ثبت ۷ اثر میراث ناملموس همدان در فهرست آثار ملی

ثبت ۷ تاثییر میراث ناملموس همدان در فهرست آثار ملی » اصفهانیا


به گزارش اتفاقات ایران و به نقل از خبرآنلاین استان همدان، محسن معصوم‌علیزاده سپس از ظهر امروز در جمع خبرنگاران او گفت: بعد از بازدید‌های انجام شده و با رای داوران، هفت تاثییر میراث ناملموس استان همدان در فهرست آثار ملی سرزمین به ثبت رسید.

وی با اشاره به لزوم پاسداشت و صیانت از مواریث مورد قیمت فرهنگی اعم از ملموس و ناملموس، خاطر نشان کرد: شناخت، نگه داری و ترویج میراث ناملموس در قالب آیین‌ها، سنن، آداب و رسوم و توانایی‌های گوناگون زندگی و انتقال آن به نسل‌های آینده از جمله مواردی مهمی است که باید در سرلوحه برنامه‌ها قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان یادآور شد: پاسداشت آداب و رسوم، ماموریت آحاد مردم بوده و امیدواریم با مستندسازی و ثبت آثار، گامی موثر در راستای صیانت از میراث فرهنگی مورد قیمت سرزمین برداشته بشود.

ادامه مطلب
صفحه نخست روزنامه‌های امروز اصفهان دوشنبه 16 بهمن1402 » اصفهانیا

حمیدرضا حیدری سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان نیز این آثار را آیین شکرگزاری برداشت محصول درجزین، آش آلو حیدره قاضی‌خان، پتله پلو تویسرکان، آش چغندربدو علی آباد ملایر، آش رو نونی حیدره قاضی‌خان، حلوامغزی تویسرکان و نقوش قالی میشن ملایر خبرداد.

۴۶



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments