعت گردشگری پافشاری کرد و او گفت: باتوجه‌به شرایط اقتصادی سرزمین، برتری مهم ما باید افزایش تقاضا و جذب گردشگران داخلی و خارجی باشد، تا بتوانیم به اعتدال و هماهنگی مناسبی بین اراعه و تقاضا دست یابیم. شجاعی در آخر به اهمیت اقتصاد اشتراکی و دانش‌بنیان در گسترش گردشگری اشاره کرد و پافشاری کرد: تنها با همدلی و شراکت فعال همه ذی‌نفعان می‌توانیم این صنعت را به‌شدت و با پیروزی گسترش دهیم.

 گردشگری نیازمند تحول، روایت‌سازی و پیشرانی قسمت خصوصی است

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با پافشاری بر این که گردشگری امروز نمی‌تواند با راه حلهای بیست سال پیش اداره شود، خواستار منفعت‌گیری از فنّاوری‌های روز، پرورش نیروی متخصص و سپردن پرچم گسترش به قسمت خصوصی شد. امیر کرم‌زاده دغدغه مهم حوزه گردشگری را عقب‌ماندگی از استانداردهای جهانی دانست و او گفت: دنیا با شدت بسیاری در حال پیشی‌گرفتن از ماست. ما نیازمند آموزش اختصاصی و تخصصی در حوزه گردشگری هستیم، از آموزش‌های عملیاتی میدانی تا به‌کارگیری فنّاوری‌های روز در بناهای تاریخی. او بر مفهوم روایت‌سازی پافشاری کرد و افزود: دیگر نمی‌توان با راه حلهای سنتی بازدیدکننده را جذب کرد. اگر گردشگری برای سومین بار به کاخ چهل‌ستون می‌آید، ما باید رویکرد جدیدی اراعه دهیم؛ با داستان‌سرایی، برگزاری رویدادها (ایونت‌ها) و نمایش تاریخ، جذابیت‌های بی همتا تشکیل کنیم. کرم‌زاده نقش قسمت خصوصی را حیاتی خواند و تصریح کرد: امروز در اصفهان، قسمت خصوصی مدام یک قدم از قسمت دولتی جلوتر است و این افتخار ماست. ماموریت حاکمیت، سیاست‌گذاری، پشتیبانی و مساعدت است. او با اشاره به این که تلاش شده است فاصله بین قسمت دولتی و خصوصی به صفر برسد، همکاری اتاق بازرگانی و کمیسیون گردشگری را مثالای از این هم‌افزایی دانست. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از وزارتخانه خواست تا برای رستوران‌های با نام‌ونشان، مجوزهایی صادر شود که بتوانند غذاهای بین‌المللی را در کنار غذاهای ایرانی سرو کنند. او با انتقاد از محدودکردن خدمات به سلیقه داخلی فرمود: ما نمی‌توانیم انتظار جذب گردشگر خارجی، برای مثالً چینی، داشته باشیم و فقطً ذائقه خودمان را جلوی او بگذاریم. ما باید غذاهای محلی و بومی را در کنار منوهای بین‌المللی معارفه کنیم. او این چنین از هماهنگی با استاندار و قسمت‌های ذی‌ربط برای آزادکردن سِرو در هتل‌ها برای گردشگران خارجی خبر داد تا بازدیدکنندگان بتوانند توانایی کاملی از سفر داشته باشند. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با اشاره به اهمیت اقتصادی گردشگری به‌گفتن دومین تجارت مالی جهان، خبرداد: مقصد ما فقط رونق گردشگری در اصفهان نیست، بلکه به فکر گردشگری بین‌المللی هستیم. رونق اصفهان به معنی رونق استان‌های هم‌جوار همانند قم (گردشگری مذهبی) و کاشان خواهد می بود. او با اشاره به پیروزی مطرح تخفیف ۳۵ درصدی در بازه وقتی دهم شهریور تا دهم مهرماه، خبرداد که این مطرح تبدیل اشغال صددرصدی هتل‌های استان در آذرماه شد و کل استان از این رونق منفعت برد. کرم‌زاده در آخر از برگزاری نمایشگاه موفق گردشگری اصفهان در سال قبل یادکرد و ضمن دعوت از همه استان‌ها برای شراکت فعال و باشکوه در نمایشگاه پیش رو، خبرداد: ما ظرفیت‌هایی را در کاخ چهل‌ستون به‌صورت رایگان در اختیار استان‌ها قرار خواهیم داد تا فرهنگ، آداب‌ورسوم، صنایع‌دستی و نان‌های محلی خود را به مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی معارفه کنند.

1.

 پافشاری رئیس اتاق بازرگانی اصفهان بر هم‌افزایی استانی برای گسترش گردشگری داخلی

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان، در نشست مشترک کمیسیون‌های گردشگری اتاق‌های بازرگانی سراسر سرزمین، بر لزوم تشکیل هم‌افزایی و همکاری بین استان‌ها باهدف گسترش و رونق گردشگری داخلی پافشاری کرد. امیر کشانی فرمود که بستر گروه‌های داخلی و هماهنگی فعالیت‌های مشترک باید با جدیت اغاز شود تا مردم بتوانند از زمان‌های بی‌نظیر گردشگری در ایران منفعت‌مند شوند. او با اشاره به جنبه اجتماعی و روحی این الزام، تصریح کرد: مردم نیاز به این تحول روحیه دارند و همیشه، به‌هرحال، این زمان‌ها وجود دارند. ایران قشنگ، زمان‌های مختلفی دارد. رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه سخنان خود به پتانسیل‌های حاضر در استان‌های گوناگون اشاره کرد و او گفت: به نظر می‌رسد زیاد از نقاط ایران از جمله اصفهان درحال‌گسترش گردشگری می باشند و ما باید زمان منفعت گیری از فضاهای گردشگری را برایشان داشته باشیم. تعداد بسیاری از نقاط ایران، از جای‌جای سرزمین، فکر می‌کنم قابلیتی دارند که ما به آن زیاد تر دقت کنیم. کشانی ضمن خوش‌آمدگویی به شرکت‌کنندگان، بر عزم جدی برای عملیاتی‌کردن مطرح‌های گسترش‌ای با همکاری متقابل پافشاری کرد و ابراز امیدواری نمود که این نشست‌ها عرصه‌ساز حرکت‌های مؤثر در صنعت گردشگری سرزمین باشند.

 رونق گردشگری داخلی راهکار افت مشکلات صنعت در شرایط جاری است

 رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان اصفهان مقصد از برگزاری این اتفاقات سه‌روزه را هم‌افزایی و شبکه‌سازی بین اعضای کمیسیون‌های گوناگون و مدیران دولتی خبرداد. مژگان ایزدی اظهار داشت: برگزاری این اتفاقات فرصتی برای انتقال ازمایش ها و شناسایی پتانسیل‌های زیرساختی گردشگری استان‌ها برای وجود قوی در نمایشگاه‌های بین‌المللی است. او با اشاره به نمایشگاه بین‌المللی یزد که سال قبل با شراکت ارگان‌هایی نظیر استانداری، شهرداری، میراث‌فرهنگی و سمن‌ها برگزار شد، افزود: وجود در این چنین نمایشگاه‌هایی جهت آشنایی استان‌های دیگر و گردشگران با پتانسیل‌های استان ما می‌شود و منفعت دوجانبه برای هر دو طرف تشکیل می‌کند. رئیس کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان با پافشاری بر شرایط جاری صنعت گردشگری سرزمین او گفت: باتوجه‌به مشکلات روز در حوزه گردشگری خارجی، امیدواریم بتوانیم با رونق بخشیدن به گردشگری داخلی، مشکلات صنعت گردشگری را حتی در یک مرحله افت دهیم و رونق آن را به وجود آوریم. ایزدی در ادامه سخن بگویید‌های خود، رسالت کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان را برقراری ربط با کلیه صنعتگران و تشکل‌های گردشگری دانست و مقصد از این نشست را انتقال توانایی اصفهان به دیگر کمیسیون‌ها گفت. او فرمود که تلاش شده تا آژانس‌های مسافرتی اصفهان با آژانس‌ها و انجمن‌های صنفی سراسر سرزمین مرتبط شوند تا شبکه ارتباطی مؤثری در سطح ملی شکل گیرد. مژگان ایزدی در آخر از حاضران خواست کرد تا باتوجه‌به بازدیدها و برنامه‌هایی که در این سه روز انجام شده است، پیشنهادات و راهکارهای سازندهٔ خود را برای تدوین نقشهٔ راه رونق گردشگری اراعه دهند.

 

 










دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

[ad_2]

منبع