[ad_1]
انگارً اینبار اولی نیست که تأثیر نامگذاری اسامی اشخاص و شخصیتهای سریالهای تلویزیونی در جامعه به لحاظ آماری در مرکز تحقیقات صداوسیما مورد بازدید قرار میگیرد .سازمان ثبت احوال سرزمین نیز هر ساله به طور عادی اسامی پر منفعت گیری در سرزمین را روی سایت خود اظهار میکند و همین میتواند مبنایی برای برسیهای بعدی باشد و پیش از این اثرگذاری سریالهایی، چون ستایش و آثار پر تماشاگر دیگر را در نامگذاریها ناظر بودهایم.
آیا مرکز تحقیقات صداوسیما از فهمیدن اهمیت و اثرگذاری که میتواند بر فرهنگ جامعه داشتهباشد، آگاه است؟ و اگر این چنین نیست شعار تحول مدیران سازمان چه اندازه میتواند دورنمایی روشن داشتهباشد؟ عقبماندگی سریالهای تلویزیونی به لحاظ پرداختن به مقوله فرهنگسازی مثبت در جامعه و تکالیف مربوط به افزایش رشد و آگاهیهای فرهنگی از سوی رسانه ملی در عرصههای گوناگون چیزی نیست که بر فردی پوشیده باشد.
در این پروسه مرکز تحقیقات صداوسیما بیشتر از همه نیاز دارد مباحثی راهبردیتر را در کانون توجهات و پژوهشهای خود قرار دهد، اما توقف در مباحث سطحی جهتشده سریالها و برنامههای تلویزیونی شانس ملزوم برای تحکیم را از دست بدهند.
با مطالعه فرآیند مطرح مباحث در نشستی که درمورد نامگذاری اسامی اشخاص گفتن شده اینگونه برمیآید که اساساً مقصد از راه اندازی این چنین نشستی اثبات تأثیرگذاری سریالهای سازمان در جامعه است؛ موضوعی که به طور عادی به نظر میرسد زیاد تر در حیطه کارکرد روابط عمومی سازمان صداسیما موضوعیت داشته باشد، نه یک مرکز پژوهشی وابسته به سازمان که از آن انتظار کار عمیق تحقیقاتی میرود.
[ad_2]
منبع