نفسم گرفت از این شهر

نفسم گرفت از این شهر » اصفهانیا


هوا هر روز آلوده‌تر می‌بشود و ریه‌های ما مردم ضعیف‌تر و جسم و روانمان بیمارتر؛ بی‌آنکه عمل سودمند و کارآمدی صورت گیرد جز برگزاری جلسه و دادن قولهای سرخرمن برای از بین بردن بحران آلودگی هوای کلانشرها!

بیماری تنفسی خاله‌ها عود کرده و هر دویشان راهی بیمارستان شده‌اند. اسپری‌های گرانشان گیر نمی‌آید و همه فامیل و دوست و آشنا بسیج شده‌اند تا گیرشان بیاورند.

در میهمانی هفته پیش عمه‌جان سمفونی سرفه راه افتاد و یکی اسپری می‌زد و فرد دیگر لیوان آب جوش دستش گرفته می بود. پیرزن و پیرمرد همسایه هم که یکیشان بیماری قلبی دارد و آن یکی آسم، دو روز پیش هنگامی از خانه بیرون زدند تا به نوبت دکترشان برسند حالشان بد شد و نیمه راه برگشتند. بچه‌ها هم که تقریبا چند روز در هفته تعطیل خواهد شد تا به طور آنلاین درس و مشقشان را جستوجو کنند.

ادامه مطلب
هر اصفهانی یک بلاگر اینستاگرامی

این‌ها صحنه‌های آشنایی می باشند که نه تنها در این روزها، بلکه سال‌ها است با آلودگی هوای کلانشهرها خلق شده و ما جز شنیدن آمار بالای آلودگی هوا و هشدار برای کمتر بیرون رفتن جز در موارد الزامی، منفعت گیری نکردن از وسایل نقلیه شخصی، منفعت گیری از ماسک و از این جور دستورالعمل‌ها چیزی نمی‌شنویم و کاری کارآمد نمی‌بینیم.

در اخبار دیروز هم به نقل از رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا حرف های شد که طی پنج روز آینده با دقت به پایداری و سکون هوا، غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به‌اختصاصی در کرج، تهران، اراک و اصفهان افزایش می‌یابد.

ادامه مطلب
ثبات قیمت لوازم التحریر/ بازار راکد است » اصفهان امروز آنلاین

 هوا هر روز آلوده‌تر می‌بشود و ریه‌های ما مردم ضعیف‌تر و جسم و روانمان بیمارتر؛ بی‌آنکه عمل سودمند و کارآمدی صورت گیرد جز برگزاری جلسه و دادن قولهای سرخرمن برای از بین بردن بحران آلودگی هوای کلانشرها.



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments