مقابله با «بیکاری» در کرمانشاه از طریق گفتمان سازی

مقابله با «بیکاری» در کرمانشاه از طریق گفتمان سازی » اصفهانیا


به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، ظهر امروز پنج‌شنبه (۲ آذر ماه) مراسم آیین نکوداشت خیرین ٨٠٠ سری جهیزیه استان کرمانشاه با کمیته امداد، بسیج سازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حسینیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرمانشاه برگزار شد.

حبیب الله آسوده معاون گسترش شراکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در این مراسم اظهار کرد: ما مردمی بی مانند و دارای حرکت عقلانی، حس و عاطفه معنوی، شور و شعور انقلابی داریم که مصداق آن‌ها خیریه ها و مسئولین خیریه ها می باشند که بدون هیچ ماموریت و تکلیفی، برای استان دغدغه مند می باشند.

او گفت: ما می‌خواهیم با بسیج کردن مسئولین خیریه، گروه‌های جهادی و سلامت هر فرد که برای ایران اسلامی و مردم آن کار می کند تلاش کنیم که جوانی برای نوشته اقتصادی پشت نوبت ازدواج نماند.

ادامه مطلب
به بهانه اغاز پخش مجدد «پایتخت» از تلویزیون؛ روایت یک خانواده‌ معمولی

معاون گسترش شراکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: نباید اجازه دهیم در استان کرمانشاه کودکی برای مسائل اقتصادی ترک تحصیل کند.

وی فرمود: حداقل کاری که می توانیم برای مستأجران کنیم گفتمان سازی با صاحب خانه ها است تا اجاره کمتری بگیرند.

این مقام مسئول نقل کرد: بیماران زمین گیر آثار اجتماعی و روانی در خانواده تشکیل می‌کنند لذا باید پشتیبانی کنیم فقط درد بیماری داشته باشد و در درد اقتصادی ما کنارشان باشیم.

ادامه مطلب
جزئیات مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام شد

او همین طور گفت: با قرض الحسنه، بانک‌های گوناگون و کمیته امداد می‌توان ربا در استان را افت داد و باید با بیکاری که ریشه اکثر مفاسد اجتماعی است از طریق گفتمان سازی مقابله کنیم.

او گفت: ما در جمهوری اسلامی ایران مبانی و باور صحیح، منطقی و عقلانی داریم که در دین اسلام است و ولی فقیه جمهوری اسلامی ایران فردی بی مانند است که او را در بیرون از مرزهای این سرزمین بی نظیر ترین رهبر جامعه بشریت ما می‌دانند.

لزوم پیوند ٢ قسمت دولتی و انتفاعی با خیریه ها

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

رضا طاهری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه اظهار کرد: مبنای نظام اسلامی بر شراکت حداکثری مردم در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است که در سخنان امام (ره) و مقام معظم رهبری هم بر آن پافشاری شده است.

ادامه مطلب
صفحه نخست روزنامه‌های امروز اصفهان سه شنبه 5 دی 1402 » اصفهانیا

او گفت: در سال ۱۹۷۰ ضلع سومی در کنار ادبیات اقتصاد دنیا برای اقتصاد تعریف شد که علاوه بر مباحث نظام دولت و قسمت انتفاعی قسمت غیرانتفاعی و خیریه ها هم اضافه شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه تصریح کرد: قسمت غیرانتفاعی و خیریه از نظر منفعت‌وری، تشکیل ناخالص داخلی کشورها و گسترش انسانی زیاد تاثیرگذار بوده‌اند برای مثال خیریه هایی که در حوزه سلامت و مدرسه سازی می باشند در ۲ دهه تازه نقش مؤثری داشته اند.

وی او گفت: در آخرین برسی هایی که در سال ۲۰۱۸ انجام شد کشورهایی همانند اندونزی و استرالیا کشورهای برتر در حوزه فعالیت‌های خیریه بودند و در این برسی سرزمین ما رتبه بیستم را کسب کرد.

این مقام مسئول افزود: احتمالا علت به دست آوردن رتبه بیستم این باشد که ما یک نظام منسجم و واحدی برای ثبت رویدادهای خیر و احسان نداشتیم.

ادامه مطلب
محصول به دست آمده از زمین غصبی متعلق به کیست؟ » اصفهان امروز آنلاین

طاهری فرمود: اگر می‌خواهیم فعالیت‌های غیرانتفاعی، خیر و احسان گسترش اشکار کند باید ۲ قسمت دولتی و انتفاعی به پشتیبانی قسمت خیریه ها همراه شوند.

او همین طور گفت: قسمت انتفاعی همان قسمت صنعتی و تولیدی و اندوخته‌ای است که باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند و قسمت دولتی نیز باید ضمن حذف بروکراسی ها تلاش کند که ما بتوانیم قسمت مؤسسات خیریه را به سمت هم افزایی و به حداقل رساندن هم پوشانی ها ببریم.

طاهری اذعان کرد: باید تلاش بشود از فضای رسانه‌ای در تعمیق گسترش خیر و احسان و موسسات خیریه به درستی منفعت گیری بشود و در نهایت بتوانیم از خلاقیت ها، نوآوری ها، تکنولوژی و فناوری برای تعمیق و گسترش خیر و احسان منفعت گیری کنیم.



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments